Gjest gjestinee Skrevet 1. juli 2005 #1 Skrevet 1. juli 2005 Hei, ser temaet er oppe her innimellom, jeg vil høre om erfaringer etter opperasjon, hvordan er det å fjerne bandarsjer og klips? Forandrer brystene seg mye etter tid? Blør man etter opperasjon? Har man kompresser i bh? Skifter man tape ofte? Hvilken sportsbh valgte dere? når begynte dere med annen bh? Hvor lenge dag og natt? Masse spørsmål..............er det noe jeg har glemt så hører jeg gjerne om det å.............andres erfaringer er gull verdt.
Bellybutton Skrevet 1. juli 2005 #2 Skrevet 1. juli 2005 Heisann. du har sikkert sett mine svar før,men jeg svarer gjerne igjen. Jeg fjernet 1,3 kg for halvt år siden. Hadde bare innvendige sting som løser seg opp av seg selv. Altså ikke vondtå fjerne dem,men tapen og bandasjen var ubehagelig de første gangene. Alt blir en vane,og tilslutt fiksa jeg alt på egenhånd. Jeg blødde ikke gjennom arrene,men litt i dren. Fikk litt problemer med lekkasje av væske i det ene arret,men det gav seg etter noen uker. Fasongen endret seg endel de første to mndr. Føler de har "satt" seg nå,og er fornøyd med alt idag. Den første gang jeg så de ble jeg sjokka,fasongløse og blodig,hovne og misfarga. Men idag.......sukk.....føler meg priviligert! Ja,jeg gikk med komresser i Bh noen uker,men da alt var tørt og fint skulle de bare tapes.Tapen skulle sitt på så lenge som mulig før den ble skifta,gikk rundt en uke mellom hver gang. Tørka med hårføner etter dusj. Fungerte kjempebra! Hadde flere BH. Den jeg syns var best heter TriAction fra Cubus eller Lindex (Triumph sin) Det var viktig at den var stram og helst litt bred under armene. Brukte BH dag og natt en drøy mnd,kanskje litt lemnger. Mest fordi det var behagelig. Da var de liksom på plass. Nå gjør det ingenting å gå uten,kan faktisk la være å bruke Bh hvis jeg vil,uten at de henger eler disser. Etter ca 4 uker gikk jeg over til spileBh med push up. Dette er med på å forme puppene. Alt i alt er jeg kjempe fornøyd. Tiltross for at jeg har endel problemer med arrdannelsen som klør og ikke er særlig fin. Angrer ikke ett sekund!
@riel Skrevet 1. juli 2005 #3 Skrevet 1. juli 2005 Hei Jeg tok BR i okt. i fjor. Fjernet 1 kg. på hvært bryst. Fikk bandasjeBH etter operasjonen som jeg måtte gå med i 2 uker. Hadde kompress over brystvortene, men ikke dren siden legen benyttet Lejeour metoden, og jeg da ikke har arr under brystene kun rundt brystvortene og ned til brystgropen. Var veldig hoven de første 4-5 dagene og hadde derfor tilnærmet ingen bevegelse i armene. All bevegelse, og enkle ting som å løfte et glass skapte et enormt press i brystet. Tips. Når du reiser deg fra sengen/liggende tilstand, så få noen til å holde på/ stå på føttene dine. da er det lettere, og mindre press på brystet når du reiser deg. Jeg blødde ikke etter operasjonen, men pga mye væske/hevelse i brystene, måtte jeg tappe ca halvannen uke etter operasjonen. Det som kom ut da var hovedsakelig gammelt blod og væske. Men merk deg at væsken er kroppens måte å beskytte det skadde området, så om du haar mye væske er dette ikke nødvendigvis negativt. Hevelsen gikk gradvis ned, og etter et par md. begynte det å se ut slik som nå. Jeg byttet ikke tape ofte. tapen skal være der for å beskytte arrene mot friksjon, så det å dra tapen av irriterer arret, Når tapen begynner å løsne er det på tide å bytte. Du bør tape arrene i 6 md. etter operasjonen. Jeg brukte spileløse BHer i 6 uker, og etter det startet jeg gradvis å bruke andre BHer. Jeg er kjempefornøyd med operasjonen. Legen var også veldig fornøyd med resultatet, siden jo større reduksjon, jo vanskeligere å få brystene jevne og fine. Derfor kunne jeg se meg heldig
Gjest Gjestinee Skrevet 2. juli 2005 #4 Skrevet 2. juli 2005 Jo da belly jeg har sett svarene dine før, snakka litt med deg for noen uker siden, jeg ble opperert nå på Torsdag, så derfor alle disse spørsmålene, jeg er uforskamma sprek, ikke smerter i hele tatt, full bevegelighet i armer, har stor bandarsje på nå da..................skal inn om ei uke til kontroll. er veldig spent på hvordan det går fremmover.............blir nokk å mase litt her inne med spørsmål, må vell kjøpe et par bher men tengte jeg skulle vente til etter bandarsjen var fjernet. når du sier brystene formet seg, ble di mindre/ større etter en tid eller? syns mine ser kjempesmå ut jeg, men når man er vant til stort så er det vell slik....................skriv gjerne erfaringer.
Gjest MrsL Skrevet 2. juli 2005 #5 Skrevet 2. juli 2005 Hva med nervene og følelsene i brystvortene? Forsvinner disse eller har dere full følelse der etter operasjonen?
Gjest Melk Skrevet 2. juli 2005 #6 Skrevet 2. juli 2005 Jeg har fjernet klips, og det gjorde overhodet ikke noe vondt. Kjente det ikke engang!!
@riel Skrevet 2. juli 2005 #7 Skrevet 2. juli 2005 Hva med nervene og følelsene i brystvortene? Forsvinner disse eller har dere full følelse der etter operasjonen? Jeg har mistet følelsen i ene brystvorten og tror ikke den kommer tilbake, men det plager meg ikke, og jeg var beredt på det. Legen advarte om det pga. stor operasjon. Så lenge jeg ikke mista brystvorta er jeg fornøyd. Jeg kjente heller ikke noe da jeg tok ut suturene, men hadde kun 4 satøttesuturer påbrystvortene. Resten gikk vekk av seg selv. Men tror nok at grunnen til at jeg ikke kjente noe var fordi følelsen i begge brystvortene var ennå så bedøvd.
Bellybutton Skrevet 2. juli 2005 #8 Skrevet 2. juli 2005 Jeg har også mista følelsen i den ene vorten. Klart deter trist,men var også forberedt på det,så det går greit. Den andre er enda litt hyperfølsom,men det kan også være pga arrdannelsen som gjør dem "oppblåste"
Gjest gjestinee Skrevet 3. juli 2005 #9 Skrevet 3. juli 2005 Hvor lenge sykemelding hadde dere, og følte dere at evn det var nokk? Når følte dere at arrene var grodd?
@riel Skrevet 3. juli 2005 #10 Skrevet 3. juli 2005 Jeg fikk 3 uker sykemelding av legen, men pga. hevelse hadde jeg for mye smerter til å gå tilbake på jobb, så jeg fikk forlenget sykemeldingen med 1 uke 100% og 2 uke 50% av fastlegen min. Men etter en uke på 50% gikk jeg over til å jobbe fullt igjen.
Gjest gjerstinee Skrevet 3. juli 2005 #11 Skrevet 3. juli 2005 jeg fikk beskjed om å ha BH på i natt og dag i 12 uker, ser det er ulike opplysninger om dette, hva er deres erfaringer, smører dere arrene med noe for å myke dem opp?
@riel Skrevet 3. juli 2005 #12 Skrevet 3. juli 2005 jeg fikk beskjed om å ha BH på i natt og dag i 12 uker' date=' ser det er ulike opplysninger om dette, hva er deres erfaringer, smører dere arrene med noe for å myke dem opp?[/quote'] Fikk ingenting for å myke opp arrene, men et godt tips er å få i seg mye c-vitamin som er positiv for legingsprossessen, og gir finere arr.
Gjest Gjestinee Skrevet 4. juli 2005 #13 Skrevet 4. juli 2005 Det med C vitamin hadde jeg ikke hørt før, takk for tips.. Alt går bra her, er jo gått ei uke snart, ingen smerter ingen ting...........bare litt ømt i puppene, men litt må man vell regne med, Har iallefall ikke trengt smertestillende.
Gjest gjestinee Skrevet 12. juli 2005 #14 Skrevet 12. juli 2005 til dere som har gjortdette, måtte dere betale egenandel når dere kom å fikk fjernet agraffene, jeg trodde dette var inkludert i den egenandelen man betalte når man ble opperert og at resten gikk under det med fritt sykehuvalg, jeg ble litt skjokka at jeg måtte ut med 245 kr for dette også, jeg ble iallefall ikke informert om at å fjerne disse kosta penger, og det står ikke i no skriv jeg fikk forut.................ikke for det at det er så mye penger, men rett skal være rett. hva har dere andre måttet betale.....................
Gjest TURID Skrevet 9. august 2005 #15 Skrevet 9. august 2005 Du som følte deg i fin form etter oprasjonen - går alt fremdeles bra med deg. Jeg skal opereres snart nå, og det er så godt å høre at noen er så lite plaget!! Kan du ikke fortelle litt om hvordan tiden etter operasjonen har vært!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå