Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Mari Y skrev (12 timer siden):

Jo, kjønn er et spektrum. Det er ikke utelukkende binært. Jeg viste nettopp til en artikkel som hevder at kjønn er et spektrum, så er du uenig i dette, så bør du underbygge det. 

Du er enten kvinne med XX krosomer, eller så er du mann med XY kromosoner. Hva er spekter ved det?

Artikkel du viser til HEVDER noe, men underbygger det ikke. Man trenger ikke motbevise noe som ikke er bevist. Det går nemlig ikke an. 

I mine øyne avslører du nettopp hvor kvasi og pseudo stabdpunktet ditt er. Biologien er soleklar på kjønn. Hallo i luken.

• Liker 19
Skrevet
Just now, Mari Y said:

Jeg synes egentlig det er like lavmål og å hevde at trans bevegelsen er en trussel mot kvinners rettigheter, når det egentlig er terferne som allierer seg med ytre høyre, men OK

Atte hva for noe? 
Jeg invisterer ikke tiden min å følge med på hva alle disse social justice terroristene bråker om. Det er ett kappløp mot bunnen om å være medlem av den mest undertrykte og marginaliserte gruppen. Det er makt i å være offer. Skjønner meg ikke på folk som ønsker å definere seg selv som et offer. Ha litt selvrespekt liksom. Du kommer ikke langt i livet ved å skylde på alle andre for dine problemer eller mangel på suksess.

• Liker 14
Skrevet
Realverdien skrev (4 minutter siden):

Du er enten kvinne med XX krosomer, eller så er du mann med XY kromosoner. Hva er spekter ved det?

Artikkel du viser til HEVDER noe, men underbygger det ikke. Man trenger ikke motbevise noe som ikke er bevist. Det går nemlig ikke an. 

I mine øyne avslører du nettopp hvor kvasi og pseudo stabdpunktet ditt er. Biologien er soleklar på kjønn. Hallo i luken.

Jepp, det Realverdien sa☝️👍

• Liker 7
Skrevet
Jajariktigriktig skrev (2 minutter siden):

Atte hva for noe? 
Jeg invisterer ikke tiden min å følge med på hva alle disse social justice terroristene bråker om. Det er ett kappløp mot bunnen om å være medlem av den mest undertrykte og marginaliserte gruppen. Det er makt i å være offer. Skjønner meg ikke på folk som ønsker å definere seg selv som et offer. Ha litt selvrespekt liksom. Du kommer ikke langt i livet ved å skylde på alle andre for dine problemer eller mangel på suksess.

Det er vel nettopp det, de kan komme langt med det. Tenk: kvotering. Ellers enig.

• Liker 6
Skrevet
Realverdien skrev (23 minutter siden):

Igjen- nyere forskning viser at vi er flere enn et kjønn. 

2: De ikke bare hevder noe. De viser også til kilder som WHO, så, nei, der tar du feil. 

3: Hvis man skal kalle argumentet for pseudovitenskap bør man i verste fall ha gode argumenter som kan debunke at flerkjonnsmodellen er feil 

Skrevet
Jajariktigriktig skrev (25 minutter siden):

Atte hva for noe? 

Igjen. Og å avfeie meningsmotstandere som SJW er latskapsargumentasjon. 

Og også 'du bare skylder på andre'. Dette er synsing, ikke fakta 

• Liker 1
Skrevet
Mari Y skrev (2 minutter siden):

Igjen. Og å avfeie meningsmotstandere som SJW er latskapsargumentasjon. 

Slett ikke.

• Liker 7
Skrevet
Entern skrev (1 minutt siden):

Slett ikke.

Jupp, det er akkurat det det er. 

Skrevet (endret)
47 minutter siden, Mari Y said:

Det er akkurat det artikkelforfatteren hevder, og nå fremstiller du det som at de hevder noe de ikke i det hele tatt hevder. 

'Like gender, sex is not binary. A person may have the genes that people may associate with being male or female, but their reproductive organs, genitals, or both may look different.

This is called differences in sex development. People may also refer to differences in sex development as intersex.'

Hold opp med dette! 

For hva det er verdt går heller ikke transbevegelsens rettigheter på bekostning av kvinners. Et godt eksempel på dette er terfere som allierer seg med ytre høyre i USA, så, heller motsatt. 

Det at samfunnet har lagt opp til at vi har bare to kjønn er heller ikke nødvendigvis et argument. Kanskje er det nettopp samfunnet som ikke har skjønt det.

PS: Vitenskap er alltid i endring 

Eh jo, i USA er det ekstremt. Transkvinner etablerer seg innen kvinneidrett. Jeg husker også transkvinner som har blitt ansatt i stillinger hvor kvinner skal innkvoteres.

En som bare har opplevd "male privilegie" skal få fortrinnsrett til kvinnelige arenaer, bare ved å si at han identifiserer seg som kvinne.

Det er ok at noen sier at de er et annet kjønn, men de skal ikke bruke det til å tvinge seg adgang på voldtektsmottak for kvinner, kvinneavdelinger på sykehus, kvinneavdelinger i fengsel, og kvinneidrett.

I saken om Lia Thomas er biologien så reell at selv liberale og de som har støttet transbevegelsen mister de rosafargete brillene og ser at det er “Bodies swim against bodies,” Millen said. “Gender identities don’t swim.”

https://nypost.com/2021/12/24/usa-swimming-official-quits-over-transgender-swimmer/

Endret av ops2
  • Liker 18
Skrevet
Mari Y skrev (2 minutter siden):

Jupp, det er akkurat det det er. 

Nei.

Er du SJW har du ikke noe å si som er verdt å høre på. Samme kategori som konspirasjonsfreaks, nazister, religiøse gærninger o.l.

Forhåpentligvis ender denne generasjonens identitetspolitikk på samme søppelhaug som tidligere generasjoners, SNART.

• Liker 8
Skrevet
ops2 skrev (3 minutter siden):

Eh jo, i USA er det ekstremt. Transkvinner etablerer seg innen kvinneidrett. Jeg husker også transkvinner som har blitt ansatt i stillinger hvor kvinner skal innkvoteres.

En som bare har opplevd "male privilegie" skal få fortrinnsrett til kvinnelige arenaer, bare ved å si at han identifiserer seg som kvinne.

Det er ok at noen sier at de er et annet kjønn, men de skal ikke bruke det til å tvinge seg adgang på voldtektsmottak for kvinner, kvinneavdelinger på sykehus, kvinneavdelinger i fengsel, og kvinneidrett.

I saken om Lia Thomas er biologien så reell at selv liberale og de som har støttet transbevegelsen mister de rosafargete brillene og ser at det er “Bodies swim against bodies,” Millen said. “Gender identities don’t swim.”

https://nypost.com/2021/12/24/usa-swimming-official-quits-over-transgender-swimmer/

Jepp.

Det truer med å kunne fordrive alle ekte kvinner fra konkurranseidrett.

• Liker 11
Skrevet
Mari Y skrev (12 minutter siden):

Igjen- nyere forskning viser at vi er flere enn et kjønn. 

2: De ikke bare hevder noe. De viser også til kilder som WHO, så, nei, der tar du feil. 

3: Hvis man skal kalle argumentet for pseudovitenskap bør man i verste fall ha gode argumenter som kan debunke at flerkjonnsmodellen er feil 

Har du noen link til fagfellevurdert forskning innen biologi som viser at man har flere kjønn? 

Who er intet vitenskapsakademi, er det vel?

• Liker 14
Skrevet
Entern skrev (4 minutter siden):

Nei.

Er du SJW har du ikke noe å si som er verdt å høre på. Samme kategori som konspirasjonsfreaks, nazister, religiøse gærninger o.l.

Forhåpentligvis ender denne generasjonens identitetspolitikk på samme søppelhaug som tidligere generasjoners, SNART.

Det som kjennetegner konspirasjonsteoristen er at han ikke vektlegger faktum slik andre gjør. 911 konspirasjonsteoristene vektlegger f.eks. de 2 ingeniørene som sier at stål ikke smelter ved bygningsbrann, men forkaster de 100 000 ingeniørene som sier det motsatte ift til svekket stål.

Transaktivistene forkaster en 150 år gammel faglig vitenskapsdisiplin som Biologi til fordel for kronikker i huffington post skrevet av arbedsledige sosiologstudenter med lilla hår i en kjeller. Årsaken er at de kan så lite om temaene at de ikke klarer vurdere vektleggingen de gjør på noen fornuftig måte.

• Liker 14
Skrevet
Realverdien skrev (Akkurat nå):

Det som kjennetegner konspirasjonsteoristen er at han ikke vektlegger faktum slik andre gjør. 911 konspirasjonsteoristene vektlegger f.eks. de 2 ingeniørene som sier at stål ikke smelter ved bygningsbrann, men forkaster de 100 000 ingeniørene som sier det motsatte ift til svekket stål.

Transaktivistene forkaster en 150 år gammel faglig vitenskapsdisiplin som Biologi til fordel for kronikker i huffington post skrevet av arbedsledige sosiologstudenter med lilla hår i en kjeller. Årsaken er at de kan så lite om temaene at de ikke klarer vurdere vektleggingen de gjør på noen fornuftig måte.

Helt riktig og godt sagt. 👍

• Liker 3
Skrevet
ops2 skrev (10 minutter siden):

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor noen skal bry seg om at transkvinner deltar i kvinne- idrett i det hele tatt kalle det ekstremt, men lykke til 

Skrevet (endret)
Realverdien skrev (4 minutter siden):

Det er en vesentlig forskjell på konspirasjonsteorier og dette, og dette er i så måte et missbruk av begrepet konspirasjonsteorier. 

https://snl.no/konspirasjonsteori

Sorry, de finnes, de også. 

Fra SNL

Konspirasjonsteori er en forklaringsmodell som går ut på at ting som er galt i verden skyldes at mektige grupper i hemmelighet sammensverger seg for å fremme sin egen, skjulte agenda.

Definisjonen på kjønnsspektrum 

https://www.morgenbladet.no/aktuelt/forskning/2020/03/10/hvor-mange-kjonn-har-vi/

Ikke det samme. 

Endret av Mari Y
  • Liker 1
Skrevet
Mari Y skrev (Akkurat nå):

Det er en vesentlig forskjell på konspirasjonsteorier og dette, og dette er i så måte et missbruk av begrepet konspirasjonsteorier. 

https://snl.no/konspirasjonsteori

Sorry, de finnes, de også 

Jeg viste til konspirasjonsteorister og likhetstrekket i at de også forkaster noen soleklare bevis men henger seg opp i spekulasjober eller pseudobevis. 

Man kan ikke diskutere med slike personer, for de vektlegger ikke argumenter og bevis og vitenskap på samme rasjonell måte, ei heller som andre i samfunnet.

• Liker 8
Skrevet
Mari Y skrev (7 minutter siden):

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor noen skal bry seg om at transkvinner deltar i kvinne- idrett i det hele tatt kalle det ekstremt, men lykke til 

Du ser ikke problemet med at menn skal kunne konkurrere i kvinneidrett? Er du klar over hvor stor styrkeforskjellen mellom menn og kvinner er?

• Liker 17
  • Nyttig 1
Skrevet
Realverdien skrev (2 minutter siden):

Jeg viste til konspirasjonsteorister og likhetstrekket i at de også forkaster noen soleklare bevis men henger seg opp i spekulasjober eller pseudobevis. 

Man kan ikke diskutere med slike personer, for de vektlegger ikke argumenter og bevis og vitenskap på samme rasjonell måte, ei heller som andre i samfunnet.

Bortsett fra at det er ikke soleklare bevis. En konspirasjonsteoretiker konstruerer påstander og forestillinger under fraværet av bevis. I senere tid har man begynt og å argumentere for at det finnes flere enn ett kjønn; mann og kvinne. Og ang din påstand om at de ikke legger fram bevis er det ikke litt spesielt at dere bruker såpass mye oksygen på og å kritisere artikkelen for og å gjøre noe den absolutt ikke gjør? 

• Liker 1
Skrevet
Entern skrev (3 minutter siden):

Du ser ikke problemet med at menn skal kunne konkurrere i kvinneidrett? Er du klar over hvor stor styrkeforskjellen mellom menn og kvinner er?

Transkvinner er kvinner, ikke menn. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...