Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Kanskje et dumt spm, men tenker å «ta» opp hele neste 1 år og ta opp fag, fremdeles registrert som student. Vil jeg fremdeles få støtte av lånekassen?

Anonymkode: 7f2c3...f05

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Kanskje et dumt spm, men tenker å «ta» opp hele neste 1 år og ta opp fag, fremdeles registrert som student. Vil jeg fremdeles få støtte av lånekassen?

Går BI 1.året, eiendomsmegling. 

AnonymBruker
Skrevet

Såvidt jeg husker, får man bare støtte for å ta et fag én gang. Du må melde deg opp i noen andre fag i tillegg (60 studiepoeng). Du vil da bli forsinket 60 studiepoeng, med mindre du faktisk tar noen av disse ekstra eksamenene. Det er selvsagt risikabelt, siden stryk på én eksamen senere kan føre til at du ikke får støtte fra Lånekassen pga forsinkelse. 

Anonymkode: 3a3a0...df2

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Såvidt jeg husker, får man bare støtte for å ta et fag én gang. Du må melde deg opp i noen andre fag i tillegg (60 studiepoeng). Du vil da bli forsinket 60 studiepoeng, med mindre du faktisk tar noen av disse ekstra eksamenene. Det er selvsagt risikabelt, siden stryk på én eksamen senere kan føre til at du ikke får støtte fra Lånekassen pga forsinkelse. 

Anonymkode: 3a3a0...df2

Kravet for å komme inn på 2.året er bestått 5/8 fag, jeg har 4/8. Så blir jo veldig unødvendig å ta opp ett helt år pga ett fag, består jeg jo ett til er jeg jo inne.

Du tror ikke det er mulig at jeg studerer 2.året mens jeg tar opp det ene faget jeg mangler fra 1.året?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...