Gå til innhold

Bydd på inaktiv annonse

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har akkurat (for 4 timer siden) bydd på en inaktiv/utløpt bolig på finn. Ble via knappen på finn-sida sendt videre til formelt budskjema. Fikk sms som "kvittering ". Men har ikke hørt noe fra megler. Bare begynner å tenke - kan det være at budet ikke er registrert pga utløpt annonse? Virker isåfall veldig rart og random.

Anonymkode: 43a23...ba8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ringt megler i tillegg. 

Anonymkode: f4295...713

AnonymBruker
Skrevet

Vår annonse var utløpt når vi fikk bud , megler ringte med en gang.

Anonymkode: cba17...041

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ringt megler i tillegg. 

Ja, vi tenker jo at det er lurt. Men samtidig tenker vi at dette kan være taktikk - at megler/selger venter med å gjøre noe i saken, at selger bare sitter i tenkeboksen og bruker tida fram til budfrist. Og at om vi ringer, så viser det tegn på ivrighet, noe som kan presse opp prisen. Vi har bydd ca 15% under takst, og tenker det er naturlig om de prøver å få opp prisen, ikke akseptere uten å prøve å få den høyere opp. Men mulig det skjer noe før fristens utløp kl 12. Synes jo det er veldig rart å bare la et bud løpe ut i sanden når vi er eneste interessenter og budgivere (har ikke fått sms om at det har kommet andre bud), og boligen ikke ble solgt etter visning og er tatt av finn. Hadde det vært meg, hadde jeg hvertfall benyttet meg av tilbudet som hadde kommet på en eller annen måte.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leste " innaktiv homse" :P Haha, trøtt..

Anonymkode: 992ba...fb6

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, vi tenker jo at det er lurt. Men samtidig tenker vi at dette kan være taktikk - at megler/selger venter med å gjøre noe i saken, at selger bare sitter i tenkeboksen og bruker tida fram til budfrist. Og at om vi ringer, så viser det tegn på ivrighet, noe som kan presse opp prisen. Vi har bydd ca 15% under takst, og tenker det er naturlig om de prøver å få opp prisen, ikke akseptere uten å prøve å få den høyere opp. Men mulig det skjer noe før fristens utløp kl 12. Synes jo det er veldig rart å bare la et bud løpe ut i sanden når vi er eneste interessenter og budgivere (har ikke fått sms om at det har kommet andre bud), og boligen ikke ble solgt etter visning og er tatt av finn. Hadde det vært meg, hadde jeg hvertfall benyttet meg av tilbudet som hadde kommet på en eller annen måte.

TS

Jeg mente at jeg ville ha ringt megler før jeg la inn bud. Altså for å høre om det har vært bud inne tidligere som ikke har blitt akseptert, er det andre som er interessert, hva er selger villig til å godta av bud under takst osv. 

Men skjønner tankegangen din siden dere allerede har lagt inn bud.  Rart deres bud ikke har kommet har kommet på SMS som budvarsel. Kan det ha skjedd en teknisk feil og budet deres ikke er registeret? Synes du bør ringe megler uansett nå. 

Eller sto budet til i dag kl 12? Har det skjedd noe? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...