Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Katten.2.0 skrev (2 minutter siden):

Du vrir på alt. Du fremstiller deg som eneste offer. Dét er negativt. Du kan jo se på de siste svarene her. 

Ja, det er jeg som vrir på alt. Jeg fremstiller ikke meg som noe som helst. Jeg har blitt utsatt for voldtekt, og det er ikke noe jeg fremstiller meg som, men som jeg lever med. Er det bare kvinner som ser transpersoners peniser i garderober du er opptatt av å ikke retraumatisere, eller tenker du også at du kan droppe maset om eneste offer, som jeg har rettet opp to ganger.

Skrevet
Mari Y skrev (12 minutter siden):

Det er reellt at transpersoner ikke føler seg velkommen i samfunnet, dog. 

Snakket ikke om samfunnet, snakket om garderober.

Jeg benektet ikke at det ikke var reelt at de ikke føler seg velkommen, men det er reelt på samme måte som at en god andel kvinner føler seg utrygge av peniser i garderober.

• Liker 6
Skrevet
Mari Y skrev (2 minutter siden):

Har du noen bevis på det? Av de kildene jeg finner er det enten ikke bevist eller eller man vet ikke. 

Det er bare å bruke tenkehjernen sin. 

Uten regulering kan menn med onde hensikter late som de er transkvinner, og få tilgang til kvinners arenaer og trygge sfærer. 

Om du ønsker et konkret eksempel så kan du se til Lea Thomas som kledde seg naken i kvinnegarderoben og viftet rundt med penis foran sine svært ubekvemme kvinnelige konkurrenter. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
Mari Y skrev (11 minutter siden):

@yamask og @Rosalilje84.

Jeg hevder ikke at dere skriver det. Men det er oppriktig de som mener dette, og det bør man ha i bakhodet. 

https://en.wikipedia.org/wiki/Bathroom_bill

Men mange mener mye rart. Det betyr ikke at mennesker som mener noe fornuftig, skal stemples som hatere. 

• Liker 2
Skrevet
yamask skrev (9 minutter siden):

Det er jo selvsagt større risiko for at overgrep skjer i garderober når hvem som helst kan ta på seg kjole og gå inn dørene med dame-figur på. Og det er derfor vi trenger regulering. 

Trenger ikke engang å ta på seg kjole. 

• Liker 4
Skrevet
Helene1982 skrev (3 minutter siden):

Ja, det er jeg som vrir på alt. Jeg fremstiller ikke meg som noe som helst. Jeg har blitt utsatt for voldtekt, og det er ikke noe jeg fremstiller meg som, men som jeg lever med. Er det bare kvinner som ser transpersoners peniser i garderober du er opptatt av å ikke retraumatisere, eller tenker du også at du kan droppe maset om eneste offer, som jeg har rettet opp to ganger.

Du anerkjenner ikke andres følelser og reaksjoner, du tror ikke på oss og du driter i de innsatte. Så ja, du vrir på alt og mener at du alene sitter med fasiten. 

• Liker 5
Skrevet
yamask skrev (3 minutter siden):

Uten regulering kan menn med onde hensikter late som de er transkvinner, og få tilgang til kvinners arenaer og trygge sfærer. 

Om du ønsker et konkret eksempel så kan du se til Lea Thomas som kledde seg naken i kvinnegarderoben og viftet rundt med penis foran sine svært ubekvemme kvinnelige konkurrenter. 

Nettopp. De sa fra til ledelsen at de følte ubehag. I tillegg er Thomas lesbisk og interessert i damer. Hun dater damer og tenner på damer. Hun er nesten 190 cm høy, råsterk, bred og har alle mannlige organer intakte. 

• Liker 8
Skrevet
Rosalilje84 skrev (Akkurat nå):

Nettopp. De sa fra til ledelsen at de følte ubehag. I tillegg er Thomas lesbisk og interessert i damer. Hun dater damer og tenner på damer. Hun er nesten 190 cm høy, råsterk, bred og har alle mannlige organer intakte. 

Og fremstår som en mann på privaten. 

• Liker 6
Skrevet
Rosalilje84 skrev (2 minutter siden):

Du anerkjenner ikke andres følelser og reaksjoner, du tror ikke på oss og du driter i de innsatte. Så ja, du vrir på alt og mener at du alene sitter med fasiten. 

Jeg baserer mine meninger på tall og fakta. Jeg har ikke opplevd at garderobegjengen er spesielt opptatt av transkvinner og kvinner og hvordan man kan forebygge så mange overgrep som mulifg. Jeg tror ikke på folk som mener at transkvinner og deres rett til å leve et helt vanlig liv er en fare for kvinner og det å ekskludere dem fra toppidrett og garderober er et effektivt tiltak mot overgrep.Jeg mener ikke at jeg har fasiten, men jeg kjenner såpass mange tall at jeg vet hvor skoen trykker og det er ikke transkvinner i garderober.

• Liker 1
Skrevet
Hank Amarillo skrev (9 minutter siden):

Snakket ikke om samfunnet, snakket om garderober.

Jeg benektet ikke at det ikke var reelt at de ikke føler seg velkommen, men det er reelt på samme måte som at en god andel kvinner føler seg utrygge av peniser i garderober.

At det eksisterer noen utfordringer med garderober kan jeg gå med på. Ofre for overgrep: Tenker at de bør snakke for egen del. 

Skrevet
yamask skrev (12 minutter siden):

Feil. Når du kommer med en påstand, så er den som kommer med påstanden som er nødt til og å vise til dokumentasjon. 

https://en.wikipedia.org/wiki/Burden_of_proof_(philosophy)

Jeg 'bruker hjernen min' ved og å be deg underbygge det du skriver. 

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
Rosalilje84 skrev (22 minutter siden):

Men mange mener mye rart. Det betyr ikke at mennesker som mener noe fornuftig, skal stemples som hatere. 

Men det er folk med mer eller mindre transfobe holdninger som står for dette. Dessuten er det ikke noe mange bare mener. I USA har det fått ganske alvorlige konsekvenser, til og med, for transpersoner. 

Vi har til og med en hel bevegelse som kjemper mot LHBT - rettigheter og kvinners rettigheter 

https://en.wikipedia.org/wiki/Anti-gender_movement

Hvordan ellers skal man lese Rowling? At hun mener menn står i fare for og å begå overgrep dersom man man tillater juridisk kjønn uten medisinsk inngrep? Hvor er bevisene for at noen forsøker og å begå overgrep ved og å hevde at 'de føler seg som kvinner'? Jeg synes det fremstår veldig usannsynlig. 

Endret av Mari Y
  • Liker 1
Skrevet
Mari Y skrev (15 minutter siden):

At det eksisterer noen utfordringer med garderober kan jeg gå med på. Ofre for overgrep: Tenker at de bør snakke for egen del. 

Det gjør de.

• Liker 5
Skrevet (endret)

Denne transkvinnen kaller seg i dag for Veronica Ivy. Hun mener at transkvinner ikke skal behøve å ta hormoner for å konkurrere med andre kvinner. Det skal være nok at de sier at de er kvinner. Konkurrer hun med menn, kommer hun sist i mål.

I en løpskonkurranse for kvinner var det 3  transkvinner som tok 1-2-3 plass. Er dette rettferdig?

Hanna Mouncey er en transkvinne fra Australia  som er 1,88 høy og veier 100 kg. Hun spiller på damelag i fotball og håndball. Hun tar 4 hormonpiller hver dag og vips så er hun blitt en kvinne. Hun har ikke tenkt å ta noen operasjoner. 

Dette er personer som ikke klarer å hevde seg i herre-idretten og derfor skifter kjønn så de kan konkurrere med kvinner som er fysisk svakere, og dermed har de mye større mulighet for å vinne. Skikkelig feigt etter min mening.

Endret av Octo
Tillegg tekst
Skrevet
Hank Amarillo skrev (18 minutter siden):

Det gjør de.

Ja, når de ikke blir avbrutt av folk med en agenda, som krever svar på spørsmål.

Skrevet
Octo skrev (13 minutter siden):

Denne transkvinnen kaller seg i dag for Veronica Ivy. Hun mener at transkvinner ikke skal behøve å ta hormoner for å konkurrere med andre kvinner. Det skal være nok at de sier at de er kvinner. Konkurrer hun med menn, kommer hun sist i mål.

I en løpskonkurranse for kvinner var det 3  transkvinner som tok 1-2-3 plass. Er dette rettferdig?

Hanna Mouncey er en transkvinne fra Australia  som er 1,88 høy og veier 100 kg. Hun spiller på damelag i fotball og håndball. Hun tar 4 hormonpiller hver dag og vips så er hun blitt en kvinne. Hun har ikke tenkt å ta noen operasjoner. 

Dette er personer som ikke klarer å hevde seg i herre-idretten og derfor skifter kjønn så de kan konkurrere med kvinner som er fysisk svakere, og dermed har de mye større mulighet for å vinne. Skikkelig feigt etter min mening.

Det jeg synes er feigt er folk som går ra å snakke om en enorm bekymring for kvinner og at de blir utsatt for overgrep, til å snakke om toppidrettsutøvere og hva som er rettferdig der. Det viktigste er at kvinner føler seg trygge og rett til Her er en transperson som har større sjanse til å vinne i en idrett. Synes ikke du det er rart.

Skrevet
Helene1982 skrev (5 minutter siden):

Ja, når de ikke blir avbrutt av folk med en agenda, som krever svar på spørsmål.

Snakk for deg selv.

• Liker 3
Skrevet
Hank Amarillo skrev (3 minutter siden):

Snakk for deg selv.

Jeg har ikke krevd svar på noe spørsmål.

Skrevet
Helene1982 skrev (3 minutter siden):

Det jeg synes er feigt er folk som går ra å snakke om en enorm bekymring for kvinner og at de blir utsatt for overgrep, til å snakke om toppidrettsutøvere og hva som er rettferdig der. Det viktigste er at kvinner føler seg trygge og rett til Her er en transperson som har større sjanse til å vinne i en idrett. Synes ikke du det er rart.

Nei, det synes jeg ikke. Det er jo innenfor det samme emne så det burde vel være greit?

Skrevet
Helene1982 skrev (9 minutter siden):

Det er Hank som taler overgrepsofrenes sak i denne tråden. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...