AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #1 Skrevet 9. juni 2020 Hadde vært fint med innspill for middagstips med mat uten sukker og stivelse som jeg kan lage til store og små. Anonymkode: f6842...18d
sstinemor Skrevet 9. juni 2020 #2 Skrevet 9. juni 2020 Saltkjøtt med kålrabistappe Laks i form med div. rotgrønnsaker og paprika (favoritt blant store og små her i huset) Tacosalat med kyllingfilet stekt i sukkerfri krydderblanding Forskjellige gryteretter med blomkålris istedenfor vanlig ris Kjøttsuppe/fiskesuppe/grønnsakssuppe/tomatsuppe
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #3 Skrevet 10. juni 2020 Lasagne uten pastaplater Koteletter med hjemmelaget fløtesaus (koker fløten i panna jeg steker de i - går veldig kjapt) og grønnsaker/blomkålris Laksepakker i folie - da kan barna selv evt. putte i det de vil ha av grønnsaker etc. Taco uten lefser/skjell Wok Ellers blomkålmos til kjøttretter Anonymkode: cd61c...307 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #4 Skrevet 17. juni 2020 En filet av kylling, fisk eller kjøtt. Lager masse grønnsaker. Har alltid en fettkilde. Lager ikke så ofte "rettet" som i gryter og sånt. Gjør det enkelt. Anonymkode: cc69e...54c 3
Forundret.. Skrevet 17. juni 2020 #5 Skrevet 17. juni 2020 På 9.6.2020 den 22.08, sstinemor skrev: Saltkjøtt med kålrabistappe Laks i form med div. rotgrønnsaker og paprika (favoritt blant store og små her i huset) Tacosalat med kyllingfilet stekt i sukkerfri krydderblanding Forskjellige gryteretter med blomkålris istedenfor vanlig ris Kjøttsuppe/fiskesuppe/grønnsakssuppe/tomatsuppe Hvordan smaker blomkålrisen egentlig?
sstinemor Skrevet 17. juni 2020 #6 Skrevet 17. juni 2020 3 timer siden, Forundret.. skrev: Hvordan smaker blomkålrisen egentlig? Smaker veldig lite egentlig, men det gjør jo vanlig ris også. Synes det er er veldig greit alternativ til norske gryteretter og halvfabrikat fordi konsistensen er noe lik vanlig ris. Til ordentlig asiatisk og indisk mat ville jeg ikke brukt blomkålris.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2020 #7 Skrevet 17. juni 2020 På 9.6.2020 den 22.08, sstinemor skrev: Saltkjøtt med kålrabistappe Laks i form med div. rotgrønnsaker og paprika (favoritt blant store og små her i huset) Tacosalat med kyllingfilet stekt i sukkerfri krydderblanding Forskjellige gryteretter med blomkålris istedenfor vanlig ris Kjøttsuppe/fiskesuppe/grønnsakssuppe/tomatsuppe Det jeg har uthevet er vel ikke akkurat fritt for stivelse? Anonymkode: 45b60...cee 5
Forundret.. Skrevet 17. juni 2020 #8 Skrevet 17. juni 2020 10 timer siden, sstinemor skrev: Smaker veldig lite egentlig, men det gjør jo vanlig ris også. Synes det er er veldig greit alternativ til norske gryteretter og halvfabrikat fordi konsistensen er noe lik vanlig ris. Til ordentlig asiatisk og indisk mat ville jeg ikke brukt blomkålris. Ok. Takk. Tror jeg må prøve det.
Forundret.. Skrevet 17. juni 2020 #9 Skrevet 17. juni 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Det jeg har uthevet er vel ikke akkurat fritt for stivelse? Anonymkode: 45b60...cee Det er vel ikke så verst om en dropper å ha i potet. 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #10 Skrevet 18. juni 2020 3 timer siden, Forundret.. skrev: Det er vel ikke så verst om en dropper å ha i potet. Rotgrønnsaker er kjent for å ha mye stivelse. Ikke bare potet. Det er slik veldig mange planter lagrer energien sin. Så hvis man ikke spiser stivelse, så spiser man nok ikke mange grønnsaker. Hvis man ikke spiser sukker eller stivelse, så spiser man altså nullkarbo. Jeg spiser et carnivore-kosthold og spiser kun animalskt. Tilnærmet null stivelse og null sukker. Stivelse er også egentlig sukker. Alle karbohydrater er per definisjon en til mange tusen sukkermolekyler. Stivelse er 3 til flere tusen sukkermolekyler. Jeg har ikke egne barn, men jeg har noen tantebarn i barnehagealder. Og hver gang de spiser med meg, så spiser de kjempegodt. 2-åringen spiser ca 200 gram kjøtt hver gang vi spiser sammen. Gir dem kjøtt og egg. Egg og bacon, eller kjøttdeig stekt i smør (evt med litt salt hvis kjøttdeigen er uten salt), eller stekt entrecôte kuttet opp i biter til dem, eller kyllinglår/vinger/filet. Fra de er ca ett år. De sitter i barnestolen og vifter veldig energisk med beina når de får sånt, og smatter og lager godlyder. Anonymkode: a7911...d54 5
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #11 Skrevet 18. juni 2020 5 hours ago, AnonymBruker said: Fra de er ca ett år. De sitter i barnestolen og vifter veldig energisk med beina når de får sånt, og smatter og lager godlyder. Anonymkode: a7911...d54 Selvsagt gjør de det. De gjør de med is, hamburger og godteri også. Det er ikke akkurat et bevis for noe.. Anonymkode: b2f14...fb8 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #12 Skrevet 18. juni 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Selvsagt gjør de det. De gjør de med is, hamburger og godteri også. Det er ikke akkurat et bevis for noe.. Anonymkode: b2f14...fb8 Er det ikke et bevis for at de liker maten da? Anonymkode: a7911...d54 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #13 Skrevet 21. juni 2020 På 18.6.2020 den 4.11, AnonymBruker skrev: Rotgrønnsaker er kjent for å ha mye stivelse. Ikke bare potet. Det er slik veldig mange planter lagrer energien sin. Så hvis man ikke spiser stivelse, så spiser man nok ikke mange grønnsaker. Hvis man ikke spiser sukker eller stivelse, så spiser man altså nullkarbo. Jeg spiser et carnivore-kosthold og spiser kun animalskt. Tilnærmet null stivelse og null sukker. Stivelse er også egentlig sukker. Alle karbohydrater er per definisjon en til mange tusen sukkermolekyler. Stivelse er 3 til flere tusen sukkermolekyler. Jeg har ikke egne barn, men jeg har noen tantebarn i barnehagealder. Og hver gang de spiser med meg, så spiser de kjempegodt. 2-åringen spiser ca 200 gram kjøtt hver gang vi spiser sammen. Gir dem kjøtt og egg. Egg og bacon, eller kjøttdeig stekt i smør (evt med litt salt hvis kjøttdeigen er uten salt), eller stekt entrecôte kuttet opp i biter til dem, eller kyllinglår/vinger/filet. Fra de er ca ett år. De sitter i barnestolen og vifter veldig energisk med beina når de får sånt, og smatter og lager godlyder. Anonymkode: a7911...d54 Men blir du ikke matlei? Synes animalske produkter alene blir kvalmende. Hadde en periode med ketose og mistet appetitten fullstendig, raste ned i vekt. Enig i at man sikkert med fordel kan unngå mat som pasta, ris, mel og korn etc, men hva er begrunnelsen for,å ikke spise grønnsaker? Anonymkode: e754e...332 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #14 Skrevet 21. juni 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Men blir du ikke matlei? Synes animalske produkter alene blir kvalmende. Hadde en periode med ketose og mistet appetitten fullstendig, raste ned i vekt. Enig i at man sikkert med fordel kan unngå mat som pasta, ris, mel og korn etc, men hva er begrunnelsen for,å ikke spise grønnsaker? Anonymkode: e754e...332 Begrunnelsen for ikke å spise grønnsaker er at de inneholder antinæring som hemmer opptak av vitaminer og mineraler, og tuller med kroppen. Særlig oksalater er styggedom. Det er helt utrolig hvor mye skade den gjør i kroppen med høyt inntak over tid. Og nesten alle har høyt inntak av oksalater. Vi blir fortalt at vi bør spise mye spinat, mandler, nøtter, frø. Her er et foredrag om oksalater: Folk har forskjellige grunner til å gå carnivore. Noen på grunn av vekt, noen på grunn av fordøyelsesproblemer, noen på grunn av mentale sykdommer, noen på grunn av vondter i kroppen, noen på grunn av nyrestein, og så videre. Jeg trodde det var normalt å ha løs mage mesteparten av tiden og diaré nesten hver dag. Fordi slik hadde jeg hatt det hele livet. Jeg har vært slik siden jeg ble født. Jeg hadde kolikk med diaré og de prøvde å finne ut av det, men fant ingenting (dette var på 80-tallet), så foreldrene mine fikk bare beskjed om at jeg bare var sånn og ikke tenke mer på det. Så kuttet jeg ut planter og har normal avføring hver eneste gang! I tillegg til at jeg sover bedre (trenger færre timer søvn og våkner uthvilt), har fått en mental klarhet jeg ikke visste jeg kunne ha (det er som at en tåke har lettet), jeg har mye mer energi, småvondter som har sneket seg på og som jeg ikke merket at jeg hadde hatt før de var borte er nå helt borte (kne og rygg), huden er jevnere og gløder uten en eneste kvise på mange måneder, de mørke ringene under øynene blir stadig lysere, neglene er sterkere, håret er tykkere og jeg har endelig blitt kvitt den kroniske bihulebetennelsen jeg slet med. Jeg blir heller ikke solbrent like fort lenger. Før måtte jeg nesten ha på solkrem hvis jeg bare skulle ut med søpla, men nå kan jeg være ute i flere timer midt på dagen om sommeren uten at jeg blir brent. Anonymkode: a7911...d54 4
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #15 Skrevet 22. juni 2020 Hvis hele verden skulle drept, slakta og utnyttet ressursene slik carnivore-folk gjør ukritisk hadde vi ikke hatt lenge igjen. Gråter når jeg tenker på skjebnene og lidelsene til dyra som blir utsatt for menneskers egoisme 😭😡 Anonymkode: 961f6...6d2 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå