AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #1 Skrevet 9. juni 2020 Jeg klarer ikke finne så mye på nettet som er rettet mot oss arbeidstakere om dette så håper noen her kanskje vet. Jeg ble permittert for noen måneder siden men blir nå og da ringt for å ta vakter ved behov. Jeg har trodd at jeg kom til å få beskjed når jeg ikke lenger var permittert og at jeg frem til da ikke kom til å bli satt opp på vakter langt frem i tid. Er dette feil og i så fall, hvordan funker ting egentlig? Stemmer min antakelse om at man også skal få skriftlig beskjed når man ikke lenger er permittert, slik som når man blir det? Anonymkode: dce98...00f
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #3 Skrevet 9. juni 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Se nav.no Anonymkode: 798f6...7ac Har sjekket og har ikke klart å finne svar på disse tingene der. Anonymkode: dce98...00f
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #4 Skrevet 10. juni 2020 Nei arbeidsgiver kan kalle deg inn på kort varsel og du må selvsagt stille på jobb. Du må også huske å føre timene opp på meldekort Anonymkode: 6f227...e22
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #5 Skrevet 10. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei arbeidsgiver kan kalle deg inn på kort varsel og du må selvsagt stille på jobb. Du må også huske å føre timene opp på meldekort Anonymkode: 6f227...e22 I dette tilfellet tenkte jeg mest på feks noen uker frem i tid, ikke kort varsel. Kan man fortsatt være permittert når de gjør sånn og må arbeidsgiver gi en slags klar beskjed om at man ikke lenger er permittert? Jeg sliter med å få svar fra min arbeidsgiver på om jeg fortsatt er permittert eller ei, og klarer ikke finne noe klar info på om man nærmest må gjette seg frem/gå ut i fra at man ikke lenger er permittert basert på vakter man blir satt opp på, eller om man faktisk må få en muntlig/skriftlig beskjed slik som når man bli permittert. Anonymkode: dce98...00f
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #6 Skrevet 10. juni 2020 Du kan jobbe for arbeidsgiver selv om du fortsatt er permittert. Du må da føre opp timene du har jobbet på meldekortet, og du skal ha timene utbetalt av arbeidsgiver. Hvis man jobber fullt i seks uker sammenhengende vil permitteringen automatisk bli avsluttet. Du må få beskjed hvis permitteringen avsluttes. Anonymkode: 36e5a...258
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå