Rosalilje84 Skrevet 8. oktober 2023 #1661 Skrevet 8. oktober 2023 (endret) Helene1982 skrev (6 minutter siden): 2. Det at han har et brennende engasjement for å beskytte kvinner i garderober mot transkvinner, mens når det gjelder å beskytte kvinner mot menn, mener jeg absolutt er relevant. 3. Det finnes masse statistikk på overgrep. Og det er ingenting som sier at menn som forgriper seg på kvinner gjør det fordi de er nakne. Det er heller ikke noe som tilsier at menn kler seg ut for å forgripe seg på kvinner. de bruker som regel det faktum at de er sterkere enn kvinner eller de truer dem. Eller doper dem. Jeg er ikke talspersom for noen, men det er ikke smerten fra penisen man er redd for. Det er ikke smertefullt å bli penetrert av en liten penis. Hvor har du dette fra? Det som er vondest er alt det andre. Og igjen snakker vi ikke om fare for overgrep i en garderobe, men at Tine på 10 år som har blitt seksuelt misbrukt av faren sin og plassert i fosterhjem, ikke trenger å se en naken voksen mann mens hun dusjer før skolesvømmingen, bare fordi personen som ser ut som en mann, identifiserer seg som Lise. Endret 8. oktober 2023 av Rosalilje84 7
Hank Amarillo Skrevet 8. oktober 2023 #1662 Skrevet 8. oktober 2023 Helene1982 skrev (6 minutter siden): 2. Det at han har et brennende engasjement for å beskytte kvinner i garderober mot transkvinner, mens når det gjelder å beskytte kvinner mot menn, mener jeg absolutt er relevant. Dette er bare tøv. Vær så vennlig å hold deg til det som blir diskutert her på tråden i stedet for å dekke over din manglende evne til å svare på andres argumentasjon med personangrep. 6 1
yamask Skrevet 8. oktober 2023 #1663 Skrevet 8. oktober 2023 (endret) Helene1982 skrev (10 timer siden): Jeg er ikke talspersom for noen, men det er ikke smerten fra penisen man er redd for. Det er ikke smertefullt å bli penetrert av en liten penis. Hvor har du dette fra? Det som er vondest er alt det andre. ??????? Altså ... (Tok bort den siste setningen). Endret 9. oktober 2023 av yamask 1 1
Hank Amarillo Skrevet 8. oktober 2023 #1664 Skrevet 8. oktober 2023 (endret) Helene1982 skrev (9 minutter siden): Mener du at det er et godt argument at hun tar UTGANGSPUNKT i det jeg har sagt? Burde man ikke kunne forvente at man forholder seg til det jeg faktisk sier? Hun tar utgangspunkt i det du faktisk sier. Er i det hele tatt besynderlig at du skal holde folk ansvarlig for noe du mener å kunne tolke at andre liksom har sagt på helt andre tråder om helt andre tema men ikke en gang skal kunnes holdes ansvarlig for det du nylig sier på denne tråden. Endret 8. oktober 2023 av Hank Amarillo 6
Helene1982 Skrevet 8. oktober 2023 #1665 Skrevet 8. oktober 2023 Rosalilje84 skrev (3 minutter siden): Og igjen snakker vi ikke om fare for overgrep i en garderobe, men at Tine på 10 år som har blitt seksuelt misbrukt av faren sin og plassert i fosterhjem, ikke trenger å se en naken voksen mann mens hun dusjer foran skolesvømmingen. Men det er jo det jeg mener. det at Tine på 10 år ser en penis er hennes minste problem. Hun har blitt misbrukt av sin egen far. Det er jo det vi må prøve å unngå.
Helene1982 Skrevet 8. oktober 2023 #1666 Skrevet 8. oktober 2023 yamask skrev (Akkurat nå): ??????? Altså ... For å være voldtektsoffer virker du svært lite voldtatt. Beklager at jeg ikke virker voldtatt nok for deg.
Helene1982 Skrevet 8. oktober 2023 #1667 Skrevet 8. oktober 2023 Hank Amarillo skrev (1 minutt siden): Hun tar utgangspunkt i det du faktisk sier. Er i det tatt besynderlig at du skal holde folk ansvarlig for noe du mener å kunne tolke at andre liksom har sagt på helt andre tråder om helt andre tema men ikke en gang skal kunnes holdes ansvarlig for det du nylig sier på denne tråden. Ja utgangspunkt. Jeg er ansvarlig for det jeg sier, men ikke det andre tenker at jeg sikkert mener. Bla og les. Jeg forstår at du kun er opptatt av kvinners sikkerhet i denne tråden. Er jeg den eneste som kan søke opp ting? Jeg trenger ikke påstå noe.
Hank Amarillo Skrevet 8. oktober 2023 #1668 Skrevet 8. oktober 2023 Helene1982 skrev (Akkurat nå): Ja utgangspunkt. Jeg er ansvarlig for det jeg sier, men ikke det andre tenker at jeg sikkert mener. Bla og les. Jeg forstår at du kun er opptatt av kvinners sikkerhet i denne tråden. Er jeg den eneste som kan søke opp ting? Jeg trenger ikke påstå noe. Legg fra deg de personangrepene. 3
Helene1982 Skrevet 8. oktober 2023 #1669 Skrevet 8. oktober 2023 (endret) Hank Amarillo skrev (10 minutter siden): Dette er bare tøv. Vær så vennlig å hold deg til det som blir diskutert her på tråden i stedet for å dekke over din manglende evne til å svare på andres argumentasjon med personangrep. fire poster opp. Endret 8. oktober 2023 av Helene1982
yamask Skrevet 8. oktober 2023 #1670 Skrevet 8. oktober 2023 Helene1982 skrev (5 minutter siden): Beklager at jeg ikke virker voldtatt nok for deg. Du sier det ikke er smertefult å bli penetrert "av en liten penis". Jeg vet ikke hvorfor du nevner "liten penis", da peniser som voldtar kommer i forskjellige størrelser, men å bli motvillig penetrert er voldsomt smertefullt uansett størrelse. Helt sjukt at du kan skrive noe sånt, som voldtektsoffer. 7 2
Helene1982 Skrevet 8. oktober 2023 #1671 Skrevet 8. oktober 2023 yamask skrev (4 minutter siden): Du sier det ikke er smertefult å bli penetrert "av en liten penis". Jeg vet ikke hvorfor du nevner "liten penis", da peniser som voldtar kommer i forskjellige størrelser, men å bli motvillig penetrert er voldsomt smertefullt uansett størrelse. Helt sjukt at du kan skrive noe sånt, som voldtektsoffer. Det er ikke peniser som voldtar. For meg er det helt sjukt at det er så mange som skal fortelle meg hvordan det var å bli voldtatt og hvordan jeg burde reagere.
Enda en tulling Skrevet 8. oktober 2023 #1672 Skrevet 8. oktober 2023 paprikaskrue skrev (På 7.10.2023 den 20.54): Er det pscos og livmorhalskreft som definerer biologisk kvinne? Svaret er selvsagt opplagt når det gjelder overgangsalder er jeg mer usikker grunnet at de har kvinnelige nivåer av østrogen og testosteron i kroppen. Man kan være interessert i å studere ulike kroppslige reaksjoner på et naturlig fall i produksjonen av kvinnelige kjønnshormoner ved overgangsalder. Da er det totalt uinteressant å ta med personer som får disse hormonene tilført utenfra og som har en kropp som er bygd for å produsere større mengder testosteron. Det som i noen tilfeller kan være interessant er å sammenligne disse to gruppene, men man kan ikke putte dem i samme gruppe da de er grunnleggende forskjellige. 1 1
Helene1982 Skrevet 8. oktober 2023 #1673 Skrevet 8. oktober 2023 Enda en tulling skrev (6 minutter siden): Man kan være interessert i å studere ulike kroppslige reaksjoner på et naturlig fall i produksjonen av kvinnelige kjønnshormoner ved overgangsalder. Da er det totalt uinteressant å ta med personer som får disse hormonene tilført utenfra og som har en kropp som er bygd for å produsere større mengder testosteron. Det som i noen tilfeller kan være interessant er å sammenligne disse to gruppene, men man kan ikke putte dem i samme gruppe da de er grunnleggende forskjellige. jeg synes ikke det er interessant da symptomene på overgangsalder er kjente, men varierer fra kvinne til kvinne. Det kunne vært interessant å studere ulike medisiner eller behandlinger som kan hjelpe på symptomene, og ta målinger. Ingen har foreslått at transkvinner skal delta i en slik studie. Det er da åpenbart.
Hank Amarillo Skrevet 8. oktober 2023 #1674 Skrevet 8. oktober 2023 Helene1982 skrev (1 time siden): Det er ikke peniser som voldtar. For meg er det helt sjukt at det er så mange som skal fortelle meg hvordan det var å bli voldtatt og hvordan jeg burde reagere. En smått faskinerende uttalelse sett i lys av at du har brukt store deler av tråden på å selv gjøre akkurat det. 8 2
Enda en tulling Skrevet 8. oktober 2023 #1675 Skrevet 8. oktober 2023 Mari Y skrev (11 timer siden): Dette er jeg i grunnen litt usikre på, fordi kjønn defineres ikke bare ut ifra biologi i alle fall ifølge SNL og Budfir . Og når jeg søker opp ulike kilder, så finner jeg ulike svar helt avhengig av hvilke kilder man leser. I tillegg synes jeg dette med kjønn er ganske vanskelig. Altså, trenger du et oppslagsverk for å finne ut hva kjønn er?? Jeg kan opplyse deg om at det er et ord som beskriver de to, kun to, mulige rollene i reproduksjonen. At disse finnes har man visst omtrent fra menneskehetens morgen, lenge før noen oppslagsverk eller noen form for forskning i det hele tatt ble påtenkt. Jeg vet ikke når ordet kjønn oppsto, det kan kanskje oppslagsverkene dine hjelpe deg med, jeg vet heller ikke hva det ble kalt eller hvordan det ble beskrevet på neandertalsk, men de hadde ganske sikkert et begrep for det, selv om det ikke het k.j.ø.n.n. Tross alt har det kommet inn i såpass grunnleggende deler av språket som pronomener og artikler. Når det gjelder "kjønn er mer enn biologi", så refererer vel det til at kjønn ofte også har sekundære uttrykk i form av f.eks klesdrakt eller arbeidsoppgaver. Men disse uttrykkene er kulturelle fenomener som varierer med tid og sted, og ingen av dem definerer kjønn. En mann blir ikke kvinne av å ta på seg skjørt i Norge i 2023, like lite som han ble det i Skottland i 1740. Om man tror det, vel, man vet kanskje ikke hva som kom først av høna og egget, men man vet at høna la egget. Dette blir som å påstå at egget la høna. 4 3
Enda en tulling Skrevet 8. oktober 2023 #1676 Skrevet 8. oktober 2023 Helene1982 skrev (41 minutter siden): jeg synes ikke det er interessant da symptomene på overgangsalder er kjente, men varierer fra kvinne til kvinne. Det kunne vært interessant å studere ulike medisiner eller behandlinger som kan hjelpe på symptomene, og ta målinger. Neivel, du syns ikke det var interessant. Men nå var det ikke ment som et forslag til et nytt forskningsprosjekt, men en illustrasjon av hvordan transkvinner =/= kvinner. Helene1982 skrev (44 minutter siden): Ingen har foreslått at transkvinner skal delta i en slik studie. Det er da åpenbart. Kanskje ikke direkte. Men det vil være den uunngåelige konsekvensen av at transkvinner = kvinner. 5
Madame Butterfly Skrevet 8. oktober 2023 #1677 Skrevet 8. oktober 2023 5 hours ago, Mari Y said: Tror det er mer snakk om praktiske problemstillinger. At noen kan føle ubehag er jo forståelig. At det fører til overgrep, synes jeg virker ganske søkt, og det fremstår for meg mer som konspirasjonsteorier enn rene fakta. I en av dine linker, eller kanskje i enn youtube om denne Magdalen listet hun opp fra media overgrep av kvinner gjort av menn som påsto å være kvinner i nettopp disse arenaer som tidligere var forbeholdt kvinner. Søkt er ikke ordet å bruke. Det er dessverre en reell greie. Ikke då mye tall fra Norge, da vi ikke har like utbredt om dette, ulike lang tid som andre land. Vi er få mennesker her på berget og derfor ekstremt få trans. Det betyr derimot ikke at det ikke også kan skje her om det åpnes opp mer. Det er ikke en risiko vi kan ta. 5
Thanos Skrevet 8. oktober 2023 #1678 Skrevet 8. oktober 2023 yamask skrev (2 timer siden): 1) Ok, så jeg hadde tydeligvis ikke misforstått. 2) Jeg kjenner ikke Hank personlig, og følger ikke samtlige tråder her på KG, men det er irrelevant hva han skriver i andre tråder. Her støtter han åpenbart overgrepsofre med traumer. Og det gjør han i de fleste tråder med transdebatt. Jeg føler meg mye mer ivaretatt som kvinne av ham enn av deg. 3) Jeg har aldri sagt at beste strategi mot overgrep er å ikke tillate transkvinner i garderober. Men det er en god forhåndsregel å ikke tillate alle som vil ha tilgang på steder der kvinner er nakne og sårbare. Igjen (!) det er ikke nødvendigvis transkvinner med kjønnsdysfori man frykter, det er mennene med skumle hensikter. At det ikke finnes noen statistikk på dette (enda) kan være fordi dette er såpass nytt, og at det ikke er ført noen statistikk. 4) Nakne mannekropper i dusjen har både hender og fjes, men det er smerten fra selve penisen man er redd. Og jeg vet ikke hvorfor du føler du er talsperson for overgrepsofre, men "de fleste av oss" er vidt forskjellige mennesker med vidt forskjellige opplevelser. Du diskuterer med en murvegg! Argumentene dine er logiske, forståelige og høyst fornuftige. Man trenger ikke være høyt utdannet, spesiellt smart eller på noe annet vis spesiellt begavet for å forstå deg. Alikevel klemmer de ut bortforklaringer og vås fra ende til annen i post etter post! Jeg applauderer tålmodigheten din, men du må forstå at meningsmotstanderne dine her er personer som ikke er interessert i å lytte. De er besatt av tanken på at transpersoner blir systematisk hatet, forfulgt og ikke ønsket velkommen i samfunnet. Da hjelper det ikke at du snakker logikk og fornuft. 6 5
Mari Y Skrevet 8. oktober 2023 #1679 Skrevet 8. oktober 2023 Rosalilje84 skrev (4 timer siden): Slutt å bruke Wikipedia som kilde. Det ser bare dumt ut. Det er et referansepunkt. Dere kunne lett tatt dere videre
Mari Y Skrevet 8. oktober 2023 #1680 Skrevet 8. oktober 2023 Enda en tulling skrev (4 timer siden): Nei, men det er kanselleringen det klages på når man klager på kansellering. Om det ikke var selvinnlysende, altså. Poenget er at dere skriker opp om 'cancel culture' selv når det ikke er det, men at noen er uenige og tar til motmæle 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå