Chiquita Skrevet 15. september 2002 #1 Skrevet 15. september 2002 Hei.... Fikk ikke til å skrive en god overskrift heer jeg, men sånn er saken: Jeg og mannen er blitt bedt i bryllup til noen ut av hans slekt. vi har ikke god kontakt med disse, og han har heller aldri hatt det, pga store avstander.... Jeg gikk da hen og kjøpte meg en kjole; A-skåret (tror jeg det heter) -"tettsittende" oppe, men med god vidde nede.... Kjolen er blå/lilla/sort (blå/lilla, men sort skapt av "skygger/folder".... Jeg vet ikke om jeg får forklart dette helt, men.... Jeg skal i tillegg ha et sort sjal over skuldrene i kirken, og muligens litt utover kvelden... Det jeg da lurer på er om dette er FOR pyntet??? Det stod ingen dresskode i invitasjonen.... skulle så gjerne hatt et bilde av kjolen, men jeg finner det ikke.... Takk
Imax Skrevet 15. september 2002 #2 Skrevet 15. september 2002 Det letteste er jo faktisk å ta kontakt med brudeparet eller dennes nærmeste familie for å sjekke, for da er du helt sikker! Kjolen er sikkert ok - i bryllup er det vel ofte vanlig å være pyntet? Uansett legger jeg merke til at det er stort spenn i hva kvinner i bryllup har på seg - i august så jeg en som hadde på seg olakjole (!) mens andre var stivpyntet (i ett og samme bryllup). Der tror jeg det var hun i olakjole som var på trynet. Heller litt for pyntet enn for lite!
pusla Skrevet 15. september 2002 #3 Skrevet 15. september 2002 Etter min mening skal man være pyntet i et bryllup - så lenge man ikke kommer i hvitt eller tar glansen fra bruden (noe som igrunn er veldig vanskelig), så kan det vel ikke bli galt. Jeg var i bryllup forrige helg i en kjempeflott to-delt grønn kjole med topp med bar rygg og vidt "ball-skjørt" med sjal til - jeg var nok av de mest pyntete gjestene, men følte ikke på noen måte at det var "feil" til anledningen. Mange kommer jo i bunad i bryllup og det er jo et veldig fint og pyntet festantrekk.
Gjest Anonymous Skrevet 15. september 2002 #4 Skrevet 15. september 2002 Bruk kjolen din du. Den høres fin ut. Det skal ikke koste noe å gå verken i selskap eller bryllup angående klær mener jeg, utenom en liten preang da. Jeg mener også at de som inviterer til bryllup ikke kan forlange hva gjestene skal ha på seg. Har sett det vært diskutert noen ganger. Nei, bruk kjolen din. :D :D
Augustbrud02 Skrevet 15. september 2002 #5 Skrevet 15. september 2002 Synes det høres ut som en flott kjole å bruke jeg. For brudeparet er det også hyggelig når gjestene er pyntet. Men hvis du er veldig i tvil, er det selvsagt en løsning å ringe brudeparet og spørre og høre om det er noen spesiell dresskode.
meta Skrevet 16. september 2002 #6 Skrevet 16. september 2002 Jeg syns kjolen din høres helt flott ut og jeg syns du godt kan bruke den i bryllupet. Lykke til
tuji Skrevet 16. september 2002 #7 Skrevet 16. september 2002 Så lenge det ikke er gallakjole synes jeg nesten ikke det går an å pynte soeg FOR mye i et bryllup. La det stå til!
Gjest Anonymous Skrevet 18. september 2002 #8 Skrevet 18. september 2002 Min mening er at det er uhofelig av brudeparet aa ikke skrive dresskode i invitasjonen! Det ER stor forskjell paa bryllup, noen er mer i 'galla'-stil andre er enklere. Jeg ville forhort meg litt med brudeparet/familien. Det er ukomfertabelt baade aa vaere for pyntet og for lite pyntet.
Juli-79 Skrevet 18. september 2002 #9 Skrevet 18. september 2002 Syntes ikke man kan bli for pyntet i et bryllup jeg, men du kan jo høre litt rundt hva andre skal gå i??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå