AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #1 Skrevet 9. juni 2020 Mitt barn skal begynne i barnehage nå til høsten, og jeg lurer på hvor mange tøybleier og innlegg jeg bør skaffe🤔 Hjemme har jeg to tøybleieskall og 3 innlegg, men skulle kanskje ha hatt 1 innlegg til. Hva tror dere? Anonymkode: e27a0...864
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #2 Skrevet 9. juni 2020 Hør med barnehagen om hva slags rutine og kompetanse de har på det før du evt. kjøper. Mange har rett og slett ikke kompetanse på å skifte og insisterer på å bytte skall hver gang. I tillegg så er det vanlig at bleier byttes mer som rutine enn etter behov i nhg, så vi gikk over til vanlige bleier der siden barnet ble veldig vått. 😕 Anonymkode: 16446...40f 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #3 Skrevet 9. juni 2020 Jeg synes du bør investere i lommebleier for barnehagen. De er lettere å få på rett slik at barnehagen slipper å ha innlegg flagrende rundt når de skal sette på bleie. Dessuten tviler jeg på at de har mulighet til å henge bleietrekk til tørk osv. Anonymkode: 77622...ce2 8
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #4 Skrevet 9. juni 2020 Og hvordan du klarer deg på 3 innlegg ved fulltidsbruk er utenfor min fatteevne med mindre barnet for det meste tisser på do. Anonymkode: 77622...ce2 7
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #5 Skrevet 9. juni 2020 Det er i hvert fall to standardskift i bhg, såjeg tenker at du bør ha minst til tre bleieskift, uten at noe annet enn selve skiftet er nødvendig. Som noen nevner over, lommebleier så de er som vanlige bleier. Anonymkode: a8959...a6a 4
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #6 Skrevet 9. juni 2020 På nettet leser jeg så mye om tøybleier, men har aldri opplevd så langt i mine 10 år i barnehage at noen faktisk bruker det i barnehagen! Men jeg regner med barnehagen tilrettelegger om du gjør det enkelt for dem 😊 Anonymkode: 7dfcb...1c5 2
Lorieen Skrevet 10. juni 2020 #7 Skrevet 10. juni 2020 Hvordan i all verden klarer du deg med tre innlegg og to skall? Det er jo minst fire-fem bleieskift om dagen, det går jo ikke opp... Lommebleier er best i barnehagen. De er mest like engangsbleier. 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #8 Skrevet 10. juni 2020 Vi hadde lommebleier til våre, og det gikk helt fint for barnehagen selv om noen syntes det var skummelt første gang. De tok ikke nødvendigvis rispapiret i do, men det var helt greit. Det er nok begrenset hvor mye du kan forvente at de ansatte får til, så ta av, putt i pose og ta på ny er på grensen til maks. Noen av dem kunne fint klart mer, men relativt ofte er det en ny person som skal skifte, og noen synes bare det blir for skummelt (tror jeg) Anonymkode: 7d286...daf 1
Bokdamen Skrevet 11. juni 2020 #9 Skrevet 11. juni 2020 Vi brukte også lommebleier. Det gikk 2-3 hver dag. Fyllte kurven på mandagen (mener det gikk 8 i den) og fulgte med utover uken. Passet på at det alltid lå minimum 4 til neste dag i tilfelle noe skulle skje. Hadde også en lite våtpose per dag
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #10 Skrevet 11. juni 2020 Nå har jeg null kompetanse på hvordan tøybleier fungerer🤔 men kan man virkelig forvente at barnehageansatte skal holde på med det? Skylle og vaske, henge til tørk osv.... Hadde jeg jobbet i bhg ville jeg bare puttet hele greia i en pose så kan goreldre sture videre med det selv om de velger å bruke det. Anonymkode: 622e6...1b9 4
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #11 Skrevet 11. juni 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Nå har jeg null kompetanse på hvordan tøybleier fungerer🤔 men kan man virkelig forvente at barnehageansatte skal holde på med det? Skylle og vaske, henge til tørk osv.... Hadde jeg jobbet i bhg ville jeg bare puttet hele greia i en pose så kan goreldre sture videre med det selv om de velger å bruke det. Anonymkode: 622e6...1b9 Det går like raskt som å bytte en vanlig bleie, er samme utforming. Også putter de den i en våtpose i stedet for i søpla, og tar på en ny som er klar. Lett som en plett det altså. Vår barnehage tømmer også bæsjen i do, men det er fordi det er en do rett ved siden av på stellerommet og fordi mini har ganske fast bæsj som bare kan vippes av. Har hun vært dårlig i magen, legger de bare bleia i våtposen også fikser jeg når jeg kommer hjem. De ansatte i vår barnehage har skrytt masse av at det er så enkelt og fordi vi utfordret dem til på prøve selv om de var skeptiske, de oppfordrer flere til å prøve fordi det blir mindre søppel og lukt på stellerommet. Anonymkode: 218d1...1ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå