Helene1982 Skrevet 8. oktober 2023 #1641 Skrevet 8. oktober 2023 Octo skrev (Akkurat nå): Nei, det synes jeg ikke. Det er jo innenfor det samme emne så det burde vel være greit? Ja det er innenfor emnet hva folk som er transfobiske er opptatt av. For meg er det ekstremt random.
Helene1982 Skrevet 8. oktober 2023 #1642 Skrevet 8. oktober 2023 yamask skrev (1 minutt siden): Det er Hank som taler overgrepsofrenes sak i denne tråden. Ja jøss. Snakk om å være respektløs mot både transkvinner og kvinner. Det sier egentlig alt. Jeg vet at det er tøys og trolling, men det er litt vondt.
yamask Skrevet 8. oktober 2023 #1643 Skrevet 8. oktober 2023 Helene1982 skrev (4 minutter siden): Ja jøss. Snakk om å være respektløs mot både transkvinner og kvinner. Det sier egentlig alt. Jeg vet at det er tøys og trolling, men det er litt vondt. Han ønsker å skjerme overgrepsofre med traumer fra mannekropper i garderober. Du har ingen traumer selvom du har opplevd overgrep så du ønsker mannekropper velkommen inn i garderober. Eller har jeg misforstått? 10
Helene1982 Skrevet 8. oktober 2023 #1644 Skrevet 8. oktober 2023 yamask skrev (4 minutter siden): Han ønsker å skjerme overgrepsofre med traumer fra mannekropper i garderober. Du har ingen traumer selvom du har opplevd overgrep så du ønsker mannekropper velkommen inn i garderober. Eller har jeg misforstått? Du har misforstått. Traumer etter overgrep er ikke begrenset til eksponering av penis i garderober. Jeg ønsker transkvinner velkommen inn i garderober fordi jeg ikke er redd for transkvinner. Både basert på statistikk og erfaring, er de svært lite opptatt av forgripe seg på kvinner i garderober. Det hoppes bukk over hvordan Hank generelt snakker om offere for overgrep og kvinner. Og så har vi deg som mener at siden jeg ikke er enig i at beste strategi mot overgrep er å ikke tillate transkvinner i garderober, og det at noen tenker at det å bli voldtatt en noe som handler om peniser er så uopplyst. De fleste av oss ser ikke en penis. Vi ser et fjes. Og vi kjenner hender.
Gjest Octo Skrevet 8. oktober 2023 #1645 Skrevet 8. oktober 2023 (endret) Helene1982 skrev (9 timer siden): Ja det er innenfor emnet hva folk som er transfobiske er opptatt av. For meg er det ekstremt random. Ok, så fordi jeg mener at kvinner skal få slippe å dele garderobe og konkurrere med personer som har penis og er fysisk mye sterkere og raskere enn dem da er jeg altså transfobisk. Som jeg har skrevet tidligere så synes dette ekstremt urettferdig. Kvinner som har trent i åresvis og ofret alt for å bli best å så kommer det inn en transperson som er fysisk sterkere/raskere og som da vinner alle konkurransene. Hva om 18-årige gutter skulle få lov til å konkurrere med 12-årige gutter, eller 15 årige gutter mot 12-årige jenter. Hadde det vært rettferdig? De kan jo opprette sin egen garderobe og egen kategori for transpersoner? Endret 9. oktober 2023 av Octo Lagt til tekst
Helene1982 Skrevet 8. oktober 2023 #1646 Skrevet 8. oktober 2023 Octo skrev (Akkurat nå): Ok, fordi jeg mener at kvinner skal få slippe å dele garderobe og konkurrere med personer som har penis og er fysisk mye sterkere og raskere enn dem da er jeg altså transfobisk. Som jeg har skrevet tidligere så synes dette ekstremt urettferdig. Kvinner som har trent i åresvis og ofret alt for å bli best å så kommer det inn en transperson som er fysisk sterkere/raskere og som da vinner alle konkurransene. De kan kan jo opprette sin egen garderobe og egen kategori for transpersoner? Ja. Og årsaken til at jeg mener det er at. Overgrep, fengselsforhold og toppidrett er veldig ulike temaer. Det eneste de har til felles er at noen mener at transkvinner ikke bør ha tilgang i disse settingene. Og jeg mener at alle disse situasjonene er snakk om svært få mennesker. Og det å støtte kvinneidrett er veldig ulikt å være opptatt av at færre kvinner skal bli utsatt for overgrep. Jeg synes ikke transpersoner bør få lov til å delta i idrett på toppnivå, men fakta er at doping er et mye større problem for at idretten skal være rettferdig.
Rosalilje84 Skrevet 8. oktober 2023 #1647 Skrevet 8. oktober 2023 Helene1982 skrev (5 minutter siden): Ja. Og årsaken til at jeg mener det er at. Overgrep, fengselsforhold og toppidrett er veldig ulike temaer. Det eneste de har til felles er at noen mener at transkvinner ikke bør ha tilgang i disse settingene. Og jeg mener at alle disse situasjonene er snakk om svært få mennesker. Og det å støtte kvinneidrett er veldig ulikt å være opptatt av at færre kvinner skal bli utsatt for overgrep. Jeg synes ikke transpersoner bør få lov til å delta i idrett på toppnivå, men fakta er at doping er et mye større problem for at idretten skal være rettferdig. Og derfor har vi bestemmelser om doping, straff og utestengning. For å oppnå fair play. Vi skjermer også kvinner fra mannekropper fordi mange føler ubehag og frykt for å være nakne sammen med fremmede som ser ut som menn. Vil du ha peniser i din garderobe, er du hjertelig velkommen til å benytte deg av unisex- og herregarderober. Men ikke krev at vi andre skal like å bli utsatt for det du liker. Alle er forskjellige. 9
Mari Y Skrevet 8. oktober 2023 #1648 Skrevet 8. oktober 2023 yamask skrev (1 time siden): Det er bare å bruke tenkehjernen sin. Uten regulering kan menn med onde hensikter late som de er transkvinner, og få tilgang til kvinners arenaer og trygge sfærer. Om du ønsker et konkret eksempel så kan du se til Lea Thomas som kledde seg naken i kvinnegarderoben og viftet rundt med penis foran sine svært ubekvemme kvinnelige konkurrenter. Feil. Når du kommer med en påstand, så er den som kommer med påstanden som er nødt til og å vise til dokumentasjon. https://en.wikipedia.org/wiki/Burden_of_proof_(philosophy) Jeg 'bruker hjernen min' ved og å be deg underbygge det du skriver.
Mari Y Skrevet 8. oktober 2023 #1649 Skrevet 8. oktober 2023 Her: 'Organisasjonen Skeiv ungdom krever at alle offentlige institusjoner, skoler, universiteter og høyskoler, svømmehaller, og private bedrifter innfører kjønnsnøytrale toaletter, garderober og/eller omkledningsrom som er tilgjengelige for alle' . . https://www.nrk.no/sorlandet/transkvinne-alexandra-fredwall-etterlyser-garderober-tilpasset-alle-1.16382675
Helene1982 Skrevet 8. oktober 2023 #1650 Skrevet 8. oktober 2023 Rosalilje84 skrev (5 minutter siden): Og derfor har vi bestemmelser om doping, straff og utestengning. For å oppnå fair play. Vi skjermer også kvinner fra mannekropper fordi mange føler ubehag og frykt for å være nakne sammen med fremmede som ser ut som menn. Vil du ha peniser i din garderobe, er du hjertelig velkommen til å benytte deg av unisex- og herregarderober. Men ikke krev at vi andre skal like å bli utsatt for det du liker. Alle er forskjellige. Jeg henger ikke ofte i garderober. det gjør heller ikke de fleste andre. Jeg ønsker ikke å bli utsatt for fulle menn som snakker om at de vil ha sex med meg på trikken. Jeg vil ikke oppleve at manges reaksjon på at jeg har blitt voldtatt er enten at jeg ikke har de følelsene og reaksjonene som forventes av dem eller at de umiddelbart begynner å snakke om hvor vanskelig det er for menn som blir anmeldt. Noen snakker om at jeg tar offerrollen når jeg snakker om egen erfaring. Det snakkes om at mange føler ubehag ved å se en kvinnelig mannekropp. Massevis av kvinner og transkvinner opplever alle typer vold fra menn. Problemet er menn. Og ikke faren for å føle ubehag, men redsel for å dø. og over til toppidrett …
Rosalilje84 Skrevet 8. oktober 2023 #1651 Skrevet 8. oktober 2023 Mari Y skrev (30 minutter siden): Feil. Når du kommer med en påstand, så er den som kommer med påstanden som er nødt til og å vise til dokumentasjon. https://en.wikipedia.org/wiki/Burden_of_proof_(philosophy) Jeg 'bruker hjernen min' ved og å be deg underbygge det du skriver. Slutt å bruke Wikipedia som kilde. Det ser bare dumt ut. 3 1
Rosalilje84 Skrevet 8. oktober 2023 #1652 Skrevet 8. oktober 2023 Helene1982 skrev (15 minutter siden): Jeg henger ikke ofte i garderober. det gjør heller ikke de fleste andre. Jeg ønsker ikke å bli utsatt for fulle menn som snakker om at de vil ha sex med meg på trikken. Jeg vil ikke oppleve at manges reaksjon på at jeg har blitt voldtatt er enten at jeg ikke har de følelsene og reaksjonene som forventes av dem eller at de umiddelbart begynner å snakke om hvor vanskelig det er for menn som blir anmeldt. Noen snakker om at jeg tar offerrollen når jeg snakker om egen erfaring. Det snakkes om at mange føler ubehag ved å se en kvinnelig mannekropp. Massevis av kvinner og transkvinner opplever alle typer vold fra menn. Problemet er menn. Og ikke faren for å føle ubehag, men redsel for å dø. og over til toppidrett … Nei, det er DU som mener at de som har annerledes følelser enn deg, ikke skal tas hensyn til. Du vil presse personer med mannekropper inn på arenaer der kvinner er nakne og sårbare. 7
Helene1982 Skrevet 8. oktober 2023 #1653 Skrevet 8. oktober 2023 Rosalilje84 skrev (Akkurat nå): Nei, det er DU som mener at de som har annerledes følelser enn deg, ikke skal tas hensyn til. Du vil presse personer med mannekropper inn på arenaer der kvinner er nakne og sårbare. Du finner på ting som du tenker at jeg har sagt. Hele innlegget ditt handler om hva du mener at jeg føler og mener. Du sier at wikipedia er en dårlig kilde, mens du dikter fra fri fantasi hva jeg mener.
Enda en tulling Skrevet 8. oktober 2023 #1654 Skrevet 8. oktober 2023 Mari Y skrev (På 7.10.2023 den 2.05): Og her fallt argumentet på stein grunn. Kjønnsidentitet er en greie, uansett om du er enig eller ikke. Fakta er at J K Rowling har gitt støtte til en person som ønsker og å 'redusere antall transpersoner'. At hun har gitt støtte til høyst tvilsomme personer - nytter ikke og å argumentere mot, for det er fakta, rett og slett. Mener du at et ønske om f.eks å "redusere antall trafikkskadeofre" også er problematisk? Hvis ja, så er jeg forsåvidt enig dersom denne reduksjonen består i å hive trafikkskadeofrene utfor et stup. Men de fleste vil vel forstå det som et ønske om å forhindre trafikkulykker, samt begrense skadeomfanget når de tross alt skjer, Jeg aner ikke hvorfor du automatisk legger den første tolkningen til grunn. Det kan kanskje ha noe å gjøre med at du er en smule foruinntatt. 5
Enda en tulling Skrevet 8. oktober 2023 #1655 Skrevet 8. oktober 2023 Mari Y skrev (6 timer siden): Poenget her er at mange også tar til motmæle. Det er ikke bare Cancel_culture alt som ikke går i Rowlings favør Nei, men det er kanselleringen det klages på når man klager på kansellering. Om det ikke var selvinnlysende, altså. 1
yamask Skrevet 8. oktober 2023 #1656 Skrevet 8. oktober 2023 Helene1982 skrev (1 time siden): Du har misforstått. Traumer etter overgrep er ikke begrenset til eksponering av penis i garderober. Jeg ønsker transkvinner velkommen inn i garderober fordi jeg ikke er redd for transkvinner. Både basert på statistikk og erfaring, er de svært lite opptatt av forgripe seg på kvinner i garderober. Det hoppes bukk over hvordan Hank generelt snakker om offere for overgrep og kvinner. Og så har vi deg som mener at siden jeg ikke er enig i at beste strategi mot overgrep er å ikke tillate transkvinner i garderober, og det at noen tenker at det å bli voldtatt en noe som handler om peniser er så uopplyst. De fleste av oss ser ikke en penis. Vi ser et fjes. Og vi kjenner hender. 1) Ok, så jeg hadde tydeligvis ikke misforstått. 2) Jeg kjenner ikke Hank personlig, og følger ikke samtlige tråder her på KG, men det er irrelevant hva han skriver i andre tråder. Her støtter han åpenbart overgrepsofre med traumer. Og det gjør han i de fleste tråder med transdebatt. Jeg føler meg mye mer ivaretatt som kvinne av ham enn av deg. 3) Jeg har aldri sagt at beste strategi mot overgrep er å ikke tillate transkvinner i garderober. Men det er en god forhåndsregel å ikke tillate alle som vil ha tilgang på steder der kvinner er nakne og sårbare. Igjen (!) det er ikke nødvendigvis transkvinner med kjønnsdysfori man frykter, det er mennene med skumle hensikter. At det ikke finnes noen statistikk på dette (enda) kan være fordi dette er såpass nytt, og at det ikke er ført noen statistikk. 4) Nakne mannekropper i dusjen har både hender og fjes, men det er smerten fra selve penisen man er redd. Og jeg vet ikke hvorfor du føler du er talsperson for overgrepsofre, men "de fleste av oss" er vidt forskjellige mennesker med vidt forskjellige opplevelser. 4 3
Hank Amarillo Skrevet 8. oktober 2023 #1657 Skrevet 8. oktober 2023 Helene1982 skrev (20 minutter siden): Du finner på ting som du tenker at jeg har sagt. Hun tar utgangspunkt i ting du bokstavelig talt har sagt. 3
Enda en tulling Skrevet 8. oktober 2023 #1658 Skrevet 8. oktober 2023 Refreng skrev (På 7.10.2023 den 10.59): Tenker garderobeproblematikken er ganske enkel. Empatiske transkvinner som tar hensyn til andre mennesker, lar være møte i en kvinnegarderobe. De forstår at deres personlige valg er noe som gjør andre veldig ukomfortable i en intim setting der man må være nakne, og lar derfor være. Transkvinner som ikke bryr seg og som gjerne liker kikke på kvinner- går i damegarderoben. Empatiske transkvinner gir opp den delen av livet som krever at de må i garderober, for når alt kommer til alt er det ikke en vesentlig del av livet til de aller, aller fleste. Du må ikke svømme, du må ikke trene på treningssenter (du kan trene mye ved hjelp av egen kroppsvekt, evt noen få manualer hjemme). De trenger strengt tatt ikke gi opp noe heller, de kan både trene og svømme hvis de skifter i den garderoben som passer til kroppen deres. I tillegg kan man jo også skifte og dusje hjemme, om enn kanskje ikke på vei til svømmehallen. 2
Helene1982 Skrevet 8. oktober 2023 #1659 Skrevet 8. oktober 2023 yamask skrev (2 minutter siden): 1) Ok, så jeg hadde tydeligvis ikke misforstått. 2) Jeg kjenner ikke Hank personlig, og følger ikke samtlige tråder her på KG, men det er irrelevant hva han skriver i andre tråder. Her støtter han åpenbart overgrepsofre med traumer. Og det gjør han i de fleste tråder med transdebatt. Jeg føler meg mye mer ivaretatt som kvinne av ham enn av deg. 3) Jeg har aldri sagt at beste strategi mot overgrep er å ikke tillate transkvinner i garderober. Men det er en god forhåndsregel å ikke tillate alle som vil ha tilgang på steder der kvinner er nakne og sårbare. Igjen (!) det er ikke nødvendigvis transkvinner med kjønnsdysfori man frykter, det er mennene med skumle hensikter. At det ikke finnes noen statistikk på dette (enda) kan være fordi dette er såpass nytt, og at det ikke er ført noen statistikk. 4) Nakne mannekropper i dusjen har både hender og fjes, men det er smerten fra selve penisen man er redd. Og jeg vet ikke hvorfor du føler du er talsperson for overgrepsofre, men "de fleste av oss" er vidt forskjellige mennesker med vidt forskjellige opplevelser. 2. Det at han har et brennende engasjement for å beskytte kvinner i garderober mot transkvinner, mens når det gjelder å beskytte kvinner mot menn, mener jeg absolutt er relevant. 3. Det finnes masse statistikk på overgrep. Og det er ingenting som sier at menn som forgriper seg på kvinner gjør det fordi de er nakne. Det er heller ikke noe som tilsier at menn kler seg ut for å forgripe seg på kvinner. de bruker som regel det faktum at de er sterkere enn kvinner eller de truer dem. Eller doper dem. Jeg er ikke talspersom for noen, men det er ikke smerten fra penisen man er redd for. Det er ikke smertefullt å bli penetrert av en liten penis. Hvor har du dette fra? Det som er vondest er alt det andre.
Helene1982 Skrevet 8. oktober 2023 #1660 Skrevet 8. oktober 2023 Hank Amarillo skrev (9 minutter siden): Hun tar utgangspunkt i ting du bokstavelig talt har sagt. Mener du at det er et godt argument at hun tar UTGANGSPUNKT i det jeg har sagt? Burde man ikke kunne forvente at man forholder seg til det jeg faktisk sier?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå