Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg vaksinerte mine etter fylte 4 år. Dette fordi nervesystemet ikke er fullt utviklet før da. 
Dette var i samråd med lege. 

mange barn får sterke bivirkninger av vaksine, og ja- noen dør. 
det er ikke uten grunn at veldig mange ikke vaksinerer!!! 
takk og lov at noen klarer å tenke litt utenfor boksen! 

Anonymkode: 6ad91...e6f

Tenke utenfor boksen...hvilken boks sikter du til? Den boksen med vaksiner som hindrer barn i å dø av sykdommer se lett kan unngå ved vaksinering? Hvorfor vil du holde barna dine utenfor den boksen?

Anonymkode: f8cc6...5a5

• Liker 21
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Siden lillebroren min døde natta etter vaksinen sin, så føler jeg at dette er det rette for meg🙂

Anonymkode: c72ec...2eb

Du tror altså at korrelasjon medfører kausalitet?

Anonymkode: 6b9e1...c9f

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vaksinerte mine etter fylte 4 år. Dette fordi nervesystemet ikke er fullt utviklet før da. 
Dette var i samråd med lege. 

mange barn får sterke bivirkninger av vaksine, og ja- noen dør. 
det er ikke uten grunn at veldig mange ikke vaksinerer!!! 
takk og lov at noen klarer å tenke litt utenfor boksen! 

Anonymkode: 6ad91...e6f

Har du sett hva som foregår rundt i verden nå? Alt det er fordi vi ikke har vaksine mot Covid-19. Hvordan tror du at det hadde gått hvis alle hadde samme egoistiske tankegang? 

Anonymkode: b1909...c5d

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig vet jeg at det er frivillig. Det endrer ikke mitt svsr; alle barn skal vaksineres!!! 

Så du skal bestemme over andres barn mener du?

Anonymkode: 41c71...59f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Nei jeg skal ikke vaksinere barnet. 

Anonymkode: ef6db...048

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke hun vil bestemme over alle barn, hun vil nok bare alle barn alt godt 😊

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her burde staten ta ansvar og få det obligatorisk. Det er ren barnemishandling å unngå vaksinering. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Nei jeg skal ikke vaksinere barnet. 

Anonymkode: ef6db...048

Uff.. 

Anonymkode: 07554...1db

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Sorry TS, alle vaksinetrådene tiltrekker seg de folka som mener at man ikke har rett til å bestemme noe som helst selv.

Vi startet et selektivt vaksinasjonsprogram etter fylte 2 år, men eldste fikk vaksineskade etter den første runden. Dette er påvist og erklært av legene på sykehuset her, og rapportert inn til bivirkningsregisteret.

I ettertid har vi fått beskjed om at det sannsynligvis er genetisk, og at de ikke kan si noe om hvorvidt det vil skje igjen med andre vaksiner, eller om søsken vil få samme reaksjon.

Så her blir det ikke flere vaksiner, uten at det bekymrer oss nevneverdig. Vi styrker immunforsvaret til barna med godt kosthold, frisk luft, sol, ammer lenge, mye hudkontakt, god søvn, osv osv. Alle tingene man selv kan gjøre for å styrke motstandskraften mot sykdom.

Ungene er nesten aldri syke, hadde ikke omgangssyken før skolealder f.eks, og da kun i noen timer før det var over.

Jeg er ærlig talt mer opptatt av mine egne barns helse enn av den teoretiske muligheten for å smitte en fremmed med noe (dere vet at levende vaksiner shedder sant? Så vaksinerte barn er smittsomme de første ukene etter sprøyten).

Har ikke blitt meldt til BV, har bare rolig forklart at vi ønsker å vente frem til 2 år, og etter skaden fortalt at vi ikke ønsker vaksiner. HS har tatt det fint, sikkert hjulpet av at ungene er så friske og robuste.

Lykke til, hold det for dere selv, siden verden er full av folk som hater de som ikke vaksinerer. Som denne tråden viser tydelig. 

Anonymkode: cfbf9...16a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Om du vaksinere dine barn, trenger du vel ikke vere redd?

Du er jo ikke helt sikret at vaksinen fungerer. 

Anonymkode: e62bc...5a4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt er det noen som velger å ikke vaksinere. Men min erfaring fra jobb med barn, inkludert vaksinering, er at jeg fortsatt har til gode å se ressurssterke familier takke nei til barnevaksinasjonsprogrammet. De som takker nei, for det er helt legitimt å takke nei til et anbefalt tilbud, er gjerne dem som har "lest seg opp på internett". Og det er ikke fagfellevurdert forskning som står øverst på den leselista.

Anonymkode: 27e4d...67c

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt er det noen som velger å ikke vaksinere. Men min erfaring fra jobb med barn, inkludert vaksinering, er at jeg fortsatt har til gode å se ressurssterke familier takke nei til barnevaksinasjonsprogrammet. De som takker nei, for det er helt legitimt å takke nei til et anbefalt tilbud, er gjerne dem som har "lest seg opp på internett". Og det er ikke fagfellevurdert forskning som står øverst på den leselista.

Anonymkode: 27e4d...67c

Javel? Jeg har mange venner som har valgt enten selektiv vaksinering eller ingen, og de inkluderer leger, jurister, ingeniører og lærere bl.a. 

Det er derimot få av dem som proklamerer offentlig at de har tatt det valget, i hovedsak for å skåne seg selv og barna fra hets.

Både jeg og mannen har bachelorgrader, og defineres som ressurssterke på alle parametere. 

At man "leser seg opp på internett" er jo en nedsettende måte å omtale det på. Jeg kan jo på samme måte referere til alle de jeg har snakket med som ikke engang vet hvilken vaksine barnet fikk ("Det var 3-måneders vaksinen."), langt mindre lest pakningsvedlegget.

Men det er jo definert som helt greit. 🤷‍♀️ I hvertfall mye bedre enn å være kritisk til hvilke legemidler som skal sprøytes inn i babyen din. 🤷‍♀️

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Javel? Jeg har mange venner som har valgt enten selektiv vaksinering eller ingen, og de inkluderer leger, jurister, ingeniører og lærere bl.a. 

Det er derimot få av dem som proklamerer offentlig at de har tatt det valget, i hovedsak for å skåne seg selv og barna fra hets.

Både jeg og mannen har bachelorgrader, og defineres som ressurssterke på alle parametere. 

At man "leser seg opp på internett" er jo en nedsettende måte å omtale det på. Jeg kan jo på samme måte referere til alle de jeg har snakket med som ikke engang vet hvilken vaksine barnet fikk ("Det var 3-måneders vaksinen."), langt mindre lest pakningsvedlegget.

Men det er jo definert som helt greit. 🤷‍♀️ I hvertfall mye bedre enn å være kritisk til hvilke legemidler som skal sprøytes inn i babyen din. 🤷‍♀️

Skulle likt å vite hvor du bor siden du har såpass mange venner som ikke følger vaksinasjonsprogrammet. For tydeligvis er flokkimmuniteten betydelig svekket der. Jeg kjenner absolutt ingen som ikke følger vaksinasjonsprogrammet. Det jeg derimot kjenner er en baby som fikk påvist meslinger etter besøk på legevakten. Barnet hadde ikke rukket å få MMR-vaksinen enda og ble smittet av en voksen, syk person. En jeg også kjenner er kompisen min som fikk påvist kusma da han var 30 år. Han kan ikke ta vaksinen, og ble smittet under epidemien i Trondheim for noen år siden. Han fikk testikkelbetennelse, som er svært vanlig ved kusma etter puberteten. Han er nå steril.

Barn som ikke er vaksinert bør ikke få gå i barnehage. Greit nok at EN ikke er vaksinert så lenge resten er det, for da vil flokkimmuniteten slå beskytte i stor grad. Men desto færre som vaksinerer, desto mer svekket blir immuniteten i befolkningen. Og vipps, så har vi en epidemi. Har du sett en poliopasient? Polio har et reproduksjonstall på mellom 5 og 7. Dvs at en med polio smitter i snitt mellom 5 og 7 personer. Polio er en svært alvorlig sykdom som nå HELDIGVIS er tilnærmet utryddet på grunn av vaksiner.

Klarer du virkelig ikke å se at verden er et tryggere sted når vi har vaksiner og folk faktisk tar dem? At den mikroskopiske sannsynligheten for en alvorlig bivirkning ikke en gang kan sammenlignes med konsekvensene av at ingen hadde vaksinert seg?? Da klarer du ikke se lenger enn din egen nesetipp.

Anonymkode: 44bb0...4d9

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvilken bachelorgrad har du som gjør at du har mer kompetanse enn forskere og helsepersonell som i årevis har jobbet med å utvikle vaksiner?

Anonymkode: 0b6dd...602

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Vi startet et selektivt vaksinasjonsprogram etter fylte 2 år, men eldste fikk vaksineskade etter den første runden. Dette er påvist og erklært av legene på sykehuset her, og rapportert inn til bivirkningsregisteret.

I ettertid har vi fått beskjed om at det sannsynligvis er genetisk, og at de ikke kan si noe om hvorvidt det vil skje igjen med andre vaksiner, eller om søsken vil få samme reaksjon.

Hvis dine barn ikke tåler vaksiner burde det jo være i din interesse at flest mulig vaksinerer sine barn, slik at vi opprettholder flokkimmunitet som holder dine uvaksinerte barn friske. 

Anonymkode: 0b6dd...602

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sorry TS, alle vaksinetrådene tiltrekker seg de folka som mener at man ikke har rett til å bestemme noe som helst selv.

Så her blir det ikke flere vaksiner, uten at det bekymrer oss nevneverdig. Vi styrker immunforsvaret til barna med godt kosthold, frisk luft, sol, ammer lenge, mye hudkontakt, god søvn, osv osv. Alle tingene man selv kan gjøre for å styrke motstandskraften mot sykdom.

Ungene er nesten aldri syke, hadde ikke omgangssyken før skolealder f.eks, og da kun i noen timer før det var over.

Jeg er ærlig talt mer opptatt av mine egne barns helse enn av den teoretiske muligheten for å smitte en fremmed med noe (dere vet at levende vaksiner shedder sant? Så vaksinerte barn er smittsomme de første ukene etter sprøyten).

Har ikke blitt meldt til BV, har bare rolig forklart at vi ønsker å vente frem til 2 år, og etter skaden fortalt at vi ikke ønsker vaksiner. HS har tatt det fint, sikkert hjulpet av at ungene er så friske og robuste.

Lykke til, hold det for dere selv, siden verden er full av folk som hater de som ikke vaksinerer. Som denne tråden viser tydelig. 

Det gjør meg trist at folk kan være så korttenkte og egoistiske. Selvsagt tenker jeg først og fremst på mitt eget barns helse fremfor naboens, men det gjør ikke at jeg vil drite lang vei i helsen til andre barn, som kanskje tåler sykdom enda dårligere enn mitt barn. Et barn i nabolaget har alvorlig diabetes og et annet barn har CP og diverse prematur-plager. Jeg ville ikke klart å latt mitt barn leke med disse to vel vitende om at hun kunne ha smittet de med alvorlige sykdommer. 

Anonymkode: 104b4...a01

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og det er forøvrig bare ren bullshit at barn er smittsomme etter vaksine er satt. Ærlig talt! 

Anonymkode: 104b4...a01

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Sikert ok, det er noen få barn som ikke kan / bør ta vaksine. Men

vasksinerte barn er ikke smittsomme første ukene etter sprøyten.

immunforsvar og søvn og slikt er bra og sundt, hjelper fint lite mot Polio, meslinger etc.

HS tenker neppe på ungenes robusthet og sunnhet mtp reaksjonen deres etter å ikke ha vaksinert. lite sammenheng der

Anonymkode: 86a58...b4b

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

bra, vær gjerne kritisk til hva som sprøytes inn i babyen din. Men vær kritisk! synd å se alle som er totalt ukritiske til dette, eks antivaksere. Det å være kritisk må medføre at man undersøker, sjekker flere kilder, ser etter gode vitenskapelige undersøkelser og pålitelig informasjon.

om du tør gjøre det - tør være kritisk - tør være åpen - så er jeg ganske sikker på hva du finner: vaksiner er sundt, bra og trygt. alternativet er usunt, ubra, utrygt.

Anonymkode: 86a58...b4b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan du ikke bevise.

Alle som dør har drukket vann, ergo vann er dødelig.

Anonymkode: 361b6...ab7

• Liker 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...