AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #2 Skrevet 9. juni 2020 Ja. Vask med en klut, og drit i å bruke produkter. Best uten. Anonymkode: ec7db...483 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #3 Skrevet 9. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja. Vask med en klut, og drit i å bruke produkter. Best uten. Anonymkode: ec7db...483 Noe alle dermatologer er uenige i. Så dermed et fullstendig verdiløst innspill. Anonymkode: f0340...00f 9
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #4 Skrevet 9. juni 2020 Klart de er uenige. De tjener jo penger på at alle kommer til dem. Anonymkode: ec7db...483 13
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #5 Skrevet 9. juni 2020 Bruker tørre vaskeservietter ment til bleieskift i stedet for bomull til toneren, trenger ikke like mye produkt siden vaskeservietten ikke suger like mye væske Anonymkode: 4433e...cc8 7
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #6 Skrevet 9. juni 2020 Jeg tror ikke det finnes så mange "hacks". Derimot finnes det enkelte produkter/ingredienser som forskning har vist at er bra for hudforbedring og for forebygging av hudproblemer. Det dermatologer flest ser ut til å enes om, er at rens og fuktighetskrem veldig gjerne kan være fra billigmerker, så lenge rensen er skånsom og at fuktighetskremen inneholder ceramider eller lignende ingredienser (og selvfølgelig også er fri for skadelige eller uheldige stoffer.) Men produkter med virksomme stoffer som retinoider og antioksidanter, bør velges med omhu, ettersom det finnes mye juks, hype og overprising der ute. Anonymkode: f0340...00f 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #7 Skrevet 9. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Klart de er uenige. De tjener jo penger på at alle kommer til dem. Anonymkode: ec7db...483 Hudleger tjener vanligvis ikke på produktsalg, nei. Greit nok, de forskriver legemidler og kan sikker dermed være ofre for "Big Pharma", men vanlige hudpleieprodukter som selges på apotek og i parfymerier, har de stort sett null økonomisk interesse i. Anonymkode: f0340...00f 2
Hadley Skrevet 9. juni 2020 #8 Skrevet 9. juni 2020 Kjøp et hydra needle/aqua stamp glass til flytende serumer og liknende. Glass med små nåler som pumper væsken inn i huden når du tapper glasset på området. Nei, det er ikke vondt. Benhandlingen på hudklinikker som heter Aquagold bruker samme type glass, men kan også brukes til dine egne produkter, så lenge de er flytende. 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #10 Skrevet 9. juni 2020 1 minutt siden, Hadley skrev: Kjøp et hydra needle/aqua stamp glass til flytende serumer og liknende. Glass med små nåler som pumper væsken inn i huden når du tapper glasset på området. Nei, det er ikke vondt. Benhandlingen på hudklinikker som heter Aquagold bruker samme type glass, men kan også brukes til dine egne produkter, så lenge de er flytende. Hvor kjøper du? Anonymkode: f947c...3bc
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #11 Skrevet 9. juni 2020 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja. Vask med en klut, og drit i å bruke produkter. Best uten. Anonymkode: ec7db...483 Det stemmer ikke for alle. Hvis du har en normal hud uten noe særlig problemer som tørr hud, kviser, store porer, fet hud ++ så kan en nok komme unna med vann og vaskeklut, en lett fuktighetskrem og solkrem. Hvis man har andre hudtyper og hudtilstander derimot så holder ikke det. Anonymkode: 26a4d...cef 5
Mæn40 Skrevet 9. juni 2020 #12 Skrevet 9. juni 2020 Ikke spis dritt og drikk endel vann. Fikk merkbart mykere hud ihvertfall. 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #13 Skrevet 9. juni 2020 Gener. Gener. Gener. Anonymkode: 333ee...008 8
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #14 Skrevet 9. juni 2020 13 minutter siden, Mæn40 skrev: Ikke spis dritt og drikk endel vann. Fikk merkbart mykere hud ihvertfall. Helt klart. Ingen hudleger har noen gang sagt noe annet. 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gener. Gener. Gener. Anonymkode: 333ee...008 Selvfølgelig. Sier seg jo selv. Men sånn for de som ikke har de riktige genene, og for de som har problemhud til tross for sunt kosthold og nok vann, finnes det hudpleieprodukter som hjelper en i retning av fin hud. (Og for de som har gode hudgener og utmerket livsstil, vil riktige produkter hjelpe til å se enda bedre ut.) Anonymkode: f0340...00f 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #15 Skrevet 9. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja. Vask med en klut, og drit i å bruke produkter. Best uten. Anonymkode: ec7db...483 Hvem i all verden er du/dere som går inn i enhver tråd på velværeforumet som handler om produktanbefalinger og (feilaktig) påstår at kremer ikke har noen virkning? For det første er det jo opplagt at hva man smører på huden sin, spiller inn på hvordan den etter hvert ser ut. For det andre er det en svært merkelig hobby å ha - omtrent som å gå inn på matforumet og si i enhver tråd at mat fra Fjordland er mye bedre enn annen mat. For det er da selvfølgelig fullstendig greit at du/dere ikke vil bruke hudpleieprodukter (det er virkelig ingen som bryr seg om du/dere gjør det), så hvorfor ikke heller begynne å diskutere i underfora om temaer som du/dere interesserer deg/dere for? Anonymkode: f0340...00f 11
Hadley Skrevet 9. juni 2020 #16 Skrevet 9. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvor kjøper du? Anonymkode: f947c...3bc Ebay eller Aliexpress. 1
Hjertefisk Skrevet 9. juni 2020 #17 Skrevet 9. juni 2020 Dette var en interessant tråd. Bare så synd at noen absolutt MÅÅÅ spore av. Man trenger ikke bli så utrolig provosert og begynne en lang debatt som er urelevant til hovedinnleggets tema. *rant 4
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #18 Skrevet 9. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hudleger tjener vanligvis ikke på produktsalg, nei. Greit nok, de forskriver legemidler og kan sikker dermed være ofre for "Big Pharma", men vanlige hudpleieprodukter som selges på apotek og i parfymerier, har de stort sett null økonomisk interesse i. Anonymkode: f0340...00f En litt sånn indirekte måte de kan anbefale produkter på, er forresten som jeg opplevde for et par år siden da jeg var hos hudlege for å behandle melasma. Jeg fikk beskjed om å bruke solfaktor 50 på det behandlede området, og fikk med en liten prøvetube, som da garantert er noe de har fått tilsendt gratis fra produsenten. Dermed er det større sjanse for at jeg og andre som har fått det fra hudlegen, kjøper nettopp det merket igjen. Jeg er imidlertid bombesikker på at legen jeg var hos ikke får provisjon av salget av nettopp dette merket på apotek (for hvordan i all verden skulle det gå til?), og jeg er også ganske sikker på at hun ikke ville følt seg forpliktet til å nevne akkurat det merket dersom hun skulle bli spurt i media om hvilke solkremer som er best. Anonymkode: f0340...00f 1
Guidet Kvinne Skrevet 9. juni 2020 #19 Skrevet 9. juni 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Bruker tørre vaskeservietter ment til bleieskift i stedet for bomull til toneren, trenger ikke like mye produkt siden vaskeservietten ikke suger like mye væske Anonymkode: 4433e...cc8 Man kan også ta litt toner i hendene/på fingrene og klappe den inn. Da slipper man å bruke engangsprodukter som pads/servietter. 5
Blingblingtahei Skrevet 9. juni 2020 #20 Skrevet 9. juni 2020 Bruker å massere ansiktet med en blanding av Castor olje og jojoba olje (noen ganger også litt olivenolje om huden er tørr) en kveld i uka, da masserer jeg I ca 5-7 minutter og lar olja sitte i noen minutter før jeg dusjer og bruker rens, da er huden myk og fin og fått god blodsirkulasjon. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå