Sommermuffin Skrevet 9. juni 2020 #2 Skrevet 9. juni 2020 Typisk dag så står vi opp klokka 07:00, skifter bleie og ammer og synger godmorgen sang (samme sangen hver dag og han eeelsker det). Baby ligger i babynest ca. en halvtime mens jeg drikker kaffe og småprater med han. Så har han magetid så lenge han orker og leker i babygym. Når han har vært våken i 2 timer ammer jeg og prøver å få han til å sove. Sover da ca. 0,5 - 1 time før han våkner igjen. Når han våkner gjør jeg gjerne et eller annet fornuftig i huset (vasker, skifter sengetøy, o.l.) og har han liggende på gulvet på et teppe der jeg er. Han kjeder seg fort om han ligger på samme sted for lenge, så han syns det er gøy å ligge litt i et annet rom enn i stua. Ca. klokka 11:00 ammer jeg før vi går ut på en trilletur i 2 timer. Som regel sover han mesteparten av turen. Når vi kommer hjem ammer jeg før vi har magetid igjen og leking i babygym. Når han blir lei av babygym så tar jeg han opp og synger sanger og småprater/pludrer med han. Ca. klokka 15:30 tar jeg han med til kjøkkenet mens jeg lager middag. Vi pleier å spise klokka 16:00 - vet det er tidlig men det har blitt sånn siden vi legger oss så tidlig etter at vi fikk barn. Ofte sovner han en liten dupp mens jeg kokkelerer (type 10 minutter). Etter middag ammer jeg før vi har magetid og pappa gjerne underholder han litt. Baby legger seg klokka 19:00, men dersom han ikke sover noe mellom middag og sengetid så blir han grinete så jeg prøver å få han til å sove en halvtime innimellom.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #3 Skrevet 9. juni 2020 Vi står opp i 7- 8 tiden, og går ned i stuen. Da har jeg ammet oppe i sengen. Steller og kler på baby. Lager meg frokost, og spiser mens jeg småprater/ synger med baby. Dette er hvis far leverer storesøskenet i bhg. Har ofte God morgen Norge på i bakgrunnen. Leker litt på babygymmen, og ligger litt på magen. Etter 1,5- 2 timer er det tid for første lur, sover i vognen utenfor. I mens steller jeg meg, rydder, vasker tøy o.l. og slapper av litt (hvis det blir tid 😅). Når baby våkner ammer vi, så er det litt kos, lek og litt rydding. Har en trilletur om dagen, enten i 12- tiden, eller i forbindelse med henting i bhg. Jeg lager til middag og vi spiser når far har kommet hjem. På ettermiddagen får far og være litt med baby. Kveldsstell eller bad i 19- tiden. Legger seg ca 21, har ikke fått det til tidligere ennå. Så ja, amming, kos, stell, rydding og leking er absolutt det det går mest i. Triller tur, av og til med en venninne, og er av og til på besøk hos mamma. Du da ts? 🙂 Anonymkode: 56804...9ab
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #4 Skrevet 9. juni 2020 Står opp mellom 09 og 10. Varierer hva vi gjør, barseltreff, trilletur, er på/har besøk, husarbeid mens baby ligger på babygymmen eller sitter i vippestolen. Lager middag til pappaen kommer hjem kl 15.30. Har nå to dupper i løpet av dagen, en på ca 1 time og en på en halvtime (varierer når). Baby er i seng ca 19.30 og sover stort sett fra kl 20 til 08 med to amminger ila natta. Ammer vel 7-8 ganger i døgnet. Koser oss 😊 Anonymkode: d8a0d...26f
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #5 Skrevet 10. juni 2020 Står opp 6 med de andre barna, baby våkner 0730. Fikser frokost til de andre barna og leverer de i barnehage med minstemann på slep. Så er det frokost på meg og babygym. Deretter soving i bæresele mens jeg lager lunsj til meg og forbereder middag. Så er det våkentid igjen, der han sitter i vippestol/babygym mens jeg trener eller har litt egentid, deretter henter vi de andre barna. Så inn i bæresjal igjen for å få laget ferdig maten, mens de andre barna leker. Sitter med oss ved matbordet i stol som er beregnet til spedbarn. Deretter går vi ut i hagen når det er fint vær, da ligger han i solteleskopet eller vogn mens jeg leker med de andre barna. Er han ikke fornøyd er han med på lekingen i bæresele. Deretter legger jeg de andre barna mens far har baby, og gjør samtidig litt husarbeid mens de andre sovner i overetasjen. Deretter sover baby på en av oss frem til vi skal legge oss. Blir bedre når han kan krabbe og sitte selv; da blir det nok å dra en tur til lekeplasser med babyhuske og generelt utforsking med krabbing Anonymkode: d9475...ec1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #6 Skrevet 10. juni 2020 Babyen våkner ofte av at jeg står opp med toåringen 06.30, noen ganger sover hun litt videre. Så varierer det etter humør og setting om hun ligger på gulvet, sitter i newborn seat på tripptrappstol eller i bæresele gjennom morgenstell og frokost for storesøster. Vi kjører storesøster til barnehagen rundt kl. 9.30 Mens hun er i barnehagen går vi tur med hunden, babyen ligger på matta si med leker mens jeg gjør husarbeid og hun sover som regel minst en lur på soverommet. Noen ganger er vi på trilletur eller tar en kaffe med en meters avstand til noen i barselgruppen eller andre som er hjemme med baby. Etter at vi har hentet storesøster, er ofte babyen i bæresele mens vi er ei stund i hagen eller nærområdet og ligger på kjøkkengulvet mens jeg lager middag. Vi har så vidt begynt med frukt eller grønnsaker i sånn smokk som man putter mat inni som hun får mens vi spiser middag. Når og hvor ofte babyen sover varierer, vi har ikke noe tydelig rytme foreløpig. Det varierer også når hun spiser, men det er rundt hver andre time nå som det er varmt (ammer, og hun blir nok tørst). Ca. 18.30 er det kveldsstell med begge barna på badet, og så sovner som oftest babyen et sted mellom 19 og 19.30. Akkurat det nyter jeg virkelig nå, med en mistanke om at det ikke varer (forrige baby var på ingen måte så lett å legge om kvelden). Jeg er alene med dem nå pga. mannes jobbb, det blir litt annerledes når han er hjemme. Anonymkode: 20078...07f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå