Mari Y Skrevet 4. oktober 2023 #801 Skrevet 4. oktober 2023 Drizzt skrev (15 minutter siden): Det er nettopp der du tar feil. Hun ''trenger'' andre å kalle henne for det fordi hun ikke er terf selv. Hvem har definisjonsmakten om hva hun mener? Hun selv eller transaktivistene? Hvem har definisjonsmakten om hva du selv mener? Du eller jeg? Hvis jeg sier at du mener Rowling ikke er terf men et offer for falske anklager og dette tydelig strider mot alt du har skrevet i tråden, er det jeg som har definisjonsmakten om hva du mener? Dette ligger i selve ordet terf,Drizzt. Det er det vi har prøvd og å forklare hele veien 'For most feminist cis women considering the rights and safety of trans women rarely intrudes upon our feminist practice until somebody wants to exclude trans women from our spaces and expects us to agree. That’s when we realise women we know have very different reactions to the question of whether to include trans women as part of our sisterhood, or deny their womanhood and exclude them.' https://www.theguardian.com/commentisfree/2018/nov/29/im-credited-with-having-coined-the-acronym-terf-heres-how-it-happened Nekter man for at Transkvinner er kvinner - og det er det J K Rowling gjør - så er det akkurat det det betyr og å være terf. Man kan gjerne diskutere om hvorvidt det er et treffende begrep(jeg mener ikke det), men det er det det betyr. 2
Mari Y Skrevet 4. oktober 2023 #802 Skrevet 4. oktober 2023 Hank Amarillo skrev (3 minutter siden): Og hva er "tvilsomt" ved det? Les det du skriver én gang til og still deg selv spørrende hvorfor i huleste du var nødt til og å stille det spørsmålet. 1
Hank Amarillo Skrevet 4. oktober 2023 #803 Skrevet 4. oktober 2023 Mari Y skrev (2 minutter siden): Les det du skriver én gang til og still deg selv spørrende hvorfor i huleste du var nødt til og å stille det spørsmålet. Er du i stand til å redegjøre for hva som skulle være tvilsomt ved det eller ikke? 10
Gibralfaro Skrevet 4. oktober 2023 #804 Skrevet 4. oktober 2023 5 minutter siden, Mari Y said: Les det du skriver én gang til og still deg selv spørrende hvorfor i huleste du var nødt til og å stille det spørsmålet. Les det du skriver en gang til, og still deg selv spørrende hvorfor i huleste alle mennesker på jorden skulle tenke, føle og synes nøyaktig det samme som deg. 🏆 11 1 3
CAPS LOCK Skrevet 4. oktober 2023 #805 Skrevet 4. oktober 2023 paprikaskrue skrev (38 minutter siden): Men du klarte ikke å argumentere for hvorfor Konseptet kjønnsidentitet strider mot biologiske realiteter 7 2
Mari Y Skrevet 4. oktober 2023 #806 Skrevet 4. oktober 2023 Gibralfaro skrev (20 minutter siden): Les det du skriver en gang til, og still deg selv spørrende hvorfor i huleste alle mennesker på jorden skulle tenke, føle og synes nøyaktig det samme som deg. 🏆 Jeg krever ikke at noen skal gjøre det. Men det er litt tafatt at folk ikke holder seg til fakta
Mari Y Skrevet 4. oktober 2023 #807 Skrevet 4. oktober 2023 CAPS LOCK skrev (10 minutter siden): Konseptet kjønnsidentitet strider mot biologiske realiteter https://abcnews.go.com/Health/gender-identity-biological-study/story?id=29335854
Hank Amarillo Skrevet 4. oktober 2023 #808 Skrevet 4. oktober 2023 Mari Y skrev (3 minutter siden): Jeg krever ikke at noen skal gjøre det. Men det er litt tafatt at folk ikke holder seg til fakta Fakta er at det slenges rundt karakteristikker om at den og den er "tvilsom" uten at man evner å redegjøre for hvorfor. 10
Mari Y Skrevet 4. oktober 2023 #809 Skrevet 4. oktober 2023 CAPS LOCK skrev (48 minutter siden): Hun har helt rett: transkvinner er åpenbart menn. Det er jo nettopp derfor det heter trans-kvinner. De er biologiske menn som tror de er kvinner Transperson betyr at kjønnsidentiteten din ikke matcher ditt biologiske kjønn, men det betyr ikke at kjønn ikke kan defineres utifra mer enn biologi. 1
Gibralfaro Skrevet 4. oktober 2023 #810 Skrevet 4. oktober 2023 2 minutter siden, Mari Y said: Jeg krever ikke at noen skal gjøre det. Men det er litt tafatt at folk ikke holder seg til fakta Jeg sier heller ikke at du krever det, men jeg antyder at du forventer det, og "det er fakta", fordi at jeg har bestemt at min tolkning av det du skriver er den eneste plausible som finnes i hele universet, eller som kan forsvares fra et menneskelig perspektiv, uavhengig av hva du selv synes eller faktisk mener. Om ikke alle kan forholde seg til fakta så er det litt tafatt. 8 1
Mari Y Skrevet 4. oktober 2023 #811 Skrevet 4. oktober 2023 Hank Amarillo skrev (2 minutter siden): Fakta er at det slenges rundt karakteristikker om at den og den er "tvilsom" uten at man evner å redegjøre for hvorfor. Jeg har alt redegjort hvorfor. 2
Hank Amarillo Skrevet 4. oktober 2023 #812 Skrevet 4. oktober 2023 Mari Y skrev (Akkurat nå): Jeg har alt redegjort hvorfor. Nei, du har jo bokstavelig talt nektet å redegjøre for det etter å ha spurt flere ganger. 11
Mari Y Skrevet 4. oktober 2023 #813 Skrevet 4. oktober 2023 Gibralfaro skrev (1 minutt siden): Jeg sier heller ikke at du krever det, men jeg antyder at du forventer det, og "det er fakta", fordi at jeg har bestemt at min tolkning av det du skriver er den eneste plausible som finnes i hele universet, eller som kan forsvares fra et menneskelig perspektiv, uavhengig av hva du selv synes eller faktisk mener. Om ikke alle kan forholde seg til fakta så er det litt tafatt. Det eneste jeg har gjort er og å vise både til hva hun har skrevet og hvilke folk hun har støttet oppunder.
Mari Y Skrevet 4. oktober 2023 #814 Skrevet 4. oktober 2023 (endret) Hank Amarillo skrev (8 minutter siden): Nei, du har jo bokstavelig talt nektet å redegjøre for det etter å ha spurt flere ganger. Jeg har vist både til det at hun har gitt støtte til Magdalen Berns, Matt Walsh og Posie Parker, og at hun har uttalt at kjønnsidentitet er en myte. Altså, mye mer enn og å bare hevde at Transkvinner ikke er kvinner. https://deadline.com/2023/06/elon-musk-cis-cisgender-considered-slurs-twitter-harry-potter-j-k-rowling-1235422000/ Endret 4. oktober 2023 av Mari Y 2
Hank Amarillo Skrevet 4. oktober 2023 #815 Skrevet 4. oktober 2023 Mari Y skrev (3 minutter siden): Jeg har vist både til det at hun har gitt støtte til Magdalen Berns Og jeg lurer fortsatt på en utredning om hva som skulle være "tvilsomt" ved Berns. Noe du har nektet å gi flere ganger. Men du må gjerne utrede for hva som er "tvilsomt" ved det sitatet nå, om du vil. 10
yamask Skrevet 4. oktober 2023 #816 Skrevet 4. oktober 2023 Mari Y skrev (1 time siden): However, as Magdalen was a great believer in the importance of biological sex, and didn’t believe lesbians should be called bigots for not dating trans women with penises, Jeg håper jeg tar feil nå, men mener du lesbiske kvinner på alvor er transfobiske om de ikke vil ligge med noen med penis? 17
Madame Butterfly Skrevet 4. oktober 2023 #817 Skrevet 4. oktober 2023 2 hours ago, Gregarious said: Folk på virkelig slutte på bli hjernevasket av kanaler som : Ben Shapiro Steven Crowder Jordan Peterson Matt Walsh Natalie Wynn Shaun Lindsay Ellis Ytre høyre og ytre venstre er like blåste. Husk det er rene kommersielle kanaler som gjør alt for å innkassere mest mulig, idelogien er bare en "a means to an end", selv om en del har blitt hjernevasket på veien. Jeg har hørt om noen av de der, ikke alle. En ting er i alle fall sikkert, min farmor har ikke hørt om noen av dem. Både hun, meg og de fleste andre i verden vet forskjellen på en mann og en kvinne, helt uten påvirkning av noen av disse. 17
Madame Butterfly Skrevet 4. oktober 2023 #818 Skrevet 4. oktober 2023 14 minutter siden, yamask said: Jeg håper jeg tar feil nå, men mener du lesbiske kvinner på alvor er transfobiske om de ikke vil ligge med noen med penis? Jeg har hørt flere påstå dette på youtube og tiktok etc. Vi får bare trøste oss med at det ikke finnes så veldig mange sånne ekstremister der ute. De fleste i vårt samfunn mener nok at folk står fritt til å velge sine egne sexpartnere, helt selv. Folk sier så mye rart, der blir derimot ikke sant, rett eller riktig, bare fordi om noen sier det høyt. 5
Mari Y Skrevet 4. oktober 2023 #819 Skrevet 4. oktober 2023 yamask skrev (31 minutter siden): Jeg håper jeg tar feil nå, men mener du lesbiske kvinner på alvor er transfobiske om de ikke vil ligge med noen med penis? Nei, og det bare tullinger som påstår det der 2
Mari Y Skrevet 4. oktober 2023 #820 Skrevet 4. oktober 2023 Madame Butterfly skrev (19 minutter siden): Jeg har hørt om noen av de der, ikke alle. En ting er i alle fall sikkert, min farmor har ikke hørt om noen av dem. Både hun, meg og de fleste andre i verden vet forskjellen på en mann og en kvinne, helt uten påvirkning av noen av disse. Hvordan vet du at kjønn kan reduseres til biologi? Hvordan vet du at folk flest vet dette? Eller at folk flest er enig med deg? Eller hvordan dette er relevant? Kjønn begrenser seg ikke til biologi. Det er sosialt, juridisk, det er flere ting 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå