Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Mødre erklærer babyen sin gay,

Transkvinner reklamerer for tamponger

Små barn blir applaudert for å si at de er trans-gender

Ekstrem overvekt blir hyllet

Ingen våger å si hva de mener lenger av frykt for å miste jobben eller bli kansellert 

Woke-aktivister sperrer av veier og nekter å slippe forbi ambulanser, gjør hærverk på kunst og oppfører seg svært aggressivt 

Verden er blitt gal og noen burde dra i nødbremsen snart

Jeffrey Mars blir kalt internetts farligste mann for barn.  Han driver med grooming av barn på Tik Tok og Instagram. Han har en patreon-side hvor han ber barn bli med så de kan snakke uforstyrret.

Endret av Octo
Skrivefeil/lagt til
Skrevet
On 10/11/2023 at 5:47 PM, Mari Y said:

Jupp, og jeg liker ikke dem, heller. Det trengs ikke noen forklaring, da de fleste vettuge mennesker tar avstand fra slikt. Det gjør likevel ikke holdningene hennes uproblematisk. De aller fleste tar avstand fra hets. 

Jeg ser på uttalelsene hennes, og så langt jeg kan se, holdningene hennes som helt uproblematiske. 

Transkvinner er menn, og transmenn er kvinner. 

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet
Madame Butterfly skrev (1 time siden):

Jeg ser på uttalelsene hennes, og så langt jeg kan se, holdningene hennes som helt uproblematiske. 

Transkvinner er menn, og transmenn er kvinner. 

Jeg tror transaktivistene sliter med å svare på spørsmålet ''hva er en kvinne'' og hvorfor ikke ''hva er en mann''.

Det er ingen forskjell mellom en mann med sminke, parykk, dameklær som kaller seg for Isabella og en transkvinne som virkelig føler seg som kvinne på innsiden tross mannskroppen sinn. Det er ingen måte å skille de to på uten å være i tvil om mannen er faktisk en transkvinne eller bare en mann som liker å kle seg ut og fremstå som kvinne. 

Så hva er en kvinne? Er det navnet, klærne og sminken, langt hår? Eller er det kroppen, evnen å ha mens, bli gravid, bære frem og føde barn? Nei, ikke alle kvinner kan bli gravide og føde, noen kvinner er født uten livmor, men de er likevel kvinner og har kvinnekropp. En kvinne som har operert bort eggstokker og livmor er også en kvinne - hun hadde dem før og kroppen hennes er kvinnekropp.

Men kan et menneske, født uten eggstokker, eggleddere og livmor, men med penis, prostata og testikler være en kvinne?

Svaret er nei. Det strider mot biologien og biologien kan man ikke filosofere seg bort fra. Hva man føler seg som endrer ikke biologien og kroppen man er født i.

Man kan operere bort penis og testikler, men likevel blir man ikke kvinne. Bare mindre mann. (dette er sitat fra en venninne av meg som er professor i biologi på et stort universet i utlandet)

• Liker 8
  • Nyttig 6
Skrevet
Mari Y skrev (På 3.1.2023 den 15.23):

Man lever etter de kjønnsrollene som er utformet , dvs,  sosialt kjønn. Noe annet er det kjønnet du er tilskrevet ved fødsel. En transkvinne lever som kvinne, ergo kvinne. En transmann lever som mann, ergo mann 

Med den logikken kan jeg velge å leve som en hund, ergo er jeg hund??

Marihønepøne skrev (På 3.1.2023 den 15.56):

Broren min lever som et barn. Han tenker som et barn, føler seg som et barn og identifiserer seg som et barn. Men han er en voksen mann på over 40 år og 181 cm. At han er psykisk utviklingshemmet endrer ikke det faktum at han er voksen, uansett hvor dypt hans syndrom og hans egenoppfatning og barnlige sinn er "hard wired in to the brain". 

Syns du han bør få barnehageplass på lik linje med andre 4-åringer? Bør mine foreldre få barnetrygd? Bør han få barnedoser med medisiner og barneporsjon ved middagen? Bør han få bade naken på stranda? Bør han få kaste seg ut i vilter lek i parken sammen med andre småbarn, selv om han skremmer de og har potensiale til å skade de?

Hvis svaret ditt er nei, hvorfor ikke? Han identifiserer seg jo som et barn, tross alt, og det overstyrer jo biologi? Eller? 

Godt poeng! 

Som helsepersonell opplever vi å stå i veldig merkelige situasjoner hvor pasienter ikke opplyser om sitt biologiske kjønn. Når man ikke har tilgang til pasientens journal (som er ofte!) er det i enkelte tilfelles særdeles viktig at vi får informasjon om hvilket kjønn de er født som. Å si at man er kvinne i stedet for transkvinne utelukker jo en hel del undersøkelser som kan være nødvendige. 

• Liker 8
  • Nyttig 6
Skrevet
MissCoverdale skrev (19 minutter siden):

Godt poeng! 

Som helsepersonell opplever vi å stå i veldig merkelige situasjoner hvor pasienter ikke opplyser om sitt biologiske kjønn. Når man ikke har tilgang til pasientens journal (som er ofte!) er det i enkelte tilfelles særdeles viktig at vi får informasjon om hvilket kjønn de er født som. Å si at man er kvinne i stedet for transkvinne utelukker jo en hel del undersøkelser som kan være nødvendige. 

Det er faktisk mennesker som har valgt å leve som hund og katt og andre dyr og virkelig trenger hjelp fra helsevesenet.

Jeg ser det for meg. En mann kommer på sykehuset med vond i magen og sier han er kvinne og mistenker sterke menssmerter. Da blir han sent til vaginal ultralyd, men ... hvor er vaginaen? Hvor er livmoren? Det var ikke en kvinne likevel. Bare en mann som var veldig forstoppet og trengte medisin å hjelpe ham å gå på do.

Satt litt på spissen da. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
MissCoverdale skrev (20 timer siden):

Godt poeng! 

Kjønnsrelaterte sykdommer er en veldig liten del av mulige sykdommer man kan få. De fleste sykdommer dignotiseres ved hjelp av ulike prøver og undersøkelser som vil vise kjønn om det er relevant, og ikke kun basert på det pasienten sier. For eksempel er det mange pasienter som er bevisstløse eller ute av stand til å gi viktig informasjon i en akutt situasjon.

Skrevet (endret)
Drizzt skrev (På 13.10.2023 den 9.19):

Jeg tror transaktivistene sliter med å svare på spørsmålet ''hva er en kvinne'' og hvorfor ikke ''hva er en mann''.

Det er ingen forskjell mellom en mann med sminke, parykk, dameklær som kaller seg for Isabella og en transkvinne som virkelig føler seg som kvinne på innsiden tross mannskroppen sinn. Det er ingen måte å skille de to på uten å være i tvil om mannen er faktisk en transkvinne eller bare en mann som liker å kle seg ut og fremstå som kvinne. 

Så hva er en kvinne? Er det navnet, klærne og sminken, langt hår? Eller er det kroppen, evnen å ha mens, bli gravid, bære frem og føde barn? Nei, ikke alle kvinner kan bli gravide og føde, noen kvinner er født uten livmor, men de er likevel kvinner og har kvinnekropp. En kvinne som har operert bort eggstokker og livmor er også en kvinne - hun hadde dem før og kroppen hennes er kvinnekropp.

Men kan et menneske, født uten eggstokker, eggleddere og livmor, men med penis, prostata og testikler være en kvinne?

Svaret er nei. Det strider mot biologien og biologien kan man ikke filosofere seg bort fra. Hva man føler seg som endrer ikke biologien og kroppen man er født i.

Man kan operere bort penis og testikler, men likevel blir man ikke kvinne. Bare mindre mann. (dette er sitat fra en venninne av meg som er professor i biologi på et stort universet i utlandet)

De gjør jo det, men sex og gender er kompliserte greier. Det er ikke sånn at fordi du har mannlige kromosomer så er du sosialt mann. At du hevder og å sitere en venninne som er biologi - professor betyr ikke at det er riktig. En autoritet har ikke nødvendigvis rett, og jeg stoler heller ikke på at Internett kan komme med redelige gjengivelser. Hun kan også ha sagt at biologisk er de ikke kvinner. Det er noe annet enn og å hevde at de ikke er kvinner i det hele tatt. Nettopp fordi at ditt biologiske kjønn og ditt sosiale, juridiske kjønn osv ikke er det samme. Jeg skjønner ikke at dere skal ha så voldsomt hang up på dette. 

Endret av Mari Y
Skrevet
MissCoverdale skrev (På 13.10.2023 den 9.33):

Godt poeng! 

Det er det kjønnet du sosialiseres inn i. Det er kjønnsroller som oppgis for kvinner og menn. Burde du ikke vite dette som helsepersonell? 

Skrevet
Octo skrev (På 13.10.2023 den 5.27):

Mødre erklærer babyen sin gay,

Transkvinner reklamerer for tamponger

Små barn blir applaudert for å si at de er trans-gender

Ekstrem overvekt blir hyllet

Ingen våger å si hva de mener lenger av frykt for å miste jobben eller bli kansellert 

Woke-aktivister sperrer av veier og nekter å slippe forbi ambulanser, gjør hærverk på kunst og oppfører seg svært aggressivt 

Verden er blitt gal og noen burde dra i nødbremsen snart

Jeffrey Mars blir kalt internetts farligste mann for barn.  Han driver med grooming av barn på Tik Tok og Instagram. Han har en patreon-side hvor han ber barn bli med så de kan snakke uforstyrret.

En post fra YouTube - universitetet. Bravo 

• Liker 1
Skrevet
Mari Y skrev (14 minutter siden):

De gjør jo det, men sex og gender er kompliserte greier. Det er ikke sånn at fordi du har mannlige kromosomer så er du sosialt mann. At du hevder og å sitere en venninne som er biologi - professor betyr ikke at det er riktig. En autoritet har ikke nødvendigvis rett, og jeg stoler heller ikke på at Internett kan komme med redelige gjengivelser. Hun kan også ha sagt at biologisk er de ikke kvinner. Det er noe annet enn og å hevde at de ikke er kvinner i det hele tatt. Nettopp fordi at ditt biologiske kjønn og ditt sosiale, juridiske kjønn osv ikke er det samme. Jeg skjønner ikke at dere skal ha så voldsomt hang up på dette. 

Hvem sa du hadde hang-up på dette?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Mari Y skrev (16 minutter siden):

Ja det er for dårlig ass. Du kan jo kontre det med en Wikipedia-artikkel. 🙄

• Liker 8
Skrevet
Akvarium85 skrev (19 minutter siden):

Ja det er for dårlig ass. Du kan jo kontre det med en Wikipedia-artikkel. 🙄

Wikipedia siterer i verste fall gode kilder. 

Skrevet (endret)
Mari Y skrev (5 timer siden):

Fra YouTube ja. Men dette er virkelige hendelser, som f.eks da Posie Parker var på New Zeeland for å holde en apell, ble hun nesten tråkket ihjel av en rasende mobb, før politiet kom og fikk geleidet henne bort. Hun er hatet av woke/trans-miljøet fordi hun kjemper for kvinners rett til å si hva de mener og hun støtter  J.K Rowling. 

Jeg kan anbefale YouTube- kanalen Triggernometry hvor Konstantin Kisin og Francis Foster har samtaler med mange interresante personer om forskjellige tema som angår oss alle i dagens samfunn.

Endret av Octo
Skrivefeil
Skrevet
Helene1982 skrev (På 14.10.2023 den 6.38):

Kjønnsrelaterte sykdommer er en veldig liten del av mulige sykdommer man kan få. De fleste sykdommer dignotiseres ved hjelp av ulike prøver og undersøkelser som vil vise kjønn om det er relevant, og ikke kun basert på det pasienten sier. For eksempel er det mange pasienter som er bevisstløse eller ute av stand til å gi viktig informasjon i en akutt situasjon.

Min erfaring er primært fra legevakt og ambulanse hvor man ikke har tilgang til all verdens prøver og undersøkelser. Har hatt "menn" med unødvendige stopp i akuttmottak når de egentlig skulle rett på kvinneklinikken. Alle kvinner i en viss alder som kommer inn med magesmerter blir det tatt graviditetstest av, det leddet glipper jo for transmenn.

Ser poenget ditt. Men selv med de bevisstløse sjekker man jo hvilket kjønn de er. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

“Everything faded into mist. The past was erased, the erasure was forgotten, the lie became truth.”
- George Orwell, 1984.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Mari Y skrev (På 15.10.2023 den 2.04):

Det er ingenting komplisert i sex og gender.

Det ene er biologi, som man kan lett se og måle.

Det andre er en subjektiv følelse og opplevelse av seg selv.

Det første kan ikke forfalskes, det andre kan forfalskes.

Fordi det andre kan forfalskes, oppstår det konflikter.

Selvfølgelig stoler du ikke på vitenskap, men på youtube videoer av personer som har valgt å ikke forholde seg til vitenskap. Du har rett å forholde deg til hva du vil, men det betyr ikke at ideologi trumfer over vitenskap eller at du kan vinne en diskusjon ved å bruke useriøse og ikke-vitenskapelige argumenter.

Endret av Drizzt
  • Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet
Mari Y skrev (På 15.10.2023 den 2.46):

Wikipedia siterer i verste fall gode kilder. 

Hvem som helst kan skrive og endre artikler. Det betyr ikke gode kilder.

Jeg husker at jeg kom på en artikkel på Wikipedia om noe som jeg visste var feil fordi jeg var direkte involvert. Jeg redigerte artikkelen, så den blir historisk korrekt og faktabasert og for en overraskelse - uka etter var den redigert bak av en annen til å spre løgn og propaganda i venstrevridd stil.

Dette og tvilsome youtube videoer kan ikke være en seriøs måte å argumentere på.

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
Mari Y skrev (På 15.10.2023 den 2.04):

Nei; det er ikke «noe annet» enn å «hevde at de ikke er kvinner i det hele tatt». Biologiske kvinner = kvinner. Kvinner = Biologiske kvinner. Dette er synonymer. Det er kun disse to som er synonymer. 

«Kvinne» er kun en ting, det er ikke et paraplybegrep som «bestikk» eller «dyr» eller «farge» med mange «under arter».

Det er bare en ting som er kvinne.

Også er det noe annet, som er det motsatte av kvinne, altså mann, som opplever seg selv som kvinne.

Dette er da definert som en transkvinne. 

Hvorfor er dette så himla vanskelig for deg å akseptere? Hvorfor forsøker du å gjøre «kvinne» om til noe «mer» enn «biologisk kvinne» kan du ikke forholde deg til at kvinne er kun en ting, og transkvinne er også kun en ting, og disse er forskjellige. Begge er fine, unike, og spesielle på hver sin måte. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
  • 2 uker senere...
Skrevet
Full Ugle skrev (På 7.10.2023 den 20.05):

Det er ingenting som heter «cis».

Det er et begrep konstruert av transbevegelsen for å gjøre om begrepet «kvinne» til et paraplybegrep som nå skal romme både trans og kvinner.

Det heter kun «kvinne».

Alle begreper er det. 

Nei, cis betyr bare at kjønnsidentiteten matcher med biologien i motsetning til trans der det ikke gjør det. Det er ikke noe annerledes enn heterofil og homofil. 

Dere er gode på og å konstruere fiktive argumenter. Dette kan dere bare slå opp

https://sml.snl.no/ciskjønnet

Vi er ikke ferd med og å utslette ord som kvinne. Det er latterlig at det i det hele tatt er mulig og å faktisk tro på noe slikt 

Skrevet
Full Ugle skrev (På 19.10.2023 den 19.23):

Nei; det er ikke «noe annet» enn å «hevde at de ikke er kvinner i det hele tatt». Biologiske kvinner = kvinner. Kvinner = Biologiske kvinner. Dette er synonymer. Det er kun disse to som er synonymer. 

«Kvinne» er kun en ting, det er ikke et paraplybegrep som «bestikk» eller «dyr» eller «farge» med mange «under arter».

Det er bare en ting som er kvinne.

Også er det noe annet, som er det motsatte av kvinne, altså mann, som opplever seg selv som kvinne.

Dette er da definert som en transkvinne. 

Hvorfor er dette så himla vanskelig for deg å akseptere? Hvorfor forsøker du å gjøre «kvinne» om til noe «mer» enn «biologisk kvinne» kan du ikke forholde deg til at kvinne er kun en ting, og transkvinne er også kun en ting, og disse er forskjellige. Begge er fine, unike, og spesielle på hver sin måte. 

Feil. Kjønn er både juridisk, sosialt, biologisk osv. Så kan dere banke i bordet så mye dere vil. Det vil ikke endre på fakta 

https://sml.snl.no/kjønn_-_menneske

Dessuten er ikke Wikipedia enig med deg i at Transkvinner ikke er kvinner bare fordi man kaller det Transkvinner. https://en.wikipedia.org/wiki/Trans_woman.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...