Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Kan jeg redde forholdet vårt med eksen? Fik en baby i forfjor sammen og eksen har aldrig vært god til å komunisere med meg, bare texting. Jeg elsker og savner hun og barna men hun ghosted meg når jeg skrev under meklingspappirene fordi jeg trodde at vi kunne redde oss om vi bare fik pratet sammen en koselig plass. Nu skal det siges at jeg føler at hun vært veldig kontrollerende i forholdet vårt og jeg hatt turnusjob. Mvh: en småbarnspappa som savner familjen sin.👨‍👩‍👧‍👦❤️🙏🏻 Ps: har maset før med blomster osv men nu nekter jeg å konversere med hun via text bare - føles uverdigt. Lyst å møte hun og barna men føler jeg får et spørgsmål fra hun på text når jeg åpner mit hjerte, og det vondt når jeg sagt og vist hun hvor mye dem betyr for meg. Jeg alt annet enn perfekt og ser at jeg skulle ha stått i det når hun utagerende for da trekte jeg meg unna pågrunn av min utrygge barndom. Men hun skulle ha fortalt meg på job om sine følelser og problemer hjemme i stedet for ghosting. Var jeg god nok til å vipse hun penger og ta vare på barna burde jeg også vært god nok til å bli pratet til om livet hjemme - for vi tross alt vært samboere i 4.år.👩🏼🤝👨🏻💞

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hun ser kun på deg som bidragsgiver. 

Anonymkode: 2fe1d...41f

AnonymBruker
Skrevet

Dere har vært samboere i fire år, fikk barn for to år siden -når tok forholdet slutt? Og hva var grunnen til det?

Anonymkode: 253d4...b65

Skrevet

Største grunnen vil jeg nok sige var / er dårlig komunikasjon. Aldrig prate sammen om oss eller planer. Jeg jobbet og hun gik skole. Når det ble slutt hadde hun planlagt bruddet ned i detaljer med meklingspappirer og bidrag osv og naive meg som netop blitt småbarnspappa trodde jeg gjorde det rette i å støtte hennes forslag fordi hun som var hjemme og jeg jobbet turnus så hun fik meg til å gi seg barselspengene fordi hun ikke jobbet. Uanset aldrig trodd det om hun når vi var blitt foreldre sammen, kanskje før men ikke når gull gutten vår var kommet.🤱🏼❤️🤷🏻

Skrevet

Er det hun du savner eller er det tanken på å være en kjernefamilie og se barna dine mer? 

AnonymBruker
Skrevet

Barselspenger?? Mener du engangsstønaden hun får fordi hun ikke hadde krav på foreldrepenger? I såfall er det hennes penger og ikke noe hun burde måtte tvinge deg til å gi henne?

Mulig hun har brukt deg, men jeg får ikke inntrykk av at du er ærlig om hvorfor det ble brudd.

Anonymkode: 41ba3...086

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes også du skriver lite, vi får liksom ikke svart deg godt fordi du ikke forteller noe særlig hva som har skjedd mellom dere.

Hovedspørsmålet ditt er jo om dere kan redde forholdet, men om hun brøt med deg så mye at hun ikke engang vil ha kontakt så ser det jo ikke så enkelt ut. 

Hvordan foregår fordelingen av tid med barnet og hvordan overleverer dere barnet i mellom dere? Hadd du pappapermisjon?

Jeg også tenker at du ikke snakker helt åpent her om hva som har foregått. Om hun var så bestemt på å bryte all kontakt etter fire år sammen og med et barn i bilde, så ligger det vel gjerne mer konflikt bak enn det du fremstiller det som her? Ikke bare dårlig kommunikasjon? Det vil være veldig uvanlig å ikke kunne snakke sammen selv om man bare har vokst fra hverandre eller lignende og derfor bryter tenker nå jeg.

Et par ting jeg lurer spesielt på som du nevner:

F.eks dette med at du mener hun har vært kontrollerende osv. På hvilke måter? (Mange som opplever dette altså)

Og hva mener du med at hun burde ha fortalt deg på jobben, om følelsene og problemene dere hadde hjemme??

Uansett, om du kan utdype hele situasjonen din litt bedre sånn generelt så er det muligens lettere for oss å komme med noen råd.

Skrevet

Jeg er botnærlig men jeg vil ikke fortelle alt fordi hun mammaen til mit barn. Vi begge har en fortid og derfor mente jeg det viktig å komunisere / prate sammen. Var nok mere den komunikasjonen at i og med jeg jobbet turnus da jeg lettere for å manipulere kontra hadde jeg job hjemme. Lest en plass at enten er forhold a lesson or a blessing. Vil nok sige at i dette forholdet var det litt av begge deler..

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Familjepappa said:

Jeg er botnærlig men jeg vil ikke fortelle alt fordi hun mammaen til mit barn. Vi begge har en fortid og derfor mente jeg det viktig å komunisere / prate sammen. Var nok mere den komunikasjonen at i og med jeg jobbet turnus da jeg lettere for å manipulere kontra hadde jeg job hjemme. Lest en plass at enten er forhold a lesson or a blessing. Vil nok sige at i dette forholdet var det litt av begge deler..

Akkurat den setningen der forstår jeg ingenting av. At du var lettere å manipulere fordi du jobbet turnus, og ikke har hjemmekontor? De fleste har jo ikke hjemmekontor da (bortsett fra nå i korona-tidene) Kan forstå at det at hun var hjemme og du var ute på jobb kan ha gjort ting vanskelig forsåvidt, men hvirdan har hun manipulert deg? (Vi er flere som har opplevd det, men vi har gjerne opplevd konkrete ting)

Men om hun har manipulert deg, om hun nå ghoster deg og behandler deg uverdig -vil du da egentlig gå tilbake i et forhold med henne?? 

Tror din beste sjanse er å få på plass en god fordeling av tid med barna og konsentrere deg om det å bli en god pappa jeg. Om hun ikke vil være sammen, så vil hun jo ikke det da -men du kan jo fortsatt være en god far!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Barnet*

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Familjepappa skrev:

Største grunnen vil jeg nok sige var / er dårlig komunikasjon. Aldrig prate sammen om oss eller planer. Jeg jobbet og hun gik skole. Når det ble slutt hadde hun planlagt bruddet ned i detaljer med meklingspappirer og bidrag osv og naive meg som netop blitt småbarnspappa trodde jeg gjorde det rette i å støtte hennes forslag fordi hun som var hjemme og jeg jobbet turnus så hun fik meg til å gi seg barselspengene fordi hun ikke jobbet. Uanset aldrig trodd det om hun når vi var blitt foreldre sammen, kanskje før men ikke når gull gutten vår var kommet.🤱🏼❤️🤷🏻

Er du dansk? 

Anonymkode: 892c6...de9

AnonymBruker
Skrevet

Hei -hvordan går det med deg? Begynt å få noen tanker på plass?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...