Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest paprikaskrue
Skrevet
5 minutter siden, Full Ugle said:

«Påpeke at de ikke er kvinner» ..? Vi skal altså ikke ha noen grenser eller ramme for hva som er «kvinne»? Kvinne er allemannseie og noe du kan ta på deg som en slags hatt når det måtte passe deg..? 

Hvorfor stoppe ved kvinner? -  Så du mener voksne kan hevde de er barn for å slippe soning? Eller menn kan delta i forskning vedrørende livmorhalskreft? …

Herregud, slutt å spill offer eller lag offer fordi en spade skal være er en spade, og ikke en gaffel. 

Merkelig at det aldri er noen menn som har noen issues med at transmenn kaller seg menn. For det er jo disse fæle transkvinnene alt handler om, er det ikke?

Hele problemet er at dere ikke ser dem som likeverdige mennesker. Men som en slags degenert utgave av ekte mennesker eller ihvertfall ikke noen som fortjener et snev av å bli møtt humant.

Dere kan snakke om disse folka som overgripere, fengselsfugler og u name it så mye dere vil, men det får dere ikke til å fremstå som hverken reflekterte eller sympatiske.

Skrevet (endret)
paprikaskrue skrev (7 minutter siden):

Merkelig at det aldri er noen menn som har noen issues med at transmenn kaller seg menn. For det er jo disse fæle transkvinnene alt handler om, er det ikke?

Hele problemet er at dere ikke ser dem som likeverdige mennesker. Men som en slags degenert utgave av ekte mennesker eller ihvertfall ikke noen som fortjener et snev av å bli møtt humant.

Dere kan snakke om disse folka som overgripere, fengselsfugler og u name it så mye dere vil, men det får dere ikke til å fremstå som hverken reflekterte eller sympatiske.

Du er helt på bærtur, du ilegger andre masse meninger ingen noensinne har ytret, og det sier mer om deg enn de du forsøker å lage til «overgripere». Det er en fin hersketeknikk å spille offer. Les i tråden; ingen har problemer med trans, men problemer med at kvinne ikke lenger skal få være kvinne. Du etterspør transmenn : ja det gjør jeg også. Du hører lite fra transmenn som krever å sone i mannlig fengsel, krever å delta i mannlig idrett, krever å bruke herregarderoben osv. - Wonder why…. 

Endret av Full Ugle
  • Liker 8
  • Nyttig 3
Gjest paprikaskrue
Skrevet
Just now, Full Ugle said:

Du er helt på bærtur, du ilegger andre masse meninger ingen noensinne har ytret, og det sier mer om deg enn de du forsøker å lage til «overgripere». Det er en fin hersketeknikk å spille offer. Les i tråden; ingen har problemer med trans, men problemer med at kvinne ikke lenger skal få være kvinne. Du etterspør transmenn : ja det gjør jeg også. Du hører lite fra transmenn som krever å sove i mannlig fengsel, krever å delta i mannlig idrett, krever å bruke herregarderoben osv. - Wonder why…. 

Takk. du bekrefter poenget mitt.

Når du bruker den typen retorikk så viser du at du har problemer med trans. Du forstår det rett og slett ikke.

Skrevet
paprikaskrue skrev (9 minutter siden):

Mulig det endrer seg når transmenn vinner i herreidrett. Menn liker ikke å tape så sikkert mange som blir sure.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
paprikaskrue skrev (4 minutter siden):

Takk. du bekrefter poenget mitt.

Når du bruker den typen retorikk så viser du at du har problemer med trans. Du forstår det rett og slett ikke.

Du kunne jo ha opplyst meg/oss «uvitende», men noe sier meg at her er det lite innhold og mye røyk. Du kommer med spark og anklager men ikke noe som helst annet. Null innhold. Null mening. Null konsistens. Kun sutring og kritikk, ingen forsøk på å forklare egne påstander eller meninger…

- Det finnes sikkert minst ett reality program du kunne meldt deg på ;) 

Endret av Full Ugle
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Gjest paprikaskrue
Skrevet
3 minutter siden, Hank Amarillo said:

Mulig det endrer seg når transmenn vinner i herreidrett. Menn liker ikke å tape så sikkert mange som blir sure.

Ja, testosteron har jo den virkningen på enkelte.

Skrevet
paprikaskrue skrev (Akkurat nå):

Transkvinner også da eller? 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
paprikaskrue skrev (4 minutter siden):

Når får vi den første gullmedaljen til transmenn i herreidrett? spådommer?

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
paprikaskrue skrev (22 minutter siden):

Men så har jeg heller aldri hørt om transmenn som insisterer på å dusje i herregarderober, delta i herreidrett og sone i herrefengsler. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Gjest paprikaskrue
Skrevet

Du kunne jo ha opplyst meg/oss «uvitende», men noe sier meg at her ee det lite innhold og mye røyk. Du kommer med spark og anklager men ikke noe som helst annet. Null innhold. Null mening. Null konsistens. Kun sutring og kritikk, ingen forsøk på å forklare egne påstander eller meninger…

- Det finnes sikkert minst ett reality program du kunne meldt deg på ;) 

Ja, la oss diskturere hvorfor transkvinner ikke skal delta i helseforskning for de med livmor. Det er jo helt sentralt når det gjelder til å forstå kjønnsidentitet.

Skrevet
paprikaskrue skrev (9 minutter siden):

Nope. En person som har gjennomgått kvinnelig pubertet vil aldri ha styrken og eksplosiviteten til en mann. Ingen testosteron vil hjelpe på. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Gjest paprikaskrue
Skrevet
9 minutter siden, Full Ugle said:

Transkvinner også da eller? 

Du har kanskje ikke hørt om hormonbehandling?

Gjest paprikaskrue
Skrevet (endret)
5 minutter siden, Rosalilje84 said:

Men så har jeg heller aldri hørt om transmenn som insisterer på å dusje i herregarderober, delta i herreidrett og sone i herrefengsler. 

Du kan jo filosofere litt over hvorfor du bare hører om dette i forbindelse med transkvinner.

Bare en liten detalj. Legg merke til at det ikke er transkvinner selv som snakker om dette når du surfer media.

Endret av paprikaskrue
Gjest paprikaskrue
Skrevet
3 minutter siden, Rosalilje84 said:

Nope. En person som har gjennomgått kvinnelig pubertet vil aldri ha styrken og eksplosiviteten til en mann. Ingen testosteron vil hjelpe på. 

Mener du at testosteron ikke har noe påvirkning på kropp eller hjerne?

Skrevet
paprikaskrue skrev (1 minutt siden):

Du kan jo filosofere litt over hvorfor du bare hører om dette i forbindelse med transkvinner.

Bare en liten detalj. Legg merke til at det ikke er transkvinner selv som snakker om dette når du troller Alt-right media.

Hva er du da? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Gjest paprikaskrue
Skrevet

Hva er du da? 

Hva mener du?

Skrevet
paprikaskrue skrev (7 minutter siden):

Hva mener du?

paprikaskrue skrev (10 minutter siden):

Bare en liten detalj. Legg merke til at det ikke er transkvinner selv som snakker om dette når du surfer media.

Er du transkvinne? 

• Liker 1
Gjest paprikaskrue
Skrevet
1 minutt siden, Full Ugle said:

Er du transkvinne? 

Nei, det er jeg ikke.

Skrevet (endret)
paprikaskrue skrev (9 timer siden):

Nei, det er jeg ikke.

Mhm.

—— uansett. 

Når Transkvinner ikke vil identifisere seg som transkvinner.. -  (de er «kvinner») . Så når du selv hevder: « 

paprikaskrue skrev (10 timer siden):

- er det jo helt umulig å ettergå,

Da transsamfunnet tilsynelatende forsøker å utslette begrepet «trans». Det er jo nærmest skam å snakke om/spørre om det nå. 

Endret av Full Ugle
  • Liker 6
Gjest paprikaskrue
Skrevet (endret)
5 minutter siden, Full Ugle said:

Mhm.

—— uansett. 

Transkvinner vil jo ikke identifisere seg som transkvinner.. -  de er «kvinner». Så når du selv hevder: « 

- er det jo helt umulig å ettergå,

Da transsamfunnet tilsynelatende forsøker å utslette begrepet «trans». Det er jo nærmest skam å snakke om/spørre om det nå. 

Hadde jeg vært transkvinne hadde jeg skrevet at jeg var det.

Trans brukes jo hele tiden. Men det de fleste burde vel ikke ha noen problemer med å ikke kalle transkvinner for menn. De har en kvinnelig identitet. Ergo er de kvinner i hodet.

Alle skjønner at de ikke er født biologiske kvinner. Hadde de vært det hadde det heller ikke vært noe behov for å ta hormoner eller operasjoner.

Endret av paprikaskrue

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...