Thanos Skrevet 9. oktober 2023 #1721 Skrevet 9. oktober 2023 Mari Y skrev (9 timer siden): En dokumentar som er så substansløs at jeg ikke hadde kasta bort et sekund? Jeg pleier og å sidestille slikt med 9 - 11 truth videoer og alle som 'har sett lyset'. Det er like spennende som og å høre de dommedags - profetene som står på gatehjørnet hver sommer og roper om Gud og Dommedag. https://youtu.be/A9gkw27qpaM?si=qYQq0uhpo0oL-c-D Lydforurensing på høylys dag kan du få billig av meg Du vet den er substansløs når du altså ikke engang har "kastet bort et minutt på den"?? Dokumentaren er smart. Han stiller kritiske spørsmål som "fagfolkene" han intervjuer ikke engang klarer å svare på. Først blir det bortforklaringer, så blir det pinlig stillhet, så starter personangrepene og beskyldninger. Alt Matt Walsh sier er utifra logikk og vitenskap. Det er ikke skummelt. Men det kan hende det er litt flaut for deg å se "fagfolkene" du setter din lit til, bli avkledd så til de grader. Jeg forstår hvorfor du ikke ønsker å se den. Men alle burde se den. Og for å ha et godt utgangspunkt til å se begge sider av debatten, burde det være et krav å se den. Pippi Lotta skrev (4 timer siden): Jeg tror det å klargjør ansvar bidrar til å skape bedre holdninger hos potensielle overgripere og det kan gjøre det lettere for et offer om det leger skylden riktig sted. Skape holdninger hos personer som ikke engang forstår at det å gjennomføre grove seksuelle handlinger mot andre mot deres vilje, er galt?? La meg si det forsiktig, du jobber i 80° motbakke. Samfunnet i sin helhet, altså majoriteten av folk flest i demokratiske land, legger skylden der den hører hjemme. På gjerningsperson. Men å forsøke advare og forhindre overgrep ved å henvende seg til potensielle offre, er ikke det samme som å legge skyld. Når folk begynner å innse det og samtidig ta ansvar for sin egen sikkerhet, vil vi kunne komme noen vei 4 2
Rosalilje84 Skrevet 9. oktober 2023 #1722 Skrevet 9. oktober 2023 Tabris skrev (4 minutter siden): Jeg skulle ønske at dagens "woke"-folk lærte seg å skille kunstneren fra kunsten. Hvis man kun kan sette pris på verk laget av mennesker med perfekt moral både i nåtid og all eventuell fremtid så er det ikke mye igjen man kan sette pris på. Det er lov å være uenig med noen og samtidig verdsette det de har laget. Det er lov å ha to tanker i hodet på en gang. Dette. Hvis man skal kansellere alle med svin på skogen, så kan man verken lese Mark Twain eller Knut Hamsun, høre på Wagner og så videre. 1 2
Rosalilje84 Skrevet 9. oktober 2023 #1723 Skrevet 9. oktober 2023 Thanos skrev (5 minutter siden): Du vet den er substansløs når du altså ikke engang har "kastet bort et minutt på den"?? Dokumentaren er smart. Han stiller kritiske spørsmål som "fagfolkene" han intervjuer ikke engang klarer å svare på. Først blir det bortforklaringer, så blir det pinlig stillhet, så starter personangrepene og beskyldninger. Alt Matt Walsh sier er utifra logikk og vitenskap. Det er ikke skummelt. Men det kan hende det er litt flaut for deg å se "fagfolkene" du setter din lit til, bli avkledd så til de grader. Jeg forstår hvorfor du ikke ønsker å se den. Men alle burde se den. Og for å ha et godt utgangspunkt til å se begge sider av debatten, burde det være et krav å se den. Skape holdninger hos personer som ikke engang forstår at det å gjennomføre grove seksuelle handlinger mot andre mot deres vilje, er galt?? La meg si det forsiktig, du jobber i 80° motbakke. Samfunnet i sin helhet, altså majoriteten av folk flest i demokratiske land, legger skylden der den hører hjemme. På gjerningsperson. Men å forsøke advare og forhindre overgrep ved å henvende seg til potensielle offre, er ikke det samme som å legge skyld. Når folk begynner å innse det og samtidig ta ansvar for sin egen sikkerhet, vil vi kunne komme noen vei Dessverre skjer det ikke helt i Norge. Mye av skylda legges på offeret, både i politiavhør og i rettssak. Dessverre. 2
Thanos Skrevet 9. oktober 2023 #1724 Skrevet 9. oktober 2023 Rosalilje84 skrev (1 minutt siden): Dessverre skjer det ikke helt i Norge. Mye av skylda legges på offeret, både i politiavhør og i rettssak. Dessverre. Nå er det vel slik at politiet og rettssystemet må stille vanskelige spørsmål også til offeret i slike saker for å belyse saken fra alle sider. Det er ikke det samme som å legge skyld på offeret. Det er også likt for f.eks voldsoffer. Man blir spurt om hva man gjorde før hendelsen, kjente du voldsmannen? Provoserte du vedkomne på noe vis? Osv.... Dette er standard praksis for politiet før rettsystemet har kommet til en dom. La meg også bruke et eksempel. Om et voldsoffer blir fortalt etter endt rettsak fra sine nærmeste, at å gå i det smuget midt på natten ikke var spesiellt lurt medtanke på din sikkerhet, er ikke det å legge skylden på offeret. Det er et velmenende tips til å unngå potensiellt livsfarlige situasjoner seinere. 3
Rosalilje84 Skrevet 9. oktober 2023 #1725 Skrevet 9. oktober 2023 (endret) Thanos skrev (9 minutter siden): Nå er det vel slik at politiet og rettssystemet må stille vanskelige spørsmål også til offeret i slike saker for å belyse saken fra alle sider. Det er ikke det samme som å legge skyld på offeret. Det er også likt for f.eks voldsoffer. Man blir spurt om hva man gjorde før hendelsen, kjente du voldsmannen? Provoserte du vedkomne på noe vis? Osv.... Dette er standard praksis for politiet før rettsystemet har kommet til en dom. La meg også bruke et eksempel. Om et voldsoffer blir fortalt etter endt rettsak fra sine nærmeste, at å gå i det smuget midt på natten ikke var spesiellt lurt medtanke på din sikkerhet, er ikke det å legge skylden på offeret. Det er et velmenende tips til å unngå potensiellt livsfarlige situasjoner seinere. Å spørre om offerets seksuelle vandel er ikke å "belyse saken fra alle sider". Disse opplysninger har ingen relevans for den konkrete hendelsen. Det er ikke standard praksis å spørre ofrene for tyveri hvor mange ganger vedkommende har gitt ting til veldedighet uten å få betalt før tyveriet skjedde. Det er heller ikke relevant å spørre et offer under 14 år om vedkommende prøvde å forføre gjerningspersonen, gått lettkledd og så videre, da barn under 14 ikke har samtykkekompetanse for seksuelle handlinger. Endret 9. oktober 2023 av Rosalilje84 1 2
Pippi Lotta Skrevet 9. oktober 2023 #1726 Skrevet 9. oktober 2023 yamask skrev (5 timer siden): Jeg endret det nå. Men det var hun som bastant skrev at det ikke er smertefullt å bli penetrert mot sin vilje, og det er hun som skriver som at hun eier sannheten til alle voldtektsofre. Og når hun i tillegg skriver at det ikke gjør vondt og at nakne fremmede mannekropper i kvinners arenaer ikke er noe problem så blir jeg relativt paff, særlig når hun først har titulert seg som "eneste voldtektsoffer her". Hun prøver å eie sannheten. Om hun formulert seg riktig med at HUN ikke syns det var vondt hadde det vært noe annet. Ja ser at hun skrev uheldige ting også, men synes ikke det er greit å betvile folks overgrep. Alle kan bli litt ivrige dag når vi skriver her inne, bra du endret på det 🙂
yamask Skrevet 9. oktober 2023 #1727 Skrevet 9. oktober 2023 Pippi Lotta skrev (21 minutter siden): Ja ser at hun skrev uheldige ting også, men synes ikke det er greit å betvile folks overgrep. Alle kan bli litt ivrige dag når vi skriver her inne, bra du endret på det 🙂 Ja jeg kan gjerne innrømme at blodtrykket var litt høyt i går kveld. Jeg betviler ikke at hun har blitt voldtatt, men jeg mener hun bagatelliserer overgrep og undergraver andres opplevelser veldig i det hun skriver. Tenk om feil person leser at "ufrivillig penetrering med penis ikke gjør vondt". 5 2 1
Pippi Lotta Skrevet 9. oktober 2023 #1728 Skrevet 9. oktober 2023 Thanos skrev (1 time siden): Skape holdninger hos personer som ikke engang forstår at det å gjennomføre grove seksuelle handlinger mot andre mot deres vilje, er galt?? La meg si det forsiktig, du jobber i 80° motbakke. Samfunnet i sin helhet, altså majoriteten av folk flest i demokratiske land, legger skylden der den hører hjemme. På gjerningsperson. Men å forsøke advare og forhindre overgrep ved å henvende seg til potensielle offre, er ikke det samme som å legge skyld. Når folk begynner å innse det og samtidig ta ansvar for sin egen sikkerhet, vil vi kunne komme noen vei Nå er vi langt uten for tema i tråden, men jeg tror du tar ekstremt feil. For det første varierer det veldig hvor mange voldtekter som blir begått fra samfunn til samfunn og også i forskjellige tidsperioder i samme samfunn. Om det var slik at holdninger ikke hadde noen ting å si, så skulle jo talle på begåtte voldtekter være det samme over alt… For det andre er det at ofrene som regel føller skyld og skam et veldig vanlig problem etter overgrep og voldtekt. Da er det selvsagt en fordel for ofre om de på forhånd har gode og gjennomtenkte holdninger som leger ALL skyld hos overgriper og om samfunnet rundt dem har det samme. Din virkelighets oppfatning på temaet virker til å være så TOTTALT forskjellig fra min at jeg villet på at vi kommer noen vei. Tror du hadde sett ting annerledes om du hadde vært til stede og støtten et voldtektsofer selv en gang, din forståelse virker «teoretisk» (om jeg beskrive det snilt).
Mari Y Skrevet 9. oktober 2023 #1729 Skrevet 9. oktober 2023 Madame Butterfly skrev (6 timer siden): «Kildekritikk»…… det var rette ræva som feis… Som sagt, kilden var avisartiklene hun viste til, hun bare samlet, oppsummerte og presenterte. Du oser youtube utdannet når det gjelder dine synspunkter om flytende kjønn, og du referer til det som «vitenskap» vi ignormuser må sette oss inn i. Vitenskaper på høyeste nivå som er svært selektiv, og sombruker sirkeldefinisjoner på høyt nivå. Har du giddet å sette deg unn i vitenskapen som forteller om at vi har to kjønn? Den vitenskapen som er etterprøvbar, og som heldigvis er rådende i mesteparten av den virkelige verden? Det er en skandale at en pseudo vitenskap som florerer på youtube, presser seg frem i den virkelige verden, som hjernevasker barn med feilaktig informasjon. Jeg vet hva som bør gjøres med vildtektsmenn, de bør settes i fengsel slik at de ikke får anledning til å voldta igjen. Dvs ikke i et kvinnefengsel. Hvor har du det fra at den er rådende?
Mari Y Skrevet 9. oktober 2023 #1730 Skrevet 9. oktober 2023 Enda en tulling skrev (3 timer siden): Kan ikke si jeg har sett noen eksempler på det, men du må jo gjerne vise til et. Uansett, det er jo en underlig beskyldning når den kommer fra noen som hevder at den samme uenigheten er "hat" og "hets" og "fobi" og "tilintetgjørelse" av transpersoner. Kaste stein i glasshus, er det noe som heter. Jeg har definitivt sett noen eksempler på og å 'kansellere' Rowling. Jeg støtter ikke det. Det er imidlertidig ganske misvisende og å tro at fordi man fordømmer noens uttalelser = hat, hets, Cancel_culture. Det er definitivt mange som liker bøkene til Rowling og likevel tar avstand fra ting hun har sagt. Og da er spørsmålet om dette handler om at hun blir hetset og kansellert eller om at dere ikke egentlig vil høre meninger dere ikke liker. Jeg misstenker at det er det sistnevnte.
Madame Butterfly Skrevet 9. oktober 2023 #1731 Skrevet 9. oktober 2023 En eller annen professor på youtube 😉 Tviler du…. Nesteparten av verdens vegolknnng finner du i Kina, India, resten av Asia, Afrika og Sør-Amerika. Tviler sterkt på at de gidder bry seg med slik banal forskning som dette. Det er rikelig med vitenskap son sier vi har to kjønn, og utenom forskningen er det også den rådende oppfatning. 3 2
Pippi Lotta Skrevet 9. oktober 2023 #1732 Skrevet 9. oktober 2023 yamask skrev (14 minutter siden): Ja jeg kan gjerne innrømme at blodtrykket var litt høyt i går kveld. Jeg betviler ikke at hun har blitt voldtatt, men jeg mener hun bagatelliserer overgrep og undergraver andres opplevelser veldig i det hun skriver. Tenk om feil person leser at "ufrivillig penetrering med penis ikke gjør vondt". Nei det er virkelig ikke noe man ønsker folk skal tro på!
Akvarium85 Skrevet 9. oktober 2023 #1733 Skrevet 9. oktober 2023 Om ikke annet har denne debatten gjort at jeg har lest Harry Potter-bøkene på nytt for ungene og blitt inspirert til å ta en stor Harry Potter-tatovering. Jeg har også sett flere eldre og nyere JKR-intervjuer og bestilt tur til London før jul for meg og eldste. Man kan jo ikke annet enn å bli inspirert av den dama både som menneske og forfatter hvis man ser forbi idiotargumentene fra transaktivistene. Virkelig fornyet entusiasmen min for både HP og JKR! 🥰 4 4
Enda en tulling Skrevet 9. oktober 2023 #1734 Skrevet 9. oktober 2023 (endret) Mari Y skrev (1 time siden): Jeg har definitivt sett noen eksempler på og å 'kansellere' Rowling. Jeg støtter ikke det. Det er imidlertidig ganske misvisende og å tro at fordi man fordømmer noens uttalelser = hat, hets, Cancel_culture. Det er definitivt mange som liker bøkene til Rowling og likevel tar avstand fra ting hun har sagt. Og da er spørsmålet om dette handler om at hun blir hetset og kansellert eller om at dere ikke egentlig vil høre meninger dere ikke liker. Jeg misstenker at det er det sistnevnte. Dette ble veldig goddag mann økseskaft. Jeg vet ikke om du i det hele tatt skjønte hva jeg skrev. Men: Sitat Og da er spørsmålet om dette handler om at hun blir hetset og kansellert eller om at dere ikke egentlig vil høre meninger dere ikke liker. Jeg misstenker at det er det sistnevnte. Nå har folk sittet og hørt på dine (og noen andres) meninger over 87 sider, selv om de fleste er sterkt uenige. Du får argumenter tilbake. Har noen bedt om å få deg fjernet fra KG? Ikke meg bekjent. Du er nå iallfall fortsatt her. Så lenge du får svar, er det vel heller ikke mange som har blokkert deg. Endret 9. oktober 2023 av Enda en tulling manglende bokstav 4 2
Mari Y Skrevet 9. oktober 2023 #1735 Skrevet 9. oktober 2023 Enda en tulling skrev (21 minutter siden): Dette ble veldig goddag mann økseskaft. Jeg vet ikke om du i det hele tatt skjønte hva jeg skrev. Men: Nå har folk sittet og hørt på dine (og noen andres) meninger over 87 sider, selv om de fleste er sterkt uenige. Du får argumenter tilbake. Har noen bedt om å få deg fjernet fra KG? Ikke meg bekjent. Du er nå iallfall fortsatt her. Så lenge du får svar, er det vel heller ikke mange som har blokkert deg. Jeg gjør det bare veldig klart at det er en vesentlig forskjell på og å kansellere noen vs kritisere noen for holdninger de har. Mot - forestillinger må dere bare leve med
Mari Y Skrevet 9. oktober 2023 #1736 Skrevet 9. oktober 2023 (endret) Akvarium85 skrev (57 minutter siden): Om ikke annet har denne debatten gjort at jeg har lest Harry Potter-bøkene på nytt for ungene og blitt inspirert til å ta en stor Harry Potter-tatovering. Jeg har også sett flere eldre og nyere JKR-intervjuer og bestilt tur til London før jul for meg og eldste. Man kan jo ikke annet enn å bli inspirert av den dama både som menneske og forfatter hvis man ser forbi idiotargumentene fra transaktivistene. Virkelig fornyet entusiasmen min for både HP og JKR! 🥰 Hvordan vet du at det er idiot - argumenter? Hadde du tatt deg bryet med og å lese det jeg la ut, hadde du sett hvorfor de ikke er det 'Months later, I compounded my accidental ‘like’ crime by following Magdalen Berns on Twitter. Magdalen was an immensely brave young feminist and lesbian who was dying of an aggressive brain tumour. I followed her because I wanted to contact her directly, which I succeeded in doing. However, as Magdalen was a great believer in the importance of biological sex, and didn’t believe lesbians should be called bigots for not dating trans women with penises, dots were joined in the heads of twitter trans activists, and the level of social media abuse increased.' Berns: https://en.wikipedia.org/wiki/Magdalen_Berns ROGD: https://en.wikipedia.org/wiki/Rapid-onset_gender_dysphoria_controversy Osv. https://www.vox.com/culture/23622610/jk-rowling-transphobic-statements-timeline-history-controversy Og hvorfor folka her inne åpenbart ikke ser nyanser og rasjonalitet. Endret 9. oktober 2023 av Mari Y
Enda en tulling Skrevet 9. oktober 2023 #1737 Skrevet 9. oktober 2023 Mari Y skrev (6 minutter siden): Jeg gjør det bare veldig klart at det er en vesentlig forskjell på og å kansellere noen vs kritisere noen for holdninger de har. Mot - forestillinger må dere bare leve med Du fortsetter å slå inn åpne låvedører her. 3 1
Mari Y Skrevet 9. oktober 2023 #1738 Skrevet 9. oktober 2023 Enda en tulling skrev (1 minutt siden): Du fortsetter å slå inn åpne låvedører her. Dere legger opp til det
Tabris Skrevet 9. oktober 2023 #1739 Skrevet 9. oktober 2023 (endret) 1 hour ago, Akvarium85 said: Om ikke annet har denne debatten gjort at jeg har lest Harry Potter-bøkene på nytt for ungene og blitt inspirert til å ta en stor Harry Potter-tatovering. Jeg har også sett flere eldre og nyere JKR-intervjuer og bestilt tur til London før jul for meg og eldste. Man kan jo ikke annet enn å bli inspirert av den dama både som menneske og forfatter hvis man ser forbi idiotargumentene fra transaktivistene. Virkelig fornyet entusiasmen min for både HP og JKR! 🥰 Jeg kjøpte med glede Hogwarts Mystery-spillet da det kom og hadde nesten lyst til å kjøpe det to ganger for å vise min støtte til JKR. Samtidig så går jo ikke de pengene til henne. Og hadde boikotten av spillet hatt en stor effekt så hadde ikke JKR kjent noe særlig til det heller. Det hadde gått ut over uskyldige som jobbet med spillutvikling og kanskje kunne endt opp med å miste jobbene sine. Vet ikke om woke-folka tenkte så mye på det i sin iver etter å kansellere JKR. Endret 9. oktober 2023 av Tabris 3 1
Enda en tulling Skrevet 9. oktober 2023 #1740 Skrevet 9. oktober 2023 Mari Y skrev (8 minutter siden): Hvordan vet du at det er idiot - argumenter? Hadde du tatt deg bryet med og å lese det jeg la ut, hadde du sett hvorfor de ikke er det Ikke meg som siteres, men nei. Det du legger ut viser slett ikke noe slik. Tror egentlig du kunne hatt godt av å få nesa opp av wikipedia og rompa ut av ekkokammeret og møtt noen virkelige, vanlige folk så hadde det kanskje vært mulig for deg å se hvorfor. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå