AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #1 Skrevet 9. juni 2020 Vi planlegger å besøke Dyreparken i år, og går oss litt vill på sidene deres mtp hva som må/bør bookes på forhånd. Selve inngangsbillettene må vi selvsagt booke på forhånd, men hva mer bør vi booke allerede nå? Hva er verd å få med seg (både av det som må bookes og det man kan ta mer på sparket)? Ser at man feks kan bestille plass på cirkus jesper, reisen gjennom hakkebakkeskogen, klatremustur osv. Barna er 3 og 7, og ingen av oss har vært der før. Vi planlegger en dag i parken. Vi kommer til å droppe Sabeltann showet, og planlegger heller ikke med å besøke badeanlegget. Utover det er vi egentlig åpen for alle forslag. Anonymkode: 3ab44...27d
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2020 #2 Skrevet 13. juni 2020 En dag i parken er for lite. Det er myyye køståing for å få meg alle attraksjonene og dyrene og området er stort. Lurt å forhåndsbestille billetter- da slipper du kø. Du bør ta med vogn til 3 åringen. Kan låne traller/vogner også, men trallene er tunge å dra på en hel dag og vognene blir fort opptatte. Det er så mange inntrykk, så mye å gjøre der så anbefaler iallefall to dager. sabeltann showet kan jeg virkelig anbefale, synes de er verdt hver krone og like morro for de voksne som barna- ufattelig kult sceneshow og en magisk stemning:) God tur iallefall:) Anonymkode: be197...e4d 2
Jentadi Skrevet 13. juni 2020 #3 Skrevet 13. juni 2020 Jeg ville bestilt Hakkebakkeskogen på forhånd. Der pleier det alltid være mye kø. Utover det, ta det med ro. Nyt dagen. Ikke stress rundt for å få med alt. Da blir det ikke så koselig.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2020 #4 Skrevet 13. juni 2020 Jeg har vært i dyreparken en del ganger og er helt enig med de som sier at en dag er for lite. Kjøp billett for 2 dager, dag nr 2 blir mye billigere, og Dyreparken er et av de få stedene som virkelig gir valuta for pengene 😊 Når det gjelder kø kjenner jeg meg ikke helt igjen... Selv om det kan være mye folk i parken så er området så stort og det er så mye å se på/ gjøre at jeg har aldri opplevd at vi har brukt noe særlig tid på kø-ståing. (vi har alltid vært der i skoleferien, men sjelden midt i fellesferien da). Anonymkode: c89b0...071 2
Diamant20 Skrevet 13. juni 2020 #5 Skrevet 13. juni 2020 Dyreparken er stor, så selvom dere «bare» vil se dyr og noen attraksjoner blir en dag for lite. Veldig gøy å være med på matingen av dyrene.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #6 Skrevet 22. juni 2020 Vi bruker å være i dyreparken i 2 dager. 1 dag er for lite, og man får ikke sett så mye. Hakkebakkeskogen toget er kjempe gøy! Anonymkode: 00ddd...bdb
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #7 Skrevet 22. juni 2020 Går fint an å se alt på en dag, det er ikke en særlig stor dyrepark. Anonymkode: 5c51f...397
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #8 Skrevet 22. juni 2020 Mye ventetid osv. Men for all del et bra sted. Men herregud som de vet å ta betalt. Støtter de andre her. Bør være der 2 dager. Bo på Hamresanden camping eller. No. Der har de vill sandstrand og sydenstemning. Anonymkode: 64eb4...4c6
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #9 Skrevet 22. juni 2020 Trist sted der ville dyr utnyttes som underholdning. Anonymkode: d2899...7ae
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #10 Skrevet 22. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trist sted der ville dyr utnyttes som underholdning. Anonymkode: d2899...7ae Er ingen av dyrene deres ville. De er født i dyrehager og veit ikke om annet. Hadde de blitt sluppet løs ville de ikke overlevd en dag uten hjelp fra mennesker. Så lenge folk går i dyrehager vil det altid være etterspørsel. Finnes det dyrehager som er med på å avle dyr som er utrydningstruede og s gjør en god jobb for å hjelpe de ulike artene. Anonymkode: 20b34...6b4 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #11 Skrevet 22. juni 2020 Må ha minimum to dager i parken. Hakkebakkeskogen må man få med seg. Lurt å forhåndsbestille i høysesong. Sirkus Jesper vil sikkert falle i smak, men det blir veldig varmt i teltet og det er dårlige trebenker man sitter på. Ta med sitteunderlag i så fall. En tur med skuta til Kaptein Sabeltann er også moro, men her kan det være en del kø. Gullgraving like ved er moro. En tur eller to med jungelbob og tømmerrenna anbefales også. Ville fått med meg presentasjon av løver, tigere og sjimpanser. Lurt å være ute i god tid på tiger og sjimpanser for å få gode plasser. Surikatene og lemurene er også verdt å få med seg presentasjonen av. Vi liker oss godt nede i Afrika der vi kan hilse på grisene og geitene samt kjøre tog rundt området deres. Her pleier det ikke være så mye folk. Ellers er rådet generelt å se på kartet hva man har lyst til å få med seg og planlegge ut fra når presentasjonene er. Det kan bli mye tråkking frem og tilbake hvis man ikke planlegger. Ellers tar det også lenger tid enn man tror å gå fra sted til sted da man gjerne kommer over noe man vil gjøre eller titte på. Hvis dere ikke skal bo i Abra havn, ville jeg uansett tatt turen innom for å se. Det arrangeres litt for barn der på kveldstid, men det kan jo være noen endringer nå med tanke på Covid-19. Er dere oppe om morgenen, er det show der kl 8 med skuta til kaptein Sabeltann og hans menn. Sjefen selv er ikke med på morgenen. Det er verdt å få med seg. Anonymkode: 64691...9b3
Kjetil E Skrevet 22. juni 2020 #12 Skrevet 22. juni 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Er ingen av dyrene deres ville. De er født i dyrehager og veit ikke om annet. Hadde de blitt sluppet løs ville de ikke overlevd en dag uten hjelp fra mennesker. Så lenge folk går i dyrehager vil det altid være etterspørsel. Finnes det dyrehager som er med på å avle dyr som er utrydningstruede og s gjør en god jobb for å hjelpe de ulike artene. Anonymkode: 20b34...6b4 Kristiansand er jo med i eget avelsprogram for å bevare Sibirske tigre. Vet ikke om de er med for flere dyr, men vet de er med når det gjelder tigerne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå