AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #1 Skrevet 9. juni 2020 Hvordan gå frem her? Det blir mest sannsynlig brudd mellom oss, og flytting iløpet av sommeren. De er fire og seks. Barnehagen må selvsagt informeres om det siden det jo vil påvirke barna i stor grad. Men hva sier man? Synes det hele er så vondt, vil ikke si for mye heller. Anonymkode: bfb4b...892
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #2 Skrevet 9. juni 2020 Jeg skjønner at det er vondt😔 Men det er til det beste for barna, at bhg er informert. For de i barnehagen kan være ekstra tilstede i denne situasjonen for barna. Gi de ekstra trygghet. Hvis du synes det er vanskelig å prate om sånn ansikt til ansikt, så skriv det i en mail. Mange klemmer Anonymkode: 37689...8d2 9
Mumsmums Skrevet 9. juni 2020 #3 Skrevet 9. juni 2020 Ville bedt om et møte, ikke tatt det i garderoben ved henting/levering. Ville sagt at deg har ikke vært så greit hjemme på en stund og det resulterer nok i flytting i løpet av sommeren. Videre er det greit å informere om hvem som flytter og hvor og hvordan fordelingen av barna blir. 5
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #4 Skrevet 9. juni 2020 Du gir de beskjed når du dere har ordnet opp i hvordan det blir med fordeling og slikt . Anonymkode: 6df12...547 4
Lykkeligliten Skrevet 9. juni 2020 #5 Skrevet 9. juni 2020 Ville bare sagt det når jeg møtte pedagogisk leder, tatt hun litt til side «jeg ville bare si ifra at pappen til **** og ***, og jeg går igjennom et brudd nå. Jeg ville bare informere dere tilfelle dere ser noen endringer i adferden til barna. Og be de om å følge med og holde dere oppdatert på endringer hos barna, og motsatt for å informere hverandre, slik at både dere og barnehagen kan møte barna med forståelse og prate om hva de går igjennom. 9
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #6 Skrevet 9. juni 2020 Takk for svar. Må selvfølgelig med om et eget møte. De er jo på ulike grupper, selvfølgelig, så må vel snakke med begges ped.ledere. Jeg veit ikke hvordan fordelingen vil bli. Vi skal til fvk om litt over en uke og kommer forhåpentligvis nærmere et svar da. Anonymkode: bfb4b...892 2
Fru Uperfekt Skrevet 9. juni 2020 #7 Skrevet 9. juni 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan gå frem her? Det blir mest sannsynlig brudd mellom oss, og flytting iløpet av sommeren. De er fire og seks. Barnehagen må selvsagt informeres om det siden det jo vil påvirke barna i stor grad. Men hva sier man? Synes det hele er så vondt, vil ikke si for mye heller. Anonymkode: bfb4b...892 Hadde ikke sagt noe før det evt var et faktum. 1
-Missi- Skrevet 9. juni 2020 #8 Skrevet 9. juni 2020 Veldig fint at du tenker å fortelle til pedleder, da får de en sjangse til å støtte barnet ditt og være der ekstra for det i denne perioden. Jo mer man er åpen om sånt jo bedre. Har hatt foreldre som ikke har fortalt og holdt det hemmelig og det er virkelig ikke bra for barnet. Supert at du er en slik forelder som forteller. Vil ønske deg all mulig lykke til, har selv vært alene med min fra han var 3 er en tøff tid du skal gjennom Hilsen pedleder men og mor selv med 50/50 5
Rosa Sitron Skrevet 9. juni 2020 #9 Skrevet 9. juni 2020 Dere bør du ifra nå. Det kan være det allerede påvirker barna. Vi er iallfall oppfordret til å si ifra om alt av slike ting. 4
Ulrikke Skrevet 9. juni 2020 #10 Skrevet 9. juni 2020 Har fått informasjon om dette på flere måter.... Alt fra "har du tid til å bli med ut litt" til "har du tid til 10 minutter når jeg henter etterpå/når jeg leverer i morgen"? Jeg ville kanskje ventet til jeg var HELT sikker på at en av dere (eller begge) flytter. Men så er det bare å si det som det er. At du synes det er litt vanskelig å snakke om nå i starten av prosessen, men at du vil at de skal vite det for å kunne hjelpe barna hvis de trenger det. Fortell også hvordan fordelingen av barna blir hvis du vet det, eller si at dere kommer tilbake til det når dere vet, sånn at barnehagen vet hvem de skal forholde seg til når osv. Lykke til! Skjønner det er tøft! 3
Gjest Kvinne487 Skrevet 9. juni 2020 #11 Skrevet 9. juni 2020 Be om en samtale med pedagogen. Fortell hva som skjer. Dette vil påvirke barnet og barnehagen vil nok merke forandringer. Det er lurt for allés del at du forteller om bruddet. Det er viktig med en åpen kommunikasjon mellom foreldre og ansatte. Alt blir til barnets beste 😊❤️ Hilsen pedagog
kikkana Skrevet 9. juni 2020 #12 Skrevet 9. juni 2020 1 time siden, Mumsmums skrev: Ville bedt om et møte, ikke tatt det i garderoben ved henting/levering. Ville sagt at deg har ikke vært så greit hjemme på en stund og det resulterer nok i flytting i løpet av sommeren. Videre er det greit å informere om hvem som flytter og hvor og hvordan fordelingen av barna blir. Vil si det er litt overkill å be om ett eget møte angående dette her, det er noe man gjør om barna endrer atferd drastisk over en tid etter brudd. En telefon samtale burde holde. Ansatte i barnehagen og spesielt ledelse har generelt mere en nok å gjøre som det er. 6
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #13 Skrevet 9. juni 2020 2 minutter siden, kikkana skrev: Vil si det er litt overkill å be om ett eget møte angående dette her, det er noe man gjør om barna endrer atferd drastisk over en tid etter brudd. En telefon samtale burde holde. Ansatte i barnehagen og spesielt ledelse har generelt mere en nok å gjøre som det er. Enig, dette kan gjøres med en samtale. Anonymkode: 867b1...3e9 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #14 Skrevet 9. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig, dette kan gjøres med en samtale. Anonymkode: 867b1...3e9 Men det det bør jo gjøres i en samtale der den ansatte faktisk har tid. Ved henting og levering har ofte den ansatte mye å gjøre og flere barn de har ansvar for. Kan være greit å ringe barnehagen på forhånd og si at i dag trenger jeg noen minutter til en prat ved levering kl 8.30. Anonymkode: 7fb9c...c79 5
Mumsmums Skrevet 11. juni 2020 #15 Skrevet 11. juni 2020 På 9.6.2020 den 23.22, kikkana skrev: Vil si det er litt overkill å be om ett eget møte angående dette her, det er noe man gjør om barna endrer atferd drastisk over en tid etter brudd. En telefon samtale burde holde. Ansatte i barnehagen og spesielt ledelse har generelt mere en nok å gjøre som det er. Var bare et alternativ til å ta det i garderoben, som kan være uheldig. Man kan jo i aller høyeste grad sende en mail. Det er nok det beste for bhg og, da de får lest det når de har tid. Man slipper også å evt. begynne å gråte eller at stemmen sprekker på tlf.. 1
Mumsmums Skrevet 11. juni 2020 #16 Skrevet 11. juni 2020 På 9.6.2020 den 23.22, kikkana skrev: Vil si det er litt overkill å be om ett eget møte angående dette her, det er noe man gjør om barna endrer atferd drastisk over en tid etter brudd. En telefon samtale burde holde. Ansatte i barnehagen og spesielt ledelse har generelt mere en nok å gjøre som det er. De ansatte i bhg er der for barna og foreldrene, og de skal ta seg tid til samtale hvis noen foreldre ber om det. Uansett hvor travelt det er eller lite folk, så skal man få til å sette av tid til en samtale.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #17 Skrevet 11. juni 2020 4 timer siden, Mumsmums skrev: De ansatte i bhg er der for barna og foreldrene, og de skal ta seg tid til samtale hvis noen foreldre ber om det. Uansett hvor travelt det er eller lite folk, så skal man få til å sette av tid til en samtale. Klart de skal det. Men de kan ikke det uten at det går utover noen.. Jeg ville ringt eller sendt en epost. Viktig at personalet kan møte barnet på en god måte ♡ Anonymkode: 7d5f0...8e1 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #18 Skrevet 11. juni 2020 Jeg syntes det er litt «dramatisk» å be om møte, kanskje. Ville sendt en SMS eller mail. Har fått mange slike i min karriere og Syntes dette er mest ryddig. F.eks: «Hei, Jeg og .... skal flytte fra hverandre. Vi orienterer dere fordi dette selvfølgelig vil bli en stor omveltning i barnas liv, og det er mulig dere vil merke noe til dette i barnehagen. mvh ....» Anonymkode: f844d...cfa 5
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #19 Skrevet 11. juni 2020 Jeg sa det da jeg leverte Anonymkode: 08b42...04f
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #20 Skrevet 11. juni 2020 9 timer siden, Mumsmums skrev: De ansatte i bhg er der for barna og foreldrene, og de skal ta seg tid til samtale hvis noen foreldre ber om det. Uansett hvor travelt det er eller lite folk, så skal man få til å sette av tid til en samtale. Nei, det er faktisk ikke sånn det fungerer! De ansatte triller ikke fram ekstra 10 minutter uforstyrret tid bare fordi en forelder har plutselig behov for det! Ha respekt for andres tid og oppgaver! 😐 Be om en samtale dagen etter hvis du vil bli tatt på alvor. Anonymkode: 04974...5dd 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå