Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Thanos skrev (Akkurat nå):

Man får ikke igjen på forsikringen dersom du ikke låste døren eller vinduet før du dro på ferie, så jo, man blir åpenbart spurt om dette når man blir rundstjålet. Det er faktisk en kriterie for å ha forsikring, at du SELV tar grep for å sikre deg mot nettopp innbrudd. Slik bør det selvsagt også være på privaten og med sin egen sikkerhet. Jeg kan ikke kreve at andre mennesker skal behandle meg slik jeg ønsker og mener jeg har krav på. Men jeg kan sørge for selv at andre mennesker ikke får anledning til å behandle meg dårlig.

beklager jeg var utydelig. Poilitiet og legevakt må absolutt spørre alle de vanskelige spørsmålene. Det må også forsikringsselskapene. De som ikke trenger å vite detaljer er menneskene som burde ha fokus på å støtte deg.

Og her kreves det selvsagt at man evner å ha to tanker i hodet på én gang. For ansvar og skyld skal legges på gjerningsperson, men gode råd om sikkerhet og trygghet kan og bør taes imot med ydmykhet og respekt når det gies. Idag er få eller ingen interessert i det.

Jeg er enig. Som jeg også skrev. Velmenende råd fra folk som ikke har peiling, er derimot ikke alltid velkommne.

Skrevet
Thanos skrev (3 minutter siden):

Hvor "åpenlyst" disse personene er transfobiske, er nok ikke så åpenbart som du og enkelte later til å tro. Jeg er jo rasist fordi jeg støtter strengere innvandringspolitikk. Jeg hadde helt sikkert blitt stemplet som transfob dersom en journalist hadde intervjuet meg om mitt syn på dette. Julian Assange er landsforræder ifølge amerikanske myndigheter, men alt han gjorde var å avsløre amerikanske krigsforbrytelser.

Beklager, jeg klarer ikke ta slike utsagn seriøse. Man er ikke rasist og transfob fordi man har sterke meninger om noe relatert til dette. Og mye av irritasjonen folk flest freser om, er jo nettopp fordi man blir stemplet på feil grunnlag.

Jeg tror nok det er ganske åpenbart når man kaller transpersoner for 'blackface actors'. Og jeg tror du bør lese dette 

https://www.vox.com/culture/23622610/jk-rowling-transphobic-statements-timeline-history-controversy

• Liker 1
Skrevet
Rotehodet skrev (3 minutter siden):

Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen, jeg har ingen, absolutt ingen interesse å diskutere med deg. 

Nok en gang blander du inn ting som ikke angår denne diskusjonen, avsporing på avsporing - igjen og igjen. 

Du må bli sliten av deg selv med å holde på slik. 

Jeg forventer at du snakker til meg på en vanlig måte eller lar være å svare, om du ikke vil diskutere med meg.

Skrevet
yamask skrev (23 minutter siden):

Rosa Freedman er ikke transfob. Hun har bare argumentert imot at hvem som helst kan bytte juridisk kjønn, og grunnene til det er det mange av. Så at hun har "doxxet" en student som sendte henne en passiv aggressiv trussel om å henge henne ut som transfob ser jeg på eneste utvei for henne etter å ha blitt presset opp i et hjørne av transaktivistene. 

https://www.google.com/amp/s/www.bbc.com/news/uk-england-berkshire-46454454.amp 

Ordet transfob og terf er bare et våpen transaktivistene bruker aktivt for å kansellere meningsmotstandere. Og det er jo sabla enkelt også, for folk som deg går jo rett på limpinnen. 

Det MÅ være lov å stille kritiske spørsmål når en liten gruppe mennesker vil omvelte samfunnet på et blunk. Men de har gjort det umulig å diskutere i det offentlige ordskiftet og vipps så kan hvem som helst skifte juridisk kjønn og valse nakne inn i damegarderober, vinne verdensmesterskap for kvinner, sone i kvinnefengsel osv osv. Det skremmer meg at du ikke ser alvorligheten i dette, og hvor farlig det kan være for oss bioligiske kvinner. 

At transpersoner har en høyere risiko for såkalt "doxxing" (som jeg tolker som at de blir "hengt ut offentlig") kan enkelt bety at det er transpersoner og transaktivister som truer og trakkasserer proffessorer og offentlige tjenestepersoner. 

Vi må regulere dette, på lik linje som alt annet i samfunnet reguleres. Feks at man må ha utført operasjoner før man juridisk kan kalle seg det kjønnet man ønsker, hvis ikke kan hvem som helst bytte kjønn og det er ikke noe vi ønsker. 

Hadde du lest kommentarene jeg skrev, ville du sett at jeg er skeptisk til ord og begreper som terf. Men det er noe annet når man gjentatte ganger gjør det samme. Det har vært for mange kontroverser 

• Liker 1
Skrevet

@Mari Y og @Helene1982 Jeg vet sjansen er liten for at dere gidder se denne, da det virker som dere kun leser og ser ting fra den ene siden, men jeg anbefaler dere virkelig å høre gjennom denne. Kanskje evner dere å se ting i litt større perspektiv. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
yamask skrev (3 minutter siden):

@Mari Y og @Helene1982 Jeg vet sjansen er liten for at dere gidder se denne, da det virker som dere kun leser og ser ting fra den ene siden, men jeg anbefaler dere virkelig å høre gjennom denne. Kanskje evner dere å se ting i litt større perspektiv. 

Jeg er kjent med Kathleen Stock. Det endrer ikke mye på det jeg mener. 

Skrevet
Helene1982 skrev (1 minutt siden):

Jeg forventer at du snakker til meg på en vanlig måte eller lar være å svare, om du ikke vil diskutere med meg.

Flere ganger har jeg bedt deg slutte å svare på mine innlegg, av den årsak at du avsporer fra temaet som tas opp i den relevante tråden. 

Slutt å svar på innleggene mine så hører du ikke noe fra meg. 

• Liker 3
Skrevet
yamask skrev (1 minutt siden):

Jeg har sett den før. Jeg ser alltid begge sider av en sak, og ser mye rettsaker.  Jeg aldri sagt eller ment at ingen transpersoner begår lovbrudd. Dette har jeg også sagt flere ganger. Det som plager meg er at transpersoner blir fremstilt som overgripere basert på at de har penis, og det er noen som later som de støtter kvinners interesser ved å utestenge transkvinner fra krisesentere, svømmehaller og kvinnefengsel og toppidrett.. Og de kaller dette kvinnelige arenaer der vi skal føle seg trygge. For meg er dette helt absurd. Både fordi man bruker voldtekt og overgrep mot kvinner til sin politiske agenda, og fordi om de viktigste arenaene for kvinner er garderober, krisesentere og fengsel, og svaret på alle tre er å utestenge transkvinner, forstår jeg ingenting. Ingen forskning viser at dette er relevante lokasjoner, og ingen forskning viser at transkvinner utgjør en risiko for kvinner på disse stedene.

Skrevet
Rotehodet skrev (5 minutter siden):

Flere ganger har jeg bedt deg slutte å svare på mine innlegg, av den årsak at du avsporer fra temaet som tas opp i den relevante tråden. 

Slutt å svar på innleggene mine så hører du ikke noe fra meg. 

Det er du som har ønske om å ikke diskutere med meg. Jeg har ingen problemer med deg.

Skrevet
Mari Y skrev (7 minutter siden):

Jeg er kjent med Kathleen Stock. Det endrer ikke mye på det jeg mener. 

Har du hørt henne snakke og faktisk forstått ordene hennes, eller har du igjen lest hva andre har skrevet om henne? 

• Liker 3
Skrevet
yamask skrev (5 minutter siden):

Har du hørt henne snakke og faktisk forstått ordene hennes, eller har du igjen lest hva andre har skrevet om henne? 

Jupp, begge deler men det holder ikke bare med ordene hun sier. At en autoritet mener noe er ikke ensbetydende med at det er korrekt 

• Liker 1
Skrevet (endret)
Helene1982 skrev (17 minutter siden):

Jeg har sett den før. Jeg ser alltid begge sider av en sak, og ser mye rettsaker.  Jeg aldri sagt eller ment at ingen transpersoner begår lovbrudd. Dette har jeg også sagt flere ganger. Det som plager meg er at transpersoner blir fremstilt som overgripere basert på at de har penis, og det er noen som later som de støtter kvinners interesser ved å utestenge transkvinner fra krisesentere, svømmehaller og kvinnefengsel og toppidrett.. Og de kaller dette kvinnelige arenaer der vi skal føle seg trygge. For meg er dette helt absurd. Både fordi man bruker voldtekt og overgrep mot kvinner til sin politiske agenda, og fordi om de viktigste arenaene for kvinner er garderober, krisesentere og fengsel, og svaret på alle tre er å utestenge transkvinner, forstår jeg ingenting. Ingen forskning viser at dette er relevante lokasjoner, og ingen forskning viser at transkvinner utgjør en risiko for kvinner på disse stedene.

Kritisk tenkning er jo greia. Og å se ulike forklaringer og løsninger samtidig. Etterprøve egne påstander. https://en.wikipedia.org/wiki/Critical_thinking

Endret av Mari Y
Skrevet
Mari Y skrev (3 minutter siden):

Kritisk tenkning er jo greia. Og å se ulike forklaringer og løsninger samtidig. Etterprøve egne påstander. https://en.wikipedia.org/wiki/Critical_thinking

For meg er det vanskelig å forstå at noen ikke googler men aksepterer den logiske bristen i at å nekte transkvinner i damegarderoben er forebyggende for overgrep. Man kan diskutere om det er ubehagelig for noen og eventuelle løsninger, men det er så  uopplyst at jeg blir matt.

• Liker 1
Skrevet
Mari Y skrev (5 timer siden):

Fordi de føler seg ikke velkommen der heller. 

Ja, men så var det ikke så nøye, forstod man, hva folk føler, men hva som er reellt.

Når man kan avfeie at overgrepsofre blir trigget av peniser i garderoben med at det er ikke reellt så burde man vel kunne avfeie en følelse om velkommenhet med samme sveip?

Eller er vi bare der at kvinners behov for å føle seg trygge simpelthen ikke er så viktig?

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
Hank Amarillo skrev (8 minutter siden):

Ja, men så var det ikke så nøye, forstod man, hva folk føler, men hva som er reellt.

Når man kan avfeie at overgrepsofre blir trigget av peniser i garderoben med at det er ikke reellt så burde man vel kunne avfeie en følelse om velkommenhet med samme sveip?

Eller er vi bare der at kvinners behov for å føle seg trygge simpelthen ikke er så viktig?

Jeg er det eneste offeret i tråden, så hva jeg føler samt alle tall som handler om overgrep er åpenbart mindre relevante enn din mening. Jeg har diskutert med deg før om voldtekt, og du er iskald og snakker alltid om at masse kvinner anklager menn for voldtekt. Og at det sikkert ikke er så mange som blir utsatt for overgrep som tallene sier. Kvinner har ikke behov for beskyttelse av menn som later som de støtter kvinner, men som egentlig bare vil være kjip mot transpersoner.

Skrevet
Helene1982 skrev (5 minutter siden):

Jeg er det eneste offeret i tråden, så hva jeg føler samt alle tall som handler om overgrep er åpenbart mindre relevante enn din mening. Jeg har diskutert med deg før om voldtekt, og du er iskald og snakker alltid om at masse kvinner anklager menn for voldtekt. Og at det sikkert ikke er så mange som blir utsatt for overgrep som tallene sier. Kvinner har ikke behov for beskyttelse av menn som later som de støtter kvinner, men som egentlig bare vil være kjip mot transpersoner.

Symptomatisk at man velger personangrep foran å svare på spørsmålet.

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, Helene1982 said:

Jasså? Statistisk sett er dette lite sannsynlig. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Helene1982 skrev (9 minutter siden):

Jeg er det eneste offeret i tråden,

Hva mener du med dette? 

• Liker 2
Skrevet
Hank Amarillo skrev (2 minutter siden):

Symptomatisk at man velger personangrep foran å svare på spørsmålet.

Hele posten min er svar på spørsmålet.

Skrevet
Katten.2.0 skrev (4 minutter siden):

Jasså? Statistisk sett er dette lite sannsynlig. 

Det er dette du tar ut av posten min som relevant da statistikk aldri har vært på agendaen i noe annet tilfelle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...