Gå til innhold

Musikktips til 4-åring

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en spilleliste på Spotify til datteren min, som vi av og til setter på. Men jeg tror hun begynner å vokse fra en del av sangene, for hun vil ikke høre på de lenger. Har noen barn på samme alder som kan gu meg tips til musikk 4-åringer liker? Jeg føler tiden er litt forbi når det gjelder Bæ bæ lille lam, Mikkel Rev, Bjørnen Sover osv.

Anonymkode: 02378...8d1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min 4åring hører på sanger av Bjørnis, Haugenstua digger hun🙈, Marcus & Martinus, sanger fra Frost, sanger fra Emil i Lønneberget, Josefine med Herman Flesvig. Hun liker også sanger fra Tix, men der begrenser jeg. Tekstene er ikke akkurat barnevennlige😅

Anonymkode: 85f43...85f

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om de er populære ellers i landet også, men her i Trøndelag digger barna mine i allefall Rasmus og verdens beste band (CDen Puppan til pappa er et bra utgangspunkt). Sangene som blir spilt på typiske Minidisco er noe barna liker å danse til, men blir slitsomme for oss voksne i lengden...

Anonymkode: 63a28...38d

AnonymBruker
Skrevet

Alf Prøysen, f.eks. "Helene harefrøken" og " Bolla Pinnsvin" og " Hompetitten" fungerer fint også for dagens barn. 
Torbjørn Egner sine viser er jo alltid fine. 
Vi har spilt litt Klaus Sonstads "Indianer Cowboy" album også. 

Ellers kan jo også "Jeg har ei gammal tante" og "boggie, boggie" og andre sanger med litt bevegelser til være fine.

Anonymkode: 3206e...273

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...