AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #1 Del Skrevet 9. juni 2020 Er det mye jobb? Anonymkode: f8106...f74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
halap Skrevet 9. juni 2020 #2 Del Skrevet 9. juni 2020 Ja, dessverre. vi har et sommerbasseng som vi kjøpte til barna. Et av de største til Intex. Har bygget det inn i terrassen. Hadde jeg vært klar over hvor mye arbeid det prosjektet ville innebære, så hadde jeg ikke begynt på det. Det største arbeidet var terrassen. Men også rigging om våren og nedriggingen om høsten innebærer en del arbeid. I tillegg må man passe på mtp renhold, løv og temperatur. Vi bruker solfangere og får 30 grader i varmt vær. Bruker saltvannsrensing og har krystallklart vann hele tiden. Det virker bra. Men jeg hadde ikke gjort det igjen. Innkjøpskostnaden på 10’ er det minste.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #3 Del Skrevet 9. juni 2020 Vi har svømmebasseng på 4x8 meter, nedgravd i hagen. Om det er mye jobb? Alt er jo relativt, og bassenget er i bruk flere timer enn vi bruker på å holde det rent. Om våren tappes alt vannet ut, vi rengjør det grundig, og fyller nytt vann. Så renser vi det én gang i uken, og én gang i måneden tar vi en skikkelig sjokkur på det. Jeg sier "vi", men det er mannen som gjør det. Har en suger som suger vegger og gulv fri for skitt, og resten tas med håv. Så, når sesongen er over, tappes halvparten av vannet ut, og slik står det til våren. Bruker bassengtrekk, som er påbudt, og slipper at det blåser så fryktelig mye dritt nedi. Det er gull med basseng, må bare få sagt det. Jeg var lenge skeptisk til å ta den kostnaden på over 100K, men jeg synes det er verdt det. Vi har badetemperatur på 33 grader fra mai og ut september. Barna har med seg venner, vi voksne samles rundt bassenget, og familiene våre nyter deilige sommerdager på bassengkanten. Det arbeidet som medfølger, er ikke SÅ ille når man har en lang sesong med bading foran seg☺️ Anonymkode: 79daf...c2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #4 Del Skrevet 9. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi har svømmebasseng på 4x8 meter, nedgravd i hagen. Om det er mye jobb? Alt er jo relativt, og bassenget er i bruk flere timer enn vi bruker på å holde det rent. Om våren tappes alt vannet ut, vi rengjør det grundig, og fyller nytt vann. Så renser vi det én gang i uken, og én gang i måneden tar vi en skikkelig sjokkur på det. Jeg sier "vi", men det er mannen som gjør det. Har en suger som suger vegger og gulv fri for skitt, og resten tas med håv. Så, når sesongen er over, tappes halvparten av vannet ut, og slik står det til våren. Bruker bassengtrekk, som er påbudt, og slipper at det blåser så fryktelig mye dritt nedi. Det er gull med basseng, må bare få sagt det. Jeg var lenge skeptisk til å ta den kostnaden på over 100K, men jeg synes det er verdt det. Vi har badetemperatur på 33 grader fra mai og ut september. Barna har med seg venner, vi voksne samles rundt bassenget, og familiene våre nyter deilige sommerdager på bassengkanten. Det arbeidet som medfølger, er ikke SÅ ille når man har en lang sesong med bading foran seg☺️ Anonymkode: 79daf...c2f Fikk du 4x8 meter basseng for 100K? 🤔 Er det lenge siden? Så for meg at det kostet veldig mye mer enn det ? Anonymkode: 2ccec...58a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #5 Del Skrevet 10. juni 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Fikk du 4x8 meter basseng for 100K? 🤔 Er det lenge siden? Så for meg at det kostet veldig mye mer enn det ? Anonymkode: 2ccec...58a Mannen min fikk støpt såle, og bygget bassenget selv med slike blokker som kan brukes til det formålet. Han installerte varmepumpe, rør, avsug og alt det andre selv, helt uten hjelp. Bassengduk og alt det som skulle oppi tok han seg også av. Så når man kun kjøper "byggesettet" til bassenget, så slipper man de enorme kostnadene det er å få det gjort av andre🙂 Anonymkode: 79daf...c2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #6 Del Skrevet 10. juni 2020 Mest (slitsom) jobb med alle som vil "låne"/bruke bassenget og ikke tar et nei for et nei. Særlig hvis dere har noen grenseløse naboer. Så ville hatt det i bakhodet. Kjenner noen som nesten måtte la være å fylle vann i det, fordi de hadde noen i nabolaget som regnet det som helt selvfølgelig at de også kunne bruke bassenget når de følte for det. Anonymkode: 66434...9ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå