Gå til innhold

Låste 3 åringen inne på rommet!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg helt fra meg, har en nyfødt med kolikk, og er alene med begge barna. 3 åringen har stått opp 11 ganger nå og jeg må gå i trapper med babyen for at den ikke skal hyle! Nå sa jeg til 3 åringen at han ikke fikk stå opp mer ig mamma stenger døren. Nå går jeg i trappen og gråter om kapp med babyen😭 jeg er verdens verste mor og fikser ikke dette! 

Anonymkode: b2717...d00

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hold ut. Det går over selv om det føles overveldende akkurat nå. 
Å låse et barn inne er ikke bra, men vi har alle gjort ting i desperasjon når det brenner som verst. 
legg deg i dobbeltsengen med begge og sov alle 3. 
det gjorde jeg da min minste var baby. 
Litt kjipt å legge seg tidlig, men det gjorde at jeg overlevde. (Jeg var alene med begge..) 

Anonymkode: a7cb9...c8f

• Liker 42
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at det er stress med kolikkbarn. Det går nok fint selv om 3 åringen ble låst inne. Får håpe han slutter å komme ut nå, når du går inn snart igjen. Får håpe du får hjelp til pass snart. Klem❤️

Anonymkode: 52c5c...068

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hold ut. Det går over selv om det føles overveldende akkurat nå. 
Å låse et barn inne er ikke bra, men vi har alle gjort ting i desperasjon når det brenner som verst. 
legg deg i dobbeltsengen med begge og sov alle 3. 
det gjorde jeg da min minste var baby. 
Litt kjipt å legge seg tidlig, men det gjorde at jeg overlevde. (Jeg var alene med begge..) 

Anonymkode: a7cb9...c8f

Babyen sover KUN når jeg går i trappen med bæresele, aldri ellers, da hyler hun konstant! 

AnonymBruker
Skrevet

Vær så snill å ikke låse døra til treåringen🥺 Jeg har selv vært veldig mye alene med mine to, og jeg vet hva du står i. Men aldri lås et barn inne slik! Barnet kan få traumer for resten av livet! Her må du rett og slett bare multitaske noe veldig. Har du en baby bjørn du kan ha babyen i? Eller bæresjal? I såfall bruk det, eller få tak i et asap. Da har du begge hendene fri til å ta deg av treåringen. Og ja, treåringer prøver seg, mange ganger. Men legg barnet ned i senga og si natta, for så å gå ut av rommet. Gang på gang på gang. Funker ikke det, kan du sitte inne hos barnet til det sovner. Men det skal ligge i sengen, ikke tøyse rundt. Du er sjefen, ikke barnet. Jeg vet det er vanskelig å gjennomføre med en kolikkbaby på slep, så her må du bare holde ut så godt du kan. Men aldri, ALDRI, lås et barn inne slik🥺

Anonymkode: 4ace2...6d5

• Liker 32
AnonymBruker
Skrevet

Huff, jeg føler sånn med deg. Er alene med 2 små gutter som er nærme i alder. Holder på å bli sprø til tider, og kjenner ofte at jeg ikke makter mer. Tror det er lurt å ikke legge for mye press på seg selv. Har du prøvd å snakke med 3 åringen? Det funker fint på min 3 åring, at han alltid er forberedt på det som skal skje og at han er klar over at jeg blir sint dersom han forstyrrer når jeg skal legge lillebror, samtidig som jeg bekrefter hans følelser i det hele. 

Anonymkode: 3e1c9...5d0

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vær så snill å ikke låse døra til treåringen🥺 Jeg har selv vært veldig mye alene med mine to, og jeg vet hva du står i. Men aldri lås et barn inne slik! Barnet kan få traumer for resten av livet! Her må du rett og slett bare multitaske noe veldig. Har du en baby bjørn du kan ha babyen i? Eller bæresjal? I såfall bruk det, eller få tak i et asap. Da har du begge hendene fri til å ta deg av treåringen. Og ja, treåringer prøver seg, mange ganger. Men legg barnet ned i senga og si natta, for så å gå ut av rommet. Gang på gang på gang. Funker ikke det, kan du sitte inne hos barnet til det sovner. Men det skal ligge i sengen, ikke tøyse rundt. Du er sjefen, ikke barnet. Jeg vet det er vanskelig å gjennomføre med en kolikkbaby på slep, så her må du bare holde ut så godt du kan. Men aldri, ALDRI, lås et barn inne slik🥺

Jeg har bæresele, men må gå i trappa hele tiden for at baby ikke skal hyle. 3 åringen får ikke sove for babyen hyler hele tiden. Det hjelper 0 med to ledige hender når baby brøler hele tiden. 

ts

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Stakkars deg, det blir bedre, hold ut. Om noen år skal du le med eldste og fortelle om den gangen du låste hen inn på soverommet 😅

Anonymkode: 6b7e6...48d

• Liker 23
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har bæresele, men må gå i trappa hele tiden for at baby ikke skal hyle. 3 åringen får ikke sove for babyen hyler hele tiden. Det hjelper 0 med to ledige hender når baby brøler hele tiden. 

ts

Har du vært hos lege/helsesøster med babyen? Har du sjekket tungebåndet? Vært hos kiropraktor og sett etter låsninger? For jeg ser jo at en del av problemet er jo babyen med kolikk.

• Liker 7
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Har ikke barn i dag en far, som kan ta seg av barna ?

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huff, jeg føler sånn med deg. Er alene med 2 små gutter som er nærme i alder. Holder på å bli sprø til tider, og kjenner ofte at jeg ikke makter mer. Tror det er lurt å ikke legge for mye press på seg selv. Har du prøvd å snakke med 3 åringen? Det funker fint på min 3 åring, at han alltid er forberedt på det som skal skje og at han er klar over at jeg blir sint dersom han forstyrrer når jeg skal legge lillebror, samtidig som jeg bekrefter hans følelser i det hele. 

Anonymkode: 3e1c9...5d0

Ha, heg har både snakket og gjort avtaler med 3 åringen. Følte jeg gjorde alt riktig i kveld. Forberedte han på leggingen, snakket om at i kveld skal mamma legge, hvilken sang han ville st jeg skulle synge på sengen etc. Men alt bare fucket seg! 

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ts

Si at du bor på Sørlandet, så kommer jeg og hjelper deg. Vet du har det vanvittig tungt nå, og trenger hjelp. Har du ingen som kan stille opp for deg? 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Catalina Culès skrev:

Har ikke barn i dag en far, som kan ta seg av barna ?

Hun skriver jo at hun er alene ditt nek. 

Anonymkode: c300e...9bb

• Liker 41
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Si at du bor på Sørlandet, så kommer jeg og hjelper deg. Vet du har det vanvittig tungt nå, og trenger hjelp. Har du ingen som kan stille opp for deg? 

Østlandet, men ellers takk.

AnonymBruker
Skrevet

Huff føler med deg TS! Har vært der selv. Hvor bor du?

Anonymkode: 7d30e...42b

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Østlandet, men ellers takk.

Så det nå. 

Anonymkode: 7d30e...42b

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Yoshi1987 skrev:

Har du vært hos lege/helsesøster med babyen? Har du sjekket tungebåndet? Vært hos kiropraktor og sett etter låsninger? For jeg ser jo at en del av problemet er jo babyen med kolikk.

Alt er sjekket. 

ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det ble nevnt kiropraktor her også, det kan jeg varmt anbefale! Jeg jobber for blant annet ei kiropraktor som jobber mye med spedbarn, og de aller fleste blir raskt hjulpet 🙂

• Liker 3
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun skriver jo at hun er alene ditt nek. 

Anonymkode: c300e...9bb

Nek? Så hyggelig du var da. :ironi:

Det jeg mente var at de virker som ingen barn har noen far som kan ta seg av barna, i vertfall her på KG. Sånn der fikk du det inn men T-skje. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Catalina Culès skrev:

Nek? Så hyggelig du var da. :ironi:

Det jeg mente var at de virker som ingen barn har noen far som kan ta seg av barna, i vertfall her på KG. Sånn der fikk du det inn men T-skje. 

Jeg skjønner ikke hvorfor du føler du må foreslå far til ts. Tror du virkelig det var en mulighet hun hadde glemt? 

Anonymkode: f31ab...ca9

• Liker 32

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...