AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #1 Skrevet 9. juni 2020 Siden nærmeste sjef er langtidssykemeldt, har hennes leder igjen overtatt arbeidet med å sette opp vsktlistene, noe vedkommende er særdeles dårlig på, da hun setter opp kun for et par uker og gjerne endrer dette igjen på kort varsel, tar fra noen allerede oppsatte timer, favoriserer andre, bytter om på dager osv. Helt håpløst! Hvor langt fram i tid har vi egentlig krav på å vite vaktene? Finner ikke noe når jeg googler. Må da være noe lovfestet på dette? Anonymkode: 2f7dc...d85
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #3 Skrevet 9. juni 2020 Sånn hadde jeg det i en tidligere jobb, det er håpløst. Du skal vite vakter 14 dager før. Sett verneombud på saken! Å ha det sånn er uholdbart, uforutsigbarhet som sliter deg ut over tid og ødelegger fritiden din. Du kan selv sjekke det i arbeidsmiljøloven. Anonymkode: 359a8...951
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #4 Skrevet 9. juni 2020 I teorien 2 uker, i praksis ingen. Du må hoppe når arbeidsgiver sier hopp. Anonymkode: 178e0...a25 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #5 Skrevet 9. juni 2020 Noen som kan hjelpe meg konkret med hvor jeg finner lovteksten på dette? Og hva med det at man får timer som fjernes igjen? Anonymkode: 2f7dc...d85
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #6 Skrevet 9. juni 2020 Ta kontakt med TV og verneombud på jobben. Disse SKAL kjenne til loven rundt dette, hvis ikke har de ikke lov å være det. Du skal ha MINST 14 dagers varsel på vakter Anonymkode: d413c...9af
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #7 Skrevet 9. juni 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ta kontakt med TV og verneombud på jobben. Disse SKAL kjenne til loven rundt dette, hvis ikke har de ikke lov å være det. Du skal ha MINST 14 dagers varsel på vakter Anonymkode: d413c...9af Vi har ikke tillitsvalgt og verneombud Anonymkode: 2f7dc...d85
Glitnir Skrevet 9. juni 2020 #8 Skrevet 9. juni 2020 Minst 14 dagers varsel for endring. Og dere har uansett krav på betaling for den stillingsprosenten som er angitt i kontrakten, selv om dere skulle være satt opp færre timer enn det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå