Raven.Writingdesk Skrevet 3. november 2023 #1861 Skrevet 3. november 2023 paprikaskrue skrev (9 timer siden): Hadde jeg vært transkvinne hadde jeg skrevet at jeg var det. Trans brukes jo hele tiden. Men det de fleste burde vel ikke ha noen problemer med å ikke kalle transkvinner for menn. De har en kvinnelig identitet. Ergo er de kvinner i hodet. Alle skjønner at de ikke er født biologiske kvinner. Hadde de vært det hadde det heller ikke vært noe behov for å ta hormoner eller operasjoner. Det er helt greit å ikke kalle dem menn. Og i direkte tiltale omtales vel transkvinner som henne,hun. Kvinnelig pronomen. Men skal kjønn omtales er vedkommende en transkvinne. Jeg synes det er et grovt overtramp mot kvinner at det ikke respekteres at begrepet kvinne er faktisk noe som kun rommer kvinner, akkurat som at begrepet transkvinner kun rommer transkvinner. Jeg kan aldri bli en transkvinne uansett hvor mye jeg måtte identifisere meg med og føle meg som en transkvinne «i hodet». Dette er jo forståelig for de aller fleste. Hvorfor er det da så problematisk å forstå det når det gjelder kvinner? Det er ikke sånn at alle kvinner er «identiske» «i hodet» slik du beskriver det. Å være kvinne er ikke en opplevelse man kan «tenke» eller «føle» seg til. Man kan identifisere seg selv som kvinne, det gjør deg dog likefullt ikke til en kvinne. Det gjør deg til en transkvinne. Er du enig? - Jeg husker nå; vi har vel diskutert tidligere i tråden og du er sammen med en transkvinne? 7 1
Rosalilje84 Skrevet 3. november 2023 #1862 Skrevet 3. november 2023 Full Ugle skrev (3 timer siden): Det er helt greit å ikke kalle dem menn. Og i direkte tiltale omtales vel transkvinner som henne,hun. Kvinnelig pronomen. Men skal kjønn omtales er vedkommende en transkvinne. Jeg synes det er et grovt overtramp mot kvinner at det ikke respekteres at begrepet kvinne er faktisk noe som kun rommer kvinner, akkurat som at begrepet transkvinner kun rommer transkvinner. Jeg kan aldri bli en transkvinne uansett hvor mye jeg måtte identifisere meg med og føle meg som en transkvinne «i hodet». Dette er jo forståelig for de aller fleste. Hvorfor er det da så problematisk å forstå det når det gjelder kvinner? Det er ikke sånn at alle kvinner er «identiske» «i hodet» slik du beskriver det. Å være kvinne er ikke en opplevelse man kan «tenke» eller «føle» seg til. Man kan identifisere seg selv som kvinne, det gjør deg dog likefullt ikke til en kvinne. Det gjør deg til en transkvinne. Er du enig? - Jeg husker nå; vi har vel diskutert tidligere i tråden og du er sammen med en transkvinne? Nettopp. Det er ikke noe som heter "kvinne i hodet". Biologiske menn har aldri vært kvinner, de vet ikke hva som foregår i hodet til forskjellige kvinner. De gjør seg opp en mening om hva som KAN foregå i hodet til kvinner, gjerne ved å observere overfladiske ting som sminke, klesstil, kroppsspråk og handlinger. Jeg vet ikke hva det betyr å "føle seg kvinne i hodet". Alle mine venninner er svært forskjellige, reagerer forskjellig på de samme tingene, har forskjellige ønsker, drømmer og holdninger. Det finnes ikke universelt "kvinnehode". 5 3
Gjest paprikaskrue Skrevet 3. november 2023 #1863 Skrevet 3. november 2023 3 hours ago, Full Ugle said: Det er helt greit å ikke kalle dem menn. Og i direkte tiltale omtales vel transkvinner som henne,hun. Kvinnelig pronomen. Men skal kjønn omtales er vedkommende en transkvinne. Jeg synes det er et grovt overtramp mot kvinner at det ikke respekteres at begrepet kvinne er faktisk noe som kun rommer kvinner, akkurat som at begrepet transkvinner kun rommer transkvinner. Jeg kan aldri bli en transkvinne uansett hvor mye jeg måtte identifisere meg med og føle meg som en transkvinne «i hodet». Dette er jo forståelig for de aller fleste. Hvorfor er det da så problematisk å forstå det når det gjelder kvinner? Det er ikke sånn at alle kvinner er «identiske» «i hodet» slik du beskriver det. Å være kvinne er ikke en opplevelse man kan «tenke» eller «føle» seg til. Man kan identifisere seg selv som kvinne, det gjør deg dog likefullt ikke til en kvinne. Det gjør deg til en transkvinne. Er du enig? - Jeg husker nå; vi har vel diskutert tidligere i tråden og du er sammen med en transkvinne? De omtales stadig som menn og med han. Akkurat som det er gjort i innlegget over. Hvorfor er det så viktig å distansere seg fra transkvinner? Jeg stusser ved bruken av ord som overtramp. Når jeg skrev i hodet så betyr ikke at alle kvinner tenker, oppfører seg eller føler likt. Forskjellen på transkvinner og biologisk fødte kvinner er at kroppen ikke skaper problemer for dem. Kan ikke tenke meg at noen tok et aktivt valg om at kroppen deres skulle være et problem. Man bare er. Transkvinnebegrepet er vel helt ok så lenge de behandles som kvinner. De er smertelig klarover at de ikke er biologiske kvinner og det å kalle dem for biologiske menn er rett og slett stygt.
Gjest Menelaos Skrevet 3. november 2023 #1864 Skrevet 3. november 2023 Driver folk seriøst fremdeles og gnåler om dette ?
umAxa Skrevet 3. november 2023 #1865 Skrevet 3. november 2023 On 11/1/2023 at 3:33 PM, Gibralfaro said: Litt merksnodig at mange av de kjemper for mennesker som hevder seg ikke anerkjent, gjør det ved å ikke anerkjenne de som mener noe annet. Man kan jo like gjerne redefinere ordet "logikk" utfra samme argumentasjon, så blir jo plutselig alt som egentlig ikke er logisk, fullstendig logisk, og det er vel derfor denne tråden stadig vekk blir dratt opp, tre år senere. Logiske brister får hele argumentet dems til å lekke som en sil og måten de tror de kommer seg unna på er å forvirre definisjoner og begreper av ord, og videre få allmenheneten til å følge seg skyldig om de ikke tror på de "nye" begrepene. Og siden folk flest ikke ønsker å fremstå som en whatever-fob, så kjøper de selvsagt dette "nye" tankesettet og videre fremstå i et godt lys - og slik sprer det seg videre. Hollywood virtue signaling og weaponized morality i ett nøtteskall. 4 4
umAxa Skrevet 3. november 2023 #1866 Skrevet 3. november 2023 50 minutter siden, Menelaos said: Driver folk seriøst fremdeles og gnåler om dette ? Ja, folk seriøst "gnåler" om dette enda. “If liberty means anything at all, it means the right to tell people what they do not want to hear.” Ringer det noe bjeller kanskje? 3 2
Rosalilje84 Skrevet 3. november 2023 #1867 Skrevet 3. november 2023 (endret) paprikaskrue skrev (2 timer siden): De omtales stadig som menn og med han. Akkurat som det er gjort i innlegget over. Hvorfor er det så viktig å distansere seg fra transkvinner? Jeg stusser ved bruken av ord som overtramp. Når jeg skrev i hodet så betyr ikke at alle kvinner tenker, oppfører seg eller føler likt. Forskjellen på transkvinner og biologisk fødte kvinner er at kroppen ikke skaper problemer for dem. Kan ikke tenke meg at noen tok et aktivt valg om at kroppen deres skulle være et problem. Man bare er. Transkvinnebegrepet er vel helt ok så lenge de behandles som kvinner. De er smertelig klarover at de ikke er biologiske kvinner og det å kalle dem for biologiske menn er rett og slett stygt. Vi distanserer oss ikke fra transkvinner. Vi er imidlertid ulike. Jeg kommer likevel ikke å behandle transkvinner som kvinner hele tiden. Jeg kommer for eksempel ikke til å godta å dele rom med en transkvinne på jobbtur, der transkvinnen har penisen inntakt. Jeg kommer heller ikke til å kle meg foran en naken transkvinne med penis i damedusjen. Da dusjer jeg med badetøyet på, og driter i om badevakta gir meg tilsnakk. Min lesbiske venninne kommer aldri til å behandle transkvinner som kvinner i datingsammenheng, da hun ikke tenner på mannlig utseende/penis. På alle andre arenaer driter jeg i hvilket kjønn folk rundt meg er. Jeg behandler ikke mennesker rundt meg som "kvinner" eller "menn". Jeg behandler alle likt, med mindre det er snakk om arenaer der kvinner og menn er adskilt av sikkerhetsmessige eller helsemessige årsaker. Og jeg kommer selvfølgelig alltid å titulere personer med det pronomenet de ønsker, bortsett fra pronomenet "De", da jeg ikke er tjeneren deres. Endret 3. november 2023 av Rosalilje84 7 2
Gjest paprikaskrue Skrevet 3. november 2023 #1868 Skrevet 3. november 2023 8 minutter siden, Rosalilje84 said: Vi distanserer oss ikke fra transkvinner. Vi er imidlertid ulike. Jeg kommer likevel ikke å behandle transkvinner som kvinner hele tiden. Jeg kommer for eksempel ikke til å godta å dele rom med en transkvinne på jobbtur, der transkvinnen har penisen inntakt. Jeg kommer heller ikke til å kle meg foran en naken transkvinne med penis i damedusjen. Da dusjer jeg med badetøyet på, og driter i om badevakta gir meg tilsnakk. Min lesbiske venninne kommer aldri til å behandle transkvinner som kvinner i datingsammenheng, da hun ikke tenner på mannlig utseende/penis. På alle andre arenaer driter jeg i hvilket kjønn folk rundt meg er. Jeg behandler ikke mennesker rundt meg som "kvinner" eller "menn". Jeg behandler alle likt, med mindre det er snakk om arenaer der kvinner og menn er adskilt av sikkerhetsmessige eller helsemessige årsaker. Og jeg kommer selvfølgelig alltid å titulere personer med det pronomenet de ønsker, bortsett fra pronomenet "De", da jeg ikke er tjeneren deres. Du bare illustrerer det så glitrende: «sikkerhetsmessige årsaker».
Hank Amarillo Skrevet 3. november 2023 #1869 Skrevet 3. november 2023 paprikaskrue skrev (2 minutter siden): Du bare illustrerer det så glitrende: «sikkerhetsmessige årsaker». Ja....det er jo det hun bokstavelig gjør, illustrerer det glitrende... 5 3
Gjest paprikaskrue Skrevet 3. november 2023 #1870 Skrevet 3. november 2023 Just now, Hank Amarillo said: Ja....det er jo det hun bokstavelig gjør, illustrerer det glitrende... Jeg tenker det sier mest om ditt syn på transkvinner.
Hank Amarillo Skrevet 3. november 2023 #1871 Skrevet 3. november 2023 paprikaskrue skrev (2 minutter siden): Jeg tenker det sier mest om ditt syn på transkvinner. At man har arenaer, feks garderober, som er adskilt med hensyn til kjønn, pga sikkerhetsmessige årsaker er bare et blunt fakta - har ikke så mye med "syn" på ditten og datten å gjøre. 7 1
Rosalilje84 Skrevet 3. november 2023 #1872 Skrevet 3. november 2023 paprikaskrue skrev (45 minutter siden): Jeg tenker det sier mest om ditt syn på transkvinner. Nei, det sier ingenting om mitt syn på transkvinner. Men så lenge hvem som helst kan definere seg som kvinne, uten noe kontroll mv., så må biologiske kvinner ta forholdsregler for sin egen sikkerhet. 8 2
Gjest paprikaskrue Skrevet 3. november 2023 #1873 Skrevet 3. november 2023 (endret) 26 minutter siden, Rosalilje84 said: Nei, det sier ingenting om mitt syn på transkvinner. Men så lenge hvem som helst kan definere seg som kvinne, uten noe kontroll mv., så må biologiske kvinner ta forholdsregler for sin egen sikkerhet. Det gjør faktisk det. Men jeg kan forsikre deg om at transkvinner på hormoner blir kjemisk kastert og får et kvinnelig tenningsmønster så det vedkommende måtte ha mellom bena har ikke så mye betydning. Endret 3. november 2023 av paprikaskrue
Rosalilje84 Skrevet 3. november 2023 #1874 Skrevet 3. november 2023 paprikaskrue skrev (11 minutter siden): Det gjør faktisk det. Men jeg kan forsikre deg om at transkvinner på hormoner blir kjemisk kastert og får et kvinnelig tenningsmønster så det vedkommende måtte ha mellom bena har ikke så mye betydning. Så rart at mange transkvinner dater biologiske kvinner og betegner seg som lesbiske. 7 1
Gjest paprikaskrue Skrevet 3. november 2023 #1875 Skrevet 3. november 2023 2 minutter siden, Rosalilje84 said: Så rart at mange transkvinner dater biologiske kvinner og betegner seg som lesbiske. Du svarer ikke og hopper rett på noe annet. Men lifes to short og nå skal jeg hygge meg sammen med den lesbiske transkvinnen
Rosalilje84 Skrevet 3. november 2023 #1876 Skrevet 3. november 2023 paprikaskrue skrev (29 minutter siden): Du svarer ikke og hopper rett på noe annet. Men lifes to short og nå skal jeg hygge meg sammen med den lesbiske transkvinnen Du påstår at alle transkvinner går på hormoner og blir kjemisk kastrert. Det er bare tull, da en del av dem velger å beholde sitt mannlige utseende og går ikke på hormoner. Som regel, fortsetter transkvinner å date det samme kjønnet de datet etter forvandlingen. Dette er statistikk, jenta mi. 6 3
Gjest paprikaskrue Skrevet 3. november 2023 #1877 Skrevet 3. november 2023 1 hour ago, Rosalilje84 said: Du påstår at alle transkvinner går på hormoner og blir kjemisk kastrert. Det er bare tull, da en del av dem velger å beholde sitt mannlige utseende og går ikke på hormoner. Som regel, fortsetter transkvinner å date det samme kjønnet de datet etter forvandlingen. Dette er statistikk, jenta mi. Takk du, men den hersketeknikken må du lenger på landet med
Raven.Writingdesk Skrevet 5. november 2023 #1878 Skrevet 5. november 2023 paprikaskrue skrev (På 3.11.2023 den 15.46): Du svarer ikke og hopper rett på noe annet. Men lifes to short og nå skal jeg hygge meg sammen med den lesbiske transkvinnen Så du er kvinne sammen med en transkvinne? Og du identifiserer din partner som lesbisk..? paprikaskrue skrev (På 3.11.2023 den 15.22): Det gjør faktisk det. Men jeg kan forsikre deg om at transkvinner på hormoner blir kjemisk kastert og får et kvinnelig tenningsmønster så det vedkommende måtte ha mellom bena har ikke så mye betydning. du snakker «kun» ut ifra din kjæreste sitt perspektiv, men transkvinner er ikke kun din kjæreste. Det er ingen strammere definisjon på «transkvinne» enn «noen som er født mann og identifiserer seg som kvinne». Dette gjør at «transkvinne» inkluderer alt fra din kjæreste, de som opererer bort penis og tar masse østrogen, til en mann på 2.10 cm, som veier 140kg, er full av testosteron og steroider men identifiserer seg som kvinne. Så at du har problemer med at kvinner ønsker å beholde de private rom og arena de sårt har kjempet for, viser at du har holdninger som er ufattelig trangsynt og usympatisk mot sårbare kvinner!! Du sparker også inn åpne dører og leter med lupe etter «feil» hos kvinner som snakker sin sak, slik at transkvinner skal settes i offerrollen og kvinnen kan avskrives som «TERF». For å være ærlig er retorikken din preget av ekstremisme. Du driver ikke å krangler med en hel gjeng anti-transmennesker her, du diskuterer kvinners rettigheter når de kommer i konflikt med transkvinners ønsker. Du ser ut til å forlange at kvinner skal holde kjeft og la transkvinner ta for seg og forlange full tilhørighet innenfor absolutt alle arena som tilhører kvinner. Den største sabotøren for transkvinner er i så måte holdninger som du kommer med her, ettersom du da presser frem et større ønske om å ekskludere transkvinner siden retorikken fra transaktivismen er så blottet for forståelse eller sympati for (mange sårbare) kvinners sak. 6 1 3
Gjest paprikaskrue Skrevet 5. november 2023 #1879 Skrevet 5. november 2023 (endret) 1 hour ago, Full Ugle said: Så du er kvinne sammen med en transkvinne? Og du identifiserer din partner som lesbisk..? du snakker «kun» ut ifra din kjæreste sitt perspektiv, men transkvinner er ikke kun din kjæreste. Det er ingen strammere definisjon på «transkvinne» enn «noen som er født mann og identifiserer seg som kvinne». Dette gjør at «transkvinne» inkluderer alt fra din kjæreste, de som opererer bort penis og tar masse østrogen, til en mann på 2.10 cm, som veier 140kg, er full av testosteron og steroider men identifiserer seg som kvinne. Så at du har problemer med at kvinner ønsker å beholde de private rom og arena de sårt har kjempet for, viser at du har holdninger som er ufattelig trangsynt og usympatisk mot sårbare kvinner!! Du sparker også inn åpne dører og leter med lupe etter «feil» hos kvinner som snakker sin sak, slik at transkvinner skal settes i offerrollen og kvinnen kan avskrives som «TERF». For å være ærlig er retorikken din preget av ekstremisme. Du driver ikke å krangler med en hel gjeng anti-transmennesker her, du diskuterer kvinners rettigheter når de kommer i konflikt med transkvinners ønsker. Du ser ut til å forlange at kvinner skal holde kjeft og la transkvinner ta for seg og forlange full tilhørighet innenfor absolutt alle arena som tilhører kvinner. Den største sabotøren for transkvinner er i så måte holdninger som du kommer med her, ettersom du da presser frem et større ønske om å ekskludere transkvinner siden retorikken fra transaktivismen er så blottet for forståelse eller sympati for (mange sårbare) kvinners sak. Du er vanskelig selv når du later som om eller hinter til at dette handler om menn på 2,10 cm som ikke har gjort noen form for endringer. Da blir det selvfølgelig legimitimt å snakke om sårbare kvinner og kvinnerom. 1 av 3 transpersoner har blitt utsatt for seksuelle overgrep og det er ihvertfall ikke statistisk sett færre en kvinner. Er det de transkvinnene du skal sende i herregarderoben for å beskytte de "ekte" sårbare kvinnene? Hvem er det som er ekstremist her som fremstiller det som om transkvinner fulle av østrogen fratar kvinner sine rettigheter? Om du er opptatt av kvinnner sin trygghet så gå etter og snakk om det som er det reelle problemet - cis-menn som voldtar kvinner. Om du leser statistikk som berører transpersoner sine liv så er det svært trist lesing. Se dokumentarer og sett deg inn i hva slags liv mange lever eller hvilke opplevelser de har. Kanskje det gjør noe med forståelsen og oppfatningen av transkvinner. Jeg er ikke opptatt av terfs. Det jeg er opptatt av er at min kjæreste skal bli behandlet som den kvinnen hun er. Menn på 2,10 eller en random tulling som krever å sone i kvinnefengsel har ingenting med den hun er eller det livet vi lever. Et helt vanlig A4-liv. Hva tenker du jeg bør svare når folk bruker argumenter menn på 2,10 i kvinnegarderoben eller at transkvinner er (biologiske) menn som underforstått utgjør en risiko? Endret 5. november 2023 av paprikaskrue
Raven.Writingdesk Skrevet 5. november 2023 #1880 Skrevet 5. november 2023 paprikaskrue skrev (57 minutter siden): Du er vanskelig selv når du later som om eller hinter til at dette handler om menn på 2,10 cm som ikke har gjort noen form for endringer. Da blir det selvfølgelig legimitimt å snakke om sårbare kvinner og kvinnerom. 1 av 3 transpersoner har blitt utsatt for seksuelle overgrep og det er ihvertfall ikke statistisk sett færre en kvinner. Er det de transkvinnene du skal sende i herregarderoben for å beskytte de "ekte" sårbare kvinnene? Hvem er det som er ekstremist her som fremstiller det som om transkvinner fulle av østrogen fratar kvinner sine rettigheter? Om du er opptatt av kvinnner sin trygghet så gå etter og snakk om det som er det reelle problemet - cis-menn som voldtar kvinner. Om du leser statistikk som berører transpersoner sine liv så er det svært trist lesing. Se dokumentarer og sett deg inn i hva slags liv mange lever eller hvilke opplevelser de har. Kanskje det gjør noe med forståelsen og oppfatningen av transkvinner. Jeg er ikke opptatt av terfs. Det jeg er opptatt av er at min kjæreste skal bli behandlet som den kvinnen hun er. Menn på 2,10 eller en random tulling som krever å sone i kvinnefengsel har ingenting med den hun er eller det livet vi lever. Et helt vanlig A4-liv. Hva tenker du jeg bør svare når folk bruker argumenter menn på 2,10 i kvinnegarderoben eller at transkvinner er (biologiske) menn som underforstått utgjør en risiko? Jeg tenker at du må ta det på alvor fordi alle transkvinner er ikke kjæresten din. Så når du anser det som «tull» å snakke om transkvinner som er store og fulle av testosteron ser du ikke lenger enn din egen nesetipp. 8 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå