AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #1 Skrevet 9. juni 2020 Er det noen mulighet for folket å få stoppet utbyggingen av vindkraft i Norge? Det er helt jævlig at politikerne ønsker å rasere den fine og sårbare naturen og dyrelivet vi har. Dette er en sak jeg virkelig vil engasjere meg i, men kan dessverre lite om politikk og saksgang. Er det noe folket kan gjøre? Eller er vedtatt vedtatt, og ingen vei tilbake? Jeg bor ikke på et sted hvor det skal settes i gang utbygging, men bryr meg om naturen likevel. Anonymkode: 8ddb8...2b3 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #2 Skrevet 10. juni 2020 vi burde jo demonstrere for dette også ja, du har helt rett Ser heldigvis ut til at vi har flere oppegående politikere på området også da, så vi får se fremover hva som skjer. Solcelle!! Det er jeg entusiast for Er liksom den eneste som ikke ødelegger noe som helst Anonymkode: e213a...c6f 3
Druid Skrevet 10. juni 2020 #3 Skrevet 10. juni 2020 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det noen mulighet for folket å få stoppet utbyggingen av vindkraft i Norge? Det er helt jævlig at politikerne ønsker å rasere den fine og sårbare naturen og dyrelivet vi har. Dette er en sak jeg virkelig vil engasjere meg i, men kan dessverre lite om politikk og saksgang. Er det noe folket kan gjøre? Eller er vedtatt vedtatt, og ingen vei tilbake? Jeg bor ikke på et sted hvor det skal settes i gang utbygging, men bryr meg om naturen likevel. Anonymkode: 8ddb8...2b3 Ja, Folket kan stoppe vedtatt utbygging. Det er ikke politikerene som er ansvarlig, det er velgerne. Og vi lever i ett veldig demokratisk samfunn. Jeg anbefaler deg å melde deg inn i ett politisk parti. De har kurs og du kan lære om politikk og saksgang. Du kommer til å lære at lokaldemokratiet på sånne saker står sterkt, og kommunene har dårlig økonomi og derfor kjemper om hver krone i investert kapital, men poenget er at du lærer og forstår mer.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #4 Skrevet 10. juni 2020 Håper ikke det. Jeg mener det bør bygges ut maksimalt. Anonymkode: 0ecd0...9ca 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #5 Skrevet 10. juni 2020 12 hours ago, AnonymBruker said: vi burde jo demonstrere for dette også ja, du har helt rett Ser heldigvis ut til at vi har flere oppegående politikere på området også da, så vi får se fremover hva som skjer. Solcelle!! Det er jeg entusiast for Er liksom den eneste som ikke ødelegger noe som helst Anonymkode: e213a...c6f Det gjør vi, selv i koronatider! Rart det ikke blir en større sak. Men nei, de kan ikke det, ikke når konsesjon er gitt, som det er gjort mange steder. Og bra er det - vi trenger den kraften når vi skal elektrifisere samfunnet i den grad vi sikter på. De fleste tåler at det står noen vindmøller på et og annet samlet sted. Enkelte må ofre noe, til det beste for samfunnet. Det er intet nytt. Anonymkode: f2946...166
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #6 Skrevet 10. juni 2020 6 hours ago, Druid said: Ja, Folket kan stoppe vedtatt utbygging. Det er ikke politikerene som er ansvarlig, det er velgerne. Og vi lever i ett veldig demokratisk samfunn. Jeg anbefaler deg å melde deg inn i ett politisk parti. De har kurs og du kan lære om politikk og saksgang. Du kommer til å lære at lokaldemokratiet på sånne saker står sterkt, og kommunene har dårlig økonomi og derfor kjemper om hver krone i investert kapital, men poenget er at du lærer og forstår mer. Tina Bru uttalte at når konsesjon er gitt, så kan ikke kommunene gå tilbake på det. Nei, kommunen kan ikke overstyre det, da. Anonymkode: f2946...166
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #7 Skrevet 10. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det gjør vi, selv i koronatider! Rart det ikke blir en større sak. Men nei, de kan ikke det, ikke når konsesjon er gitt, som det er gjort mange steder. Og bra er det - vi trenger den kraften når vi skal elektrifisere samfunnet i den grad vi sikter på. De fleste tåler at det står noen vindmøller på et og annet samlet sted. Enkelte må ofre noe, til det beste for samfunnet. Det er intet nytt. Anonymkode: f2946...166 Forklar meg gjerne logikken i det å ødelegge naturen for å redde..ja, hva da, naturen? Vi må begynne å spare inn på strømforbruket, det er det eneste som vil fungere i lengden. Å rasere all den naturen vi har kommer til å få uante konsekvenser. Anonymkode: 468fa...00b
Druid Skrevet 10. juni 2020 #8 Skrevet 10. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Tina Bru uttalte at når konsesjon er gitt, så kan ikke kommunene gå tilbake på det. Nei, kommunen kan ikke overstyre det, da. Anonymkode: f2946...166 Og jo da; kommunene har haugevis av verktøy til å trenere og hindre utbygging av konsesjoner. Konsesjonene handler bare om at du får sette opp en mølle, ikke alt som skal til for at den kommer opp. Hvis du vil ha noe å sammenligne med , kan du se til veibygging.
Druid Skrevet 10. juni 2020 #9 Skrevet 10. juni 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Forklar meg gjerne logikken i det å ødelegge naturen for å redde..ja, hva da, naturen? Vi prøver faktisk ikke redde naturen. Den er ikke vits i å redde i seg selv. Den klarer seg bra. Vi prøver sikre vår egen levelige plass i naturen. Det er ett helt annet problem.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #10 Skrevet 10. juni 2020 Vi må prøve! Men kapitalistene har visst fått all makt i Norge. Meld dere inn i Motvind på Facebook! Fandens Høyre og Ap... Gir blaffen i folket. Anonymkode: 9d29b...91c
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #11 Skrevet 11. juni 2020 18 timer siden, Druid skrev: Vi prøver faktisk ikke redde naturen. Den er ikke vits i å redde i seg selv. Den klarer seg bra. Vi prøver sikre vår egen levelige plass i naturen. Det er ett helt annet problem. Jada, naturen overlever. Men vi overlever ikke uten naturen. Og å ødelegge naturen for at vi skal leve faller på sin egen urimelighet. Ikke for det, jeg håper innerst inne at mennesket tuller det til såpass mye slik at arten dør raskt ut, så andre arter igjen kan få leve. Anonymkode: 468fa...00b
mr. Skrevet 11. juni 2020 #12 Skrevet 11. juni 2020 Ja! Siden vi er folket så VI kan stoppe det ja. Husk at våre folkevalgte politikere jobber FOR FOLKET eller oss ! Så VI kan stoppe alt vi !!! (men det kreves mange flere en 20 personer liksom)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå