AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #1 Skrevet 9. juni 2020 Vært på dialogmøte på Nav i dag pga sykemelding og en arbeidsgiver som ikke tilrettelegger for meg overhode. Nav mente også at grunnene arbeidsgiver oppga for å ikke tilrettelegge er gode nok, men sier de ikke kommer noen vei når arbeidsgiver er steil og oppfordrer meg til å finne ny jobb. Selvsagt skal jeg det, men man bestiller seg jo ikke en ny jobb, jeg kan bli stuck der lenge. Nav tilbyr meg full lønn i tre måneder, mot at jeg sier opp. Jeg tør ikke, pga økonomi, det er ikke gitt at jeg får ny jobb i løpet av tre måneder når jeg har søkt jobber i over ett år uten napp. Men det jeg faen ikke forstår oppi dette er hvorfor det finnes lover og regler, når det ikke får konsekvenser for en arbeidsgiver å ikke følge dem. 😡 Anonymkode: d0a1c...069 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #2 Skrevet 9. juni 2020 Arbeidsgiver er ikke pålagt å tilrettelegge, de kan velge det selv. Anonymkode: 5d5da...c35 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #3 Skrevet 9. juni 2020 Prøv å se det fra arbeidsgivers sted. Det er ikke alltid like lett å tilrettelegge, og det er også veldig ofte slik at en sykemelding går ut over andre ansatte og bedriften. Ja, ved langtidsfravær kan man være heldig å få inn en vikar, men det skaper likevel mye usikkerhet, og til tider frustrasjon for de som står igjen. Det blir fort en avveiing for arbeidsgiver hvem han skal prioritere. De som allerede er på jobb, eller den som er sykemeldt. Hvor langt skal man strekke seg? Anonymkode: b1430...119 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #4 Skrevet 9. juni 2020 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Prøv å se det fra arbeidsgivers sted. Det er ikke alltid like lett å tilrettelegge, og det er også veldig ofte slik at en sykemelding går ut over andre ansatte og bedriften. Ja, ved langtidsfravær kan man være heldig å få inn en vikar, men det skaper likevel mye usikkerhet, og til tider frustrasjon for de som står igjen. Det blir fort en avveiing for arbeidsgiver hvem han skal prioritere. De som allerede er på jobb, eller den som er sykemeldt. Hvor langt skal man strekke seg? Anonymkode: b1430...119 Men her er det faktisk ikke gode grunner, verken Nav eller jeg mener dette er vanskelig for arbeidsgiver, det er små tiltak. Nav sier jo arbeidsgiver har plikt til å tilrettelegge når det går. Her går det, men arbeidsgiver vil ikke. Og så får det ingen konsekvenser. Anonymkode: d0a1c...069 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #5 Skrevet 9. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Arbeidsgiver er ikke pålagt å tilrettelegge, de kan velge det selv. Anonymkode: 5d5da...c35 Dette stemmer jo ikke. Anonymkode: d0a1c...069 4
Trikken Skrevet 9. juni 2020 #6 Skrevet 9. juni 2020 De er pålagt å tilrettelegge, omplassere og innen bedriften så langt Er mulig. Og skal veldig mye til for de ikke kan dette. Er selv omplassert og måtte selv kalle inn til møter å kreve omplassering osv. 3
Vhgj Skrevet 9. juni 2020 #7 Skrevet 9. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Arbeidsgiver er ikke pålagt å tilrettelegge, de kan velge det selv. Anonymkode: 5d5da...c35 Jo, de er pålagt i å tilrettelegge etter arbeidsmiljøloven. Men det finnes grenser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå