AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #1 Skrevet 9. juni 2020 Har en venninne jeg har hatt i mange år, hun har lenge slitt psykisk og vi i vennegjengen har prøvd å være der for henne, spesielt jeg som hun har kjent lengst. Hun føler likevel ikke at hun får nok hjelp og støtte fra oss rundt, og peker fingeren spesielt mot meg. Hun har i det siste ringt og skreket meg huden full, og kalt meg en dårlig venninne, og at hun ikke trenger meg. Hun har blokkert meg over alt og nekter å se meg. Moren hennes åpnet døren (hun flyttet hjem pga helsa) og måtte bare beklage at datteren ikke ville se meg. Jeg prøver å overse denne oppførselen fordi jeg vet hun sliter, men moren hennes fortalte meg at hun flere ganger har tatt datteren i å snakke veldig stygt om meg i telefonen til andre, hun har dratt opp feil jeg har gjort i fortiden, blåst det opp og snakket rundt om det for å ta igjen. Det sårer meg veldig, hva skal jeg gjøre? Anonymkode: bc2dc...dc4
Sykkelkongen Skrevet 9. juni 2020 #2 Skrevet 9. juni 2020 (endret) Har virkelig moren fortalt deg dette? Høres merkelig ut.. Endret 9. juni 2020 av Sykkelkongen
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #3 Skrevet 9. juni 2020 Bare ignorer hele dama og om vennene sier noe så bare nekter du for at det er sant og at det er sykdommen som prater. Anonymkode: 5ce95...047 4
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #4 Skrevet 9. juni 2020 Det å slite psykisk gir ikke henne klippekort for å oppføre seg dritt mot deg og de andre rundt henne. Jeg hadde vurdert å kutte henne ut. Du må sette en grense og si at du ikke aksepterer hennes oppførsel. At nok er nok. Du er ikke psykologen hennes, men hennes venninne. Du skal ikke strekke deg mer enn du klarer. Værsåsnill, ta vare på deg selv. Jeg sliter med tilbakevendende depressiv lidelse, men jeg kunne aldri ha behandlet mine venner slik. Vennene mine vet jeg sliter, men det meste av mine issues snakker jeg med behandler om. Anonymkode: 15018...ce6 10
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #5 Skrevet 9. juni 2020 Hold deg unna henne.. sårt ja, men du må ta vare på deg selv. Det er hun som eier problemet og ikke du. skån deg selv for slike mennesker, selv om hun er venninne så er hun syk og påvirker deg dårlig. Du blir lei deg og Får det dårlig med deg selv.. du hjelper henne faktisk ved å sette grenser. Anonymkode: f29a9...a56 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #6 Skrevet 9. juni 2020 Takk for svar. Bare så det er sagt så kjenner jeg moren hennes veldig godt og hun er en snill og god person, jeg tviler ikke på det hun sier. Det er vondt at det skjer, men jeg får vel bare heve hodet over og distansere meg.. jeg er lei meg for hvordan dette har blitt. Anonymkode: bc2dc...dc4
Banankaka04 Skrevet 9. juni 2020 #7 Skrevet 9. juni 2020 Kutt kontakten med henne... Hun fortjener ikke å ha deg som venn når hun ikke klarer å vise deg respekt! 1
The Kitten Skrevet 9. juni 2020 #8 Skrevet 9. juni 2020 Hun der hadde ikke jeg giddet å bruke mer energi på. 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #9 Skrevet 9. juni 2020 1 time siden, Sykkelkongen skrev: Har virkelig moren fortalt deg dette? Høres merkelig ut.. Jeg tolket det dit hen, at moren bryr seg om denne venninnen, og derfor er veldig fortvilet for hvordan datteren behandler henne. Anonymkode: ceb73...967 1
Gjest Alkoholist Skrevet 9. juni 2020 #10 Skrevet 9. juni 2020 Ut i fra det du skriver her, så høres hun litt bortskjemt ut. Dette er ikke vanlig oppførsel, enten man sliter psykisk eller ikke.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #11 Skrevet 10. juni 2020 Jeg har en venninne som er helt lik. Dvs vi har ikke så mye kontakt lenger nettopp pga dette. Jeg har ikke aktivt kuttet henne ut, men tar ikke kontakt heller. Fant ut at jeg måtte bare slutte å fortelle henne ting og slutte å prøve å stille opp for henne, for det ble aldri bra nok selv om jeg gjorde alt jeg kunne. Anonymkode: e344e...83f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå