Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
yamask skrev (4 minutter siden):

Hva mener du med dette? 

Hvorfor blir ikke offere lyttet til? Eller gjelder det bare offere som støtter din agenda?

Skrevet
1 minutt siden, Helene1982 said:

Det er dette du tar ut av posten min som relevant da statistikk aldri har vært på agendaen i noe annet tilfelle.

Jeg er mest sjokkert over uttalelsen. 

• Liker 6
Skrevet
Helene1982 skrev (3 minutter siden):

Hele posten min er svar på spørsmålet.

Du svarer ikke spørsmålet. Å gå til personangrep for å slippe å svare på et spørsmål er ikke å svare på et spørsmål. Det er å ikke svare på spørsmålet.

Men du må gjerne svare på spørsmålet nå om du ikke vil ha det på deg at du unngår å svarer på ubeleilige spørsmål.

• Liker 2
Skrevet
Rosalilje84 skrev (8 timer siden):

For meg er det ikke noe problem. Men det har aldri lyktes å overtale kommuner til å installere private båser. Selv om mange ungdommer skipper dusjen etter gym i frykt for å bli filmet og mobbet for sin nakne kropp. Hvorfor skal det plutselig være annerledes nå?

Og ja, jeg etterspør engasjement for transMENN. Du er mann, burde ikke du også være engasjert i transmennenes rettigheter, kjempe for deres rett til å benytte herregarderober, konkurrere i herreidrett osv? Det er alltid snakk om transKVINNERS rettigheter, og hva biologiske kvinner må tåle, snakk om TERF (men ikke TERM). Hva med mennene? Vil ikke transmenn inn på menns arenaer?

En person født som kvinne vil ikke klare å dominere i en mannsport. Så det er ikke en veldig aktuell problemstilling. 

Skrevet
Katten.2.0 skrev (Akkurat nå):

Katten.2.0 skrev (1 minutt siden):

Jeg er mest sjokkert over uttalelsen. 

Mener du at dette er det mest sjokkernde i tråden? Nå er jeg i sjokk.

Skrevet
Hank Amarillo skrev (1 minutt siden):

Du svarer ikke spørsmålet. Å gå til personangrep for å slippe å svare på et spørsmål er ikke å svare på et spørsmål. Det er å ikke svare på spørsmålet.

Men du må gjerne svare på spørsmålet nå om du ikke vil ha det på deg at du unngår å svarer på ubeleilige spørsmål.

Spørsmålet var ikke til meg. Jeg har poengtert hva du har skrevet. At du ikke står for det er ikke et personangrep fra meg.

Skrevet
1 minutt siden, Helene1982 said:

Mener du at dette er det mest sjokkernde i tråden? Nå er jeg i sjokk.

Jeg er sjokkert over at du velger å skrive "Jeg er det eneste offeret i tråden". Det har du ingen forutsetning for å skrive. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Helene1982 skrev (Akkurat nå):

Spørsmålet var ikke til meg. Jeg har poengtert hva du har skrevet. At du ikke står for det er ikke et personangrep fra meg.

Spørsmålet var i aller høyeste grad til deg. At du bruker så mye energi på å ikke svare illustrerer kanskje at det traff godt.

• Liker 3
Skrevet

Jeg er sjokkert over at du velger å skrive "Jeg er det eneste offeret i tråden". Det har du ingen forutsetning for å skrive. 

Etter en 80 sider lang tråd om at kvinnens arena er garderobe, krisesentere og idrettsarenaer for toppidrettsutøvere, og at transpersoner burde nektes tilgang til disse kvinnestedene, da det er forebyggende for overgrep mot kvinner, er det min påstand som er den mest sjokkerende. Mesteparten av det som står i tråden er jo basert på en teori om at synet av en transperson med penis er det som er avgjørende for å jobbe mot overgrep mot kvinner. Hva i all verden?

Skrevet
Hank Amarillo skrev (4 minutter siden):

Spørsmålet var i aller høyeste grad til deg. At du bruker så mye energi på å ikke svare illustrerer kanskje at det traff godt.

Spørsmålet var ikke til meg. Jeg vet ikke om jeg kan forvente at noen leser eller blar litt her, men det er det det er.

Skrevet
2 minutter siden, Helene1982 said:

Etter en 80 sider lang tråd om at kvinnens arena er garderobe, krisesentere og idrettsarenaer for toppidrettsutøvere, og at transpersoner burde nektes tilgang til disse kvinnestedene, da det er forebyggende for overgrep mot kvinner, er det min påstand som er den mest sjokkerende. Mesteparten av det som står i tråden er jo basert på en teori om at synet av en transperson med penis er det som er avgjørende for å jobbe mot overgrep mot kvinner. Hva i all verden?

Slutt å dreie på alt. I dette øyeblikket var jeg naturligvis mest sjokkert over din uttalelse.

Du har ingen forutsetning for å vite om du er eneste offeret her. Det er en ganske usmakelig kommentar.

• Liker 8
Skrevet
Helene1982 skrev (1 minutt siden):

Spørsmålet var ikke til meg. Jeg vet ikke om jeg kan forvente at noen leser eller blar litt her, men det er det det er.

Spørsmålet var bokstavelig spesifikt til deg.

Du er ikke forpliktet til å svare på spørsmål så det går fint å bare la være å svare om du ikke er i stand til det. En tirade med personangrep er bare bortkastede kalorier.

• Liker 4
Skrevet

Slutt å dreie på alt. I dette øyeblikket var jeg naturligvis mest sjokkert over din uttalelse.

Du har ingen forutsetning for å vite om du er eneste offeret her. Det er en ganske usmakelig kommentar.

Mener du virkelig at det at jeg sa at jeg var det eneste offeret. Jeg burde sagt som har stått frem, men at flere velger det som det mest relevante fra innlegget mitt er ekstremt usmaklig.

Skrevet
Hank Amarillo skrev (3 minutter siden):

Spørsmålet var bokstavelig spesifikt til deg.

Du er ikke forpliktet til å svare på spørsmål så det går fint å bare la være å svare om du ikke er i stand til det. En tirade med personangrep er bare bortkastede kalorier.

Hva er spørsmålet?

Skrevet
Hank Amarillo skrev (51 minutter siden):

Ja, men så var det ikke så nøye, forstod man, hva folk føler, men hva som er reellt.

Når man kan avfeie at overgrepsofre blir trigget av peniser i garderoben med at det er ikke reellt så burde man vel kunne avfeie en følelse om velkommenhet med samme sveip?

Eller er vi bare der at kvinners behov for å føle seg trygge simpelthen ikke er så viktig?

Helene1982 skrev (3 minutter siden):

Hva er spørsmålet?

Skrevet (endret)
Hank Amarillo skrev (3 minutter siden):

Ja, men så var det ikke så nøye, forstod man, hva folk føler, men hva som er reellt.

Når man kan avfeie at overgrepsofre blir trigget av peniser i garderoben med at det er ikke reellt så burde man vel kunne avfeie en følelse om velkommenhet med samme sveip?

Eller er vi bare der at kvinners behov for å føle seg trygge simpelthen ikke er så viktig?

Screenshot2023-10-08at17_56_06.png.ce97580d00dd828a245c307b0f0aa273.png

Så du mente spørsålet du stilte til en annen bruker?

Endret av Helene1982
Skrevet
Helene1982 skrev (25 minutter siden):

Hvorfor blir ikke offere lyttet til? Eller gjelder det bare offere som støtter din agenda?

Du skriver at du er det eneste offeret i denne tråden? Hvorfor tror du det? Det er en ganske navlebeskuende tanke. 

Syns du man ta hensyn til de overgrepsofferene som ikke blir retraumatisert av fremmede peniser i dusjen eller de som faktisk blir det? 

• Liker 3
Skrevet

Tidligere svømmer Paula Scanlan forteller om sine opplevelser når transkvinne Lia Thomas fikk tillatelse til å konkurrere med dem, og de måtte dele garderobe med Lia Thomas som er 1.85 høy og har mannlige genitalier. Paula Scanlan ble utsatt for overgrep da hun var 16 år og har fortsatt traumer etter dette. Da de klaget på avgjørelsen, fikk de beskjed om å holde holde kjeft og ble  tilbudt samtaler hos psykolog. Helt utrolig at det går an.

Skrevet
yamask skrev (3 minutter siden):

Du skriver at du er det eneste offeret i denne tråden? Hvorfor tror du det? Det er en ganske navlebeskuende tanke. 

Syns du man ta hensyn til de overgrepsofferene som ikke blir retraumatisert av fremmede peniser i dusjen eller de som faktisk blir det? 

Det å ha blitt utsatt for en voldtekt er ikke en tittel man ønsker seg.  Jeg håper jeg er det, og jeg er den eneste som har stått frem. Jeg synes at man skal ta hensyn til alle offere, men det er slik at man må prioritere, og da velger jeg forebygging.

Skrevet
Hank Amarillo skrev (6 timer siden):

Hvorfor bare ikke ha transkvinner til å skifte i herregarderoben? Problem solved

Mari Y skrev (6 timer siden):

Fordi de føler seg ikke velkommen der heller. 

Hank Amarillo skrev (1 time siden):

Sånn.

Jeg kan være pedantisk som du bare vil. om du ikke vil/evner å svare på spørsmålet så trenger du ikke det - men du har ikke svart før du har svart(hint: personangrep er ikke å svare på et spørsmål.)

Helene1982 skrev (9 minutter siden):

Så du mente spørsålet du stilte til en annen bruker?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...