Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Reservertdame
Skrevet

Hvordan er det med de som påstår de skal gi bort noe? De vil jo ha penger i andre enden, men i første omgang vil de bare gi meg en gave. De blir flere og flere og det irriterer vettet av meg.

Videoannonse
Annonse
Gjest VikingF
Skrevet
Hvordan er det med de som påstår de skal gi bort noe? De vil jo ha penger i andre enden' date=' men i første omgang vil de bare gi meg en gave. De blir flere og flere og det irriterer vettet av meg.[/quote']

Det kan være at du er abonnement på ett eller annet i den aktuelle bedriften og at de gir bonus-tilbud, der du får noe gratis mot at du fortsetter å abonnere på tjenesten.

I den andre enden tjener de på at du fortsetter abonnementet, samt at det ikke er negativt for dem om kunden blir fornøyd for at den får noe.

Selv om du er reservert, har selskaper som du har et kundeforhold til lov til å kontakte deg.

Gjest Reservertdame
Skrevet

Jeg er fullstendig klar over når de har lov å ringe meg. Det har ikke disse firmaene. Garantert!

Gjest Reservertdame
Skrevet
Jeg er fullstendig klar over når de har lov å ringe meg. Det har ikke disse firmaene. Garantert!
Beklager, jeg vet jo ikke om de har lov å ringe meg eller ikke. Men det jeg vet er at jeg ikke er kunde på noen som helst måte hos dem. Altså, jeg er ikke nåværende kunde slik loven krever. Jeg har aldri heller vært kunde hos dem. Jeg har aldri hatt noe med Røde Kors å gjøre, eller Naturlige Produkter å gjøre. Ikke noen andre postordreselskap heller. Her går det bare i strøm, telefon og sånne standardselskaper. De ringer i ny og ne - og det har de lov til.
Gjest VikingF
Skrevet
Beklager' date= jeg vet jo ikke om de har lov å ringe meg eller ikke. Men det jeg vet er at jeg ikke er kunde på noen som helst måte hos dem. Altså' date=' jeg er ikke nåværende kunde slik loven krever. Jeg har aldri heller vært kunde hos dem. Jeg har aldri hatt noe med Røde Kors å gjøre, eller Naturlige Produkter å gjøre. Ikke noen andre postordreselskap heller. Her går det bare i strøm, telefon og sånne standardselskaper. De ringer i ny og ne - og det har de lov til.[/quote']

Ok. Husk at alle i husstanden over 18 år må registrere seg en gang i året da. :wink: Ellers så kan du jo spørre dem som ringer hvorfor de vil gi deg noe. Kanskje de har et svar som er mer logisk enn det jeg kan komme på. :)

Gjest Reservertdame
Skrevet
Ok. Husk at alle i husstanden over 18 år må registrere seg en gang i året da. :wink: Ellers så kan du jo spørre dem som ringer hvorfor de vil gi deg noe. Kanskje de har et svar som er mer logisk enn det jeg kan komme på. :)
Man trenger bare å registrere seg én gang. Alle i husstanden. Det har vi gjort siden dette registeret ble startet. Og det har vært stille siden. Helt til nå. En gang i året er sånt som selgerne sier for å prøve å kunne prate videre - uten lov.

De skal gi meg noe fordi jeg har godt av det. Vel, Røde Kors henviste til min samvittighet når det gjaldt disse tsunamiofferne... Det samme gjorde flyvere uten grenser - som ville ha en donasjon mot at jeg mottok info fra dem (aka ikke salg...).

Men i andre enden vil de jo gi meg noe fordi de tjener penger på det. Hvorfor ellers betaler man dyre callfirmaer for å ringe rundt?

Så forbanna idiotisk at de skal gidde å ringe til oss som er reserverte! Jeg prøver å avslutte hyggelig, når de ikke aksepterer det, sier jeg at jeg ikke vil ha noe med slike salg å gjøre overhodet, uansett hva de kaller det. Så sier jeg hadet, venter 1 sec og legger på. Uansett hva motpart gjør. Er det viktig, får de ringe igjen.

Gjest VikingF
Skrevet
Man trenger bare å registrere seg én gang. Alle i husstanden. Det har vi gjort siden dette registeret ble startet. Og det har vært stille siden. Helt til nå. En gang i året er sånt som selgerne sier for å prøve å kunne prate videre - uten lov.

Okay. 8)

Det er iallefall det jeg har lest om telefonsalg.

Registrerte forresten meg selv for ikke så lenge siden. Ellers så har jeg kun hatt en salgssamtale iløpet av de årene jeg har hatt mobiltelefon (har ikke fasttlf).

Vedkommende fikk ikke solgt noe. :wink:

Gjest gjesten
Skrevet

Om de fortsetter å ringe, kan du be de om å oppdaterer listene sine. Dette er noe som firmaet er pålagt å gjøre med gjevne mellomrom. Lurer på om det kanskje er en gang i måneden eller lignende? Da sambo og jeg registrerte oss fikk vi beskjed om at det kunne ta noen uker før alt var oppdatert. Men uansett så bryter firmaet loven og det er jo en liten ting som kan påpekes :wink: .

Gjest Reservertdame
Skrevet

Siden det er 3 forskjellige firmaer som har ringt meg, er jeg redd dette er en ny trend. At de ringer for å gi gave - for å slippe å vaske registerne sine. De som har ringt meg har tydelig ment at de har lov til å ringe meg, nemlig. Nytter ikke å be dem vaske registerne sine da!

Skrevet

lle disse firmaene "omgår" dette ved å tilby gave. OG DET ER KLART ULOVLIG.

jeg har sjekket med forbrukerkontoret.

Nå spør jeg med en gang,hva selger du? For det er salg!

Skrevet

Takk for svar! Jeg tipset Forbrukerombudet, men har ikke fått noen tilbakemelding. Tror ikke jeg får det heller (de informerte om at de ikke pleier å svare på tips og jeg gidder ikke lage en offentlig sak av dette (siden jeg ikke har firmanavnene 100%)).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...