Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal begynne og prøve og jeg har egentlig bare tenkt at vi tar det rolig, har mye sex og håper på det beste, men så har jeg jo lyst til å få det til og. Hva ville dere anbefalt? 

Anonymkode: 66ea1...ac0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lev som normalt, ta folat og ikke overdriv med alkohol. Skjer ikke noe innen ett år så kan dere vurdere å prøve noe nytt. Legene sier det er helt vanlig å bruke opptil ett helt år før man blir gravid 

Anonymkode: 0630b...25b

AnonymBruker
Skrevet

Greit å bruke el tester en Pp for å vite ca når el er

Anonymkode: 65912...516

AnonymBruker
Skrevet

Vi er langtidsprøvere. Nå MÅ jeg teste, telle dager, osv, osv... Det var så innmari deilig å prøve i de første månedene, da vi kunne ha mye sex og ikke tenke på fertile dager eller lignende. 
Hvis du har regelmessige sykluser, kommer EL ca 12-14 dager før menstruasjon. Da er det lurt å prøve litt mer før EL. Kanskje kan man teste i 1 pp, for å vite når EL er...

Men jeg ville anbefale å ikke stresse med dette. Det er vanligvis nok å ha sex 2-3 ganger per uke. Sædceller lever noen dager i kvinnens kropp. Håper det klaffer fort for dere 🙂

Anonymkode: c502d...b43

AnonymBruker
Skrevet

Om du har regelmessig syklus så vet du ca når EL er (12-14 dager før mensen begynner), og man er fertil ca fra noen dager før EL (siden sperm kan leve noen dager), til dagen etter EL. Har dere sex et par ganger i løpet av den perioden, burde det være mer enn nok. Om dere blir utålmodige, og/eller du har veldig uregelmessig syklus så dere ikke aner om dere treffer, kan du jo prøve eggløsningstester. Men har inntrykk av at det stort sett brukes av enten langtidsprøvere, eller folk som liker å ha full kontroll. Jeg ville ikke stressa med det ennå. 

Anonymkode: c354f...ed4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...