AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #41 Skrevet 10. juni 2020 Dere som ikke vaksinerer barna deres burde ta dere en tur til Madagaskar for litt naturlig motstandsdyktighet. https://www.aftenposten.no/verden/i/ddxLJX/hundrevis-av-barn-doede-av-meslinger-paa-madagaskar Anonymkode: 361b6...ab7 8
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #42 Skrevet 10. juni 2020 Vi bodde i USA når nr 2 ble født, valgte faktisk å reise til Norge og vaksinere. Etter å ha snakket med leger både i USA og Norge fant vi ut at det var tryggest. Staten vi bodde i har helt andre vaksiner, blant annet vaksinerer de mot vannkopper. Denne vaksinen har vist å ha helvetesild som bivirkning og mange barn har fått og sliter med dette når de blir eldre. Det er bra å være skeptisk og lese seg opp. Eldste har heller ikke fått hpv vaksine enda, vi ønsker å avvente til vi ser tallene for senskader og erstatningssaker går ned. Anonymkode: 79da5...2bd 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #43 Skrevet 10. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere som ikke vaksinerer barna deres burde ta dere en tur til Madagaskar for litt naturlig motstandsdyktighet. https://www.aftenposten.no/verden/i/ddxLJX/hundrevis-av-barn-doede-av-meslinger-paa-madagaskar Anonymkode: 361b6...ab7 For en utrolig ignorant kommentar. Har du fylt på dine vaksiner de siste årene? I Norge er den største trusselen mot flokkimuniteten voksne som glemmer og re vaksinere seg. Anonymkode: 79da5...2bd 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #44 Skrevet 10. juni 2020 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det gjør meg trist at folk kan være så korttenkte og egoistiske. Selvsagt tenker jeg først og fremst på mitt eget barns helse fremfor naboens, men det gjør ikke at jeg vil drite lang vei i helsen til andre barn, som kanskje tåler sykdom enda dårligere enn mitt barn. Et barn i nabolaget har alvorlig diabetes og et annet barn har CP og diverse prematur-plager. Jeg ville ikke klart å latt mitt barn leke med disse to vel vitende om at hun kunne ha smittet de med alvorlige sykdommer. Anonymkode: 104b4...a01 Takk ❤️ Blir skikkelig rørt når jeg leser at mennesker fortsatt kan ha slik omtanke for andre nå i dag også ❤️ Anonymkode: c807f...701 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #45 Skrevet 10. juni 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi bodde i USA når nr 2 ble født, valgte faktisk å reise til Norge og vaksinere. Etter å ha snakket med leger både i USA og Norge fant vi ut at det var tryggest. Staten vi bodde i har helt andre vaksiner, blant annet vaksinerer de mot vannkopper. Denne vaksinen har vist å ha helvetesild som bivirkning og mange barn har fått og sliter med dette når de blir eldre. Det er bra å være skeptisk og lese seg opp. Eldste har heller ikke fått hpv vaksine enda, vi ønsker å avvente til vi ser tallene for senskader og erstatningssaker går ned. Anonymkode: 79da5...2bd Vi har vaksinert mot vannkopper, og fikk beskjed om at det ikke er noen spesielle bivirkninger. Det er bare det at det koster staten mye ekstra å ha den i barnevaksinasjonsprogrammet når den strengt tatt ikke er helt nødvendig og sykdommen bare først og fremst er plagsom. Anonymkode: c807f...701
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #46 Skrevet 10. juni 2020 Fatter ikke at noen velger å ikke gjøre det. Tenker ikke utenfor boksen da kun på seg selv, knapt det. Tenker de i det hele tatt 🤔 Anonymkode: bbf52...38e 4
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #47 Skrevet 10. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har vaksinert mot vannkopper, og fikk beskjed om at det ikke er noen spesielle bivirkninger. Det er bare det at det koster staten mye ekstra å ha den i barnevaksinasjonsprogrammet når den strengt tatt ikke er helt nødvendig og sykdommen bare først og fremst er plagsom. Anonymkode: c807f...701 Er ikke kun derfor, tallene på senskader i form av blant annet helvetesild er også en årsak til at den ikke er i det norske programmet. Norge har strengere regler enn mange andre land mtp innføring av vaksiner. Anonymkode: 79da5...2bd
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #48 Skrevet 10. juni 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Javel? Jeg har mange venner som har valgt enten selektiv vaksinering eller ingen, og de inkluderer leger, jurister, ingeniører og lærere bl.a. Det er derimot få av dem som proklamerer offentlig at de har tatt det valget, i hovedsak for å skåne seg selv og barna fra hets. Både jeg og mannen har bachelorgrader, og defineres som ressurssterke på alle parametere. At man "leser seg opp på internett" er jo en nedsettende måte å omtale det på. Jeg kan jo på samme måte referere til alle de jeg har snakket med som ikke engang vet hvilken vaksine barnet fikk ("Det var 3-måneders vaksinen."), langt mindre lest pakningsvedlegget. Men det er jo definert som helt greit. 🤷♀️ I hvertfall mye bedre enn å være kritisk til hvilke legemidler som skal sprøytes inn i babyen din. 🤷♀️ Anonymkode: cfbf9...16a Jeg har lest pakningsvedlegget til vaksinene, men må fortsatt innrømme at jeg ikke husker helt hva som er i 3 mnd og hva som er er 15 mnd vaksinen. At jeg ikke husker betyr ikke at jeg ikke har satt meg inn i det. Anonymkode: e62bc...5a4 4
Husfruen89 Skrevet 10. juni 2020 #49 Skrevet 10. juni 2020 Når ble nærkontakt, sol og sunt kosthold løsningen på alvorlige sykdommer? 😅 Jada, sunt og bra, men hjelper neppe mot meslinger... 16
Gjest Geirfuglen Skrevet 10. juni 2020 #50 Skrevet 10. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Er ikke kun derfor, tallene på senskader i form av blant annet helvetesild er også en årsak til at den ikke er i det norske programmet. Norge har strengere regler enn mange andre land mtp innføring av vaksiner. Anonymkode: 79da5...2bd Sjansen for helvetesild er sannsynligvis større ved å ha gjennomgått vannkopper enn om man har gjennomgått vaksinasjon.
Gjest Optimo Skrevet 10. juni 2020 #51 Skrevet 10. juni 2020 Ts, meld deg inn i Facebook gruppa "Vaksiner - tør du ta sjansen". Så kan du gå steg for steg ned i konspirasjonsnoia. 🙂 (det er bare dumt å ikke vaksinere barna, men enn så lenge er det fritt valg for foreldrene..)
Lorieen Skrevet 10. juni 2020 #52 Skrevet 10. juni 2020 Folk som ikke vaksinerer barna sine burde faktisk fratas omsorgen. Ikke bare er det omsorgssvikt overfor eget barn, men ved å velge å ikke vaksinere utsetter man andre sårbare grupper for risiko for alvorlig sykdom, ja til og med død. Den eneste grunnen til at antivaxere kan leve herrens glade dager i dag, er at alle vi andre tar ansvar og vaksinerer ungene våre! 10
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #53 Skrevet 10. juni 2020 ... og jorden er flat. Og månelandingen er løgn. Det har jeg lest på internet. Anonymkode: 44bb0...4d9 9
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #54 Skrevet 10. juni 2020 2 minutter siden, Lorieen skrev: Folk som ikke vaksinerer barna sine burde faktisk fratas omsorgen. Ikke bare er det omsorgssvikt overfor eget barn, men ved å velge å ikke vaksinere utsetter man andre sårbare grupper for risiko for alvorlig sykdom, ja til og med død. Den eneste grunnen til at antivaxere kan leve herrens glade dager i dag, er at alle vi andre tar ansvar og vaksinerer ungene våre! Spot on 👏 Anonymkode: c64ad...5f7
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #55 Skrevet 10. juni 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Om du vaksinere dine barn, trenger du vel ikke vere redd? Anonymkode: c72ec...2eb Å være vaksinert betyr ikke at man alltid er immun heller. Noen ganger produserer man ikke antistoffer nok. Det er også veldig mange som på grunn av sykdom ikke kan vaksineres. Det er nettopp derfor så mange som mulig på vaksinere seg. Overrasker meg stadig over hvor mange som er så dumme at de tror de ikke setter andre i risiko når de ikke vaksinerer seg. Anonymkode: 53f84...06b 6
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #56 Skrevet 10. juni 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Det gjør meg trist at folk kan være så korttenkte og egoistiske. Selvsagt tenker jeg først og fremst på mitt eget barns helse fremfor naboens, men det gjør ikke at jeg vil drite lang vei i helsen til andre barn, som kanskje tåler sykdom enda dårligere enn mitt barn. Et barn i nabolaget har alvorlig diabetes og et annet barn har CP og diverse prematur-plager. Jeg ville ikke klart å latt mitt barn leke med disse to vel vitende om at hun kunne ha smittet de med alvorlige sykdommer. Anonymkode: 104b4...a01 👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼 Anonymkode: 754b8...519 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #57 Skrevet 10. juni 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Nei jeg skal ikke vaksinere barnet. Anonymkode: ef6db...048 Ok, så du ønsker å gjøre noe som du er redd for at du kan bli meldt for omsorgssvikt? Burde det ikke da ringe en bjelle om at det kanskje ikke er en lur ting å gjøre? Det er helt greit å ikke ta vaksine om det er en reell grunn til at det ikke er lurt, slik som sykdom eller arvelige greier jeg ikke har greie på, men for normale friske mennesker vil jeg si det er en samfunnsplikt å ta trygge vaksiner. Mener du at alle burde la være å ta vaksiner fordi de er farlige, eller er det bare dine barn som skal slippe? Hvis du mener bare dine barn bør slippe, hvordan rettferdiggjør du det? Og hvis du mener alle bør unngå vaksiner, er du ikke redd for alle som kommer til å dø av sykdommene vi vaksinerer mot? Anonymkode: 68111...a0d 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #58 Skrevet 10. juni 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ok, så du ønsker å gjøre noe som du er redd for at du kan bli meldt for omsorgssvikt? Burde det ikke da ringe en bjelle om at det kanskje ikke er en lur ting å gjøre? Det er helt greit å ikke ta vaksine om det er en reell grunn til at det ikke er lurt, slik som sykdom eller arvelige greier jeg ikke har greie på, men for normale friske mennesker vil jeg si det er en samfunnsplikt å ta trygge vaksiner. Mener du at alle burde la være å ta vaksiner fordi de er farlige, eller er det bare dine barn som skal slippe? Hvis du mener bare dine barn bør slippe, hvordan rettferdiggjør du det? Og hvis du mener alle bør unngå vaksiner, er du ikke redd for alle som kommer til å dø av sykdommene vi vaksinerer mot? Anonymkode: 68111...a0d Altså, man blir ikke meldt til barnevernet for ikke å vaksinere barna 😂😂 Hvordan kan noen tro det egentlig? Anonymkode: 41c71...59f 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #59 Skrevet 10. juni 2020 22 hours ago, AnonymBruker said: Vaksine er frivillig. Dersom du ikkje ønsker å følgje vaksinasjonsprogrammet, ts, er dette ikkje gyldig grunn for å melde til barnevernet. Det skulle ikkje forbause meg om bekymringsmeldingar likevel blir sendt på grunnlag av vaksine-skepsis. (For ordens skyld: Eg er sjølv tilhenger av vaksine og barnet mitt følger barnevaksinasjonprogrammet) Anonymkode: f3168...996 Ja, akkurat samme som å følge koronasmittevernsråd er også frivillig. Men det er sannelig rimelig idiotisk å ikke følge rådene likevel, samme med vaksiner. Mine barn er vaksinert, jeg anser det som et samfunnsansvar å følge vaksinasjonsprogramet. Det som ikke gjør det, risikerer både seg selv og sine, men også mange andre. Bare se til polio, som vi så og si hadde utryddet. Takket vært vaksinemotstandere er det nå på vei tilbake. Anonymkode: e36e2...9aa 8
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #60 Skrevet 10. juni 2020 31 minutter siden, AnonymBruker said: Altså, man blir ikke meldt til barnevernet for ikke å vaksinere barna 😂😂 Hvordan kan noen tro det egentlig? Anonymkode: 41c71...59f Det er litt søkt, men det er nok fordi det er så ufattelig uansvarlig å ikke gjøre det, så da blir folk redde for BV. Anonymkode: e36e2...9aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå