AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #1 Del Skrevet 9. juni 2020 Jeg driver og søker jobber nå, og har hatt noen intervju. Noen ganger blir jeg veldig nervøs. Så nervøs at jeg ikke klarer å svare på en god måte og det stopper noen ganger litt opp før jeg klarer å komme på det jeg skal si. Tror det trekker veldig ned. Jeg blir veldig opptatt av alt jeg ikke kan, men sier ikke det da. Blir bare veldig opptatt av det og psyker meg selv ned. Blir også sånn at jeg synes det er vanskelig å komme på ting som er positivt ved meg. Jeg har ingen jeg øve meg med, men lurer på hva jeg kan gjøre for at intervju skal føles litt lettere? Jeg kommer nok alltid til å være nervøs, men nå synes jeg at det ødelegger litt for jeg får gode tilbakemeldinger på jobben jeg har nå og tidligere jobber. Anonymkode: e2d18...c2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #2 Del Skrevet 9. juni 2020 Har du prøvd å skrive ned spørsmål som vanligvis stilles og forberede svar? Jeg har gjort det og det pleier å funke, jeg har da vanligvis gode svar på det meste. Anonymkode: cffdb...3f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #3 Del Skrevet 9. juni 2020 Øv deg foran speilet på vanlige spørsmål innen din bransje. Øv, øv, øv. Anonymkode: e9be5...0cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #4 Del Skrevet 9. juni 2020 Jeg snakket mye med meg selv på forhånd. Og i bilen. Det hjalp. Anonymkode: 6cfb6...1a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #5 Del Skrevet 9. juni 2020 Nei, men jeg skal prøve å skrive det ned. Kanskje det da blir mer klart for meg enn at jeg må komme på det i en stresset situasjon. Skal prøve og øve også. Ts. Anonymkode: e2d18...c2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #6 Del Skrevet 10. juni 2020 Å skrive ned noen stikkord på vanlige spm pleier hjelpe meg litt. Ellers har jeg merket at hvor godt jeg gjør det avhenger aller mest av hvor formelle de som intervjuer er. Om de er avslappet, mer uformelle og spøker litt blir jeg automatisk langt mer avslappet selv - og ikke minst får jeg vist mer av meg selv som hvordan jeg egentlig er. Det er av de få gangene jeg kan forstå folk som sier at de liker jobbintervju (men egentlig ikke, for hvordan i all verden kan de like å gå på jobbintervju?!). Anonymkode: 2e93f...c6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #7 Del Skrevet 10. juni 2020 Fikk også en oppgave til et tidligere intervju om å lage et foredrag om mine beste egenskaper med eksempler. Har brukt hovedpunktene jeg kategoriserte personligheten min i til alle intervju videre. Nå har jeg både svar og eksempler på alle spm som omhandler egenskaper og arbeidsmåter. Anonymkode: 2e93f...c6d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PokemonGone Skrevet 10. juni 2020 #8 Del Skrevet 10. juni 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg snakket mye med meg selv på forhånd. Og i bilen. Det hjalp. Anonymkode: 6cfb6...1a6 Dette. CV-videoen er shit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tøydokka Skrevet 10. juni 2020 #9 Del Skrevet 10. juni 2020 Sett opp noen klassiske spørsmål, og øv på å svare på disse mens du filmer deg selv. Lev deg inn i situasjonen, se for deg at telefonkamera er intervjueren. Det vil kjennes superkleint en stund, og du vil kanskje kjenne på nerver mens du praktiserer dette. Men det blir bedre etterhvert. Se på opptakene, evaluer deg selv, gjerne spør en venn om en tilbakemelding. Og øv på nytt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #10 Del Skrevet 10. juni 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg driver og søker jobber nå, og har hatt noen intervju. Noen ganger blir jeg veldig nervøs. Så nervøs at jeg ikke klarer å svare på en god måte og det stopper noen ganger litt opp før jeg klarer å komme på det jeg skal si. Tror det trekker veldig ned. Jeg blir veldig opptatt av alt jeg ikke kan, men sier ikke det da. Blir bare veldig opptatt av det og psyker meg selv ned. Blir også sånn at jeg synes det er vanskelig å komme på ting som er positivt ved meg. Jeg har ingen jeg øve meg med, men lurer på hva jeg kan gjøre for at intervju skal føles litt lettere? Jeg kommer nok alltid til å være nervøs, men nå synes jeg at det ødelegger litt for jeg får gode tilbakemeldinger på jobben jeg har nå og tidligere jobber. Anonymkode: e2d18...c2c Så bra at du blir innkalt på intervjuer! Langt fra alle blir det. Lykke til! Anonymkode: 604b2...674 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #11 Del Skrevet 10. juni 2020 Jeg skriver ned hva jeg vil si, og så fremfører jeg det tusenvis av ganger for meg selv, i alle mulige situasjoner. Går veldig mye for meg selv og later som at noen har stilt meg et spørsmål og så svarer jeg på det. Ellers så sier jeg alltid at jeg er nervøs på intervjuet, og jeg synes det hjelper skikkelig! Det blir alltid tatt godt imot, og innimellom har jeg til og med fått «Det er jeg og! Dette er det første intervjuet jeg holder.» Jeg synes det også hjelper å være skikkelig tidlig ute, typisk en halvtime, og så går jeg meg en liten tur i nabolaget eller byen først. Jeg blir nemlig også skikkelig nervøs, og det er ikke noe gøy. Blir helt klam og varm, og kan til og med stamme. Anonymkode: dcdcc...4ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå