AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #1 Del Skrevet 9. juni 2020 Jeg fikk meg nylig fit bit og syns det er kjekt p følge med på både mengde fysisk aktivitet, søvn osv. Jeg er ganske overrasket over kaloritellingen på fit biten. Jeg forbrenner tudeligvis veldig lite på et døgn. Jeg er ikke spesielt tung (50kg) og skjønner jo at man forbrenner mindre jo lettere man er (vanligvis?), men syns det virker rart at jeg på en vanlig da (kontorjobb, men aktiv ettermiddag/kveld - løper stort sett en mil om dagen) så er det så vidt jeg kommer over 2000 kcal. Jeg driver ikke og teller kalorier eller noe sånt, men syns det var så lite. Jeg har tredemølle hjemme og løper på den når været er dårlig, og den registrerer kaloriforbruk ift kg jeg skriver inn, og jeg ser at denne teller nesten 200 kcal mer enn fit biten, dvs når jeg løper i en times tid på møllen på ca 11,5 km/t teller møllen rundt 600 kcal mens fit biten teller rett over 400. Syns det var veldig stor forskjell...er det virkelig sånn at det kan varierer såpass mye fra person til person som har samme vekt? Regner jo med fit biten er mest korrekt siden den måler puls også, men syns det er rart st jeg skal måtte være såpass aktiv for å forbrenne så lite som 2000 kcal på en dag (er ikke mye i ro etter jobb selv utenom løpingen). Anonymkode: 2a535...998 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #2 Del Skrevet 9. juni 2020 https://nhi.no/skjema-og-kalkulatorer/kalkulatorer/diverse/beregning-av-kaloribehov/ Denne kalkulatoren er veldig riktig har jeg funnet ut. Plott inn hvor aktiv du er så får du se hva den tenker du forbrenner. Men det kan godt stemme at du brenner rett over 2000 kcal. Jeg er 57 kg og brenner ca 2700 kcal om dagen, men jeg har både en stående jobb og trener 5-7 dager i uka. Anonymkode: ce6a2...019 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #3 Del Skrevet 9. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: https://nhi.no/skjema-og-kalkulatorer/kalkulatorer/diverse/beregning-av-kaloribehov/ Denne kalkulatoren er veldig riktig har jeg funnet ut. Plott inn hvor aktiv du er så får du se hva den tenker du forbrenner. Men det kan godt stemme at du brenner rett over 2000 kcal. Jeg er 57 kg og brenner ca 2700 kcal om dagen, men jeg har både en stående jobb og trener 5-7 dager i uka. Anonymkode: ce6a2...019 Takk for svar - ser jeg ligger mellom 2300 og 2400 der Anonymkode: 2a535...998 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #4 Del Skrevet 9. juni 2020 Jeg gikk på livstilsendringskurs og forskningsprosjekter på vektnedgang for en stund siden hvor vi ble testet mye på kalorierforbrenning- og forbruk. Hvor de brukte alt mulig av fancy utstyr. Og jeg brukte da fitbit klokke og fitbit sin vekt. Og resultatet på kalorierforbrenning på fitbiten var ganske spot on i forhold til disse fancye testene gjort på sykehus. Vekten fra fitbit målte fett% helt likt som tanitavekten de hadde på sykhuset. Så jeg stoler ganske mye på fitbit sin data 😁 Anonymkode: 7ec99...4ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #5 Del Skrevet 9. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg gikk på livstilsendringskurs og forskningsprosjekter på vektnedgang for en stund siden hvor vi ble testet mye på kalorierforbrenning- og forbruk. Hvor de brukte alt mulig av fancy utstyr. Og jeg brukte da fitbit klokke og fitbit sin vekt. Og resultatet på kalorierforbrenning på fitbiten var ganske spot on i forhold til disse fancye testene gjort på sykehus. Vekten fra fitbit målte fett% helt likt som tanitavekten de hadde på sykhuset. Så jeg stoler ganske mye på fitbit sin data 😁 Anonymkode: 7ec99...4ba Takk for svar! Greit å vite når det er såpass variasjon Anonymkode: 2a535...998 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #6 Del Skrevet 9. juni 2020 Jeg er 45 kg, og tenkte første gang jeg så på kaloritellingen på fitbiten at det måtte være feil. Samboeren min forbrenner veldig mye mer enn meg ila en normal dag. Jeg er også veldig lav (1.54), går og står litt i jobben og trener sjelden utover daglige turer med hunden. Det kan nok godt hende at det stemmer, og at jeg spiser mindre enn jeg tror. Jeg fant ut at jeg ikke orket å se på den, for da ble jeg som aldri har vært opptatt av kalorier eller bekymret meg for vekten, plutselig veldig bevisst på hva jeg spiste. Jeg har jo tydeligvis ikke mye å gå på. Anonymkode: 30eda...576 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #7 Del Skrevet 9. juni 2020 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 45 kg, og tenkte første gang jeg så på kaloritellingen på fitbiten at det måtte være feil. Samboeren min forbrenner veldig mye mer enn meg ila en normal dag. Jeg er også veldig lav (1.54), går og står litt i jobben og trener sjelden utover daglige turer med hunden. Det kan nok godt hende at det stemmer, og at jeg spiser mindre enn jeg tror. Jeg fant ut at jeg ikke orket å se på den, for da ble jeg som aldri har vært opptatt av kalorier eller bekymret meg for vekten, plutselig veldig bevisst på hva jeg spiste. Jeg har jo tydeligvis ikke mye å gå på. Anonymkode: 30eda...576 Ja, det er jo en fare for det. Jeg vil absolutt ikke komme der at jeg begynner å stresse med kaloriene. Jeg er ikke i nærheten av overvektig akkurat (167cm og 50 kg), men det blir jo sånn at man begynner å tenke over hvor mye man spiser når man ser det er såpass lite som forbrennes ved såpass mye aktivitet Anonymkode: 2a535...998 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #8 Del Skrevet 9. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg gikk på livstilsendringskurs og forskningsprosjekter på vektnedgang for en stund siden hvor vi ble testet mye på kalorierforbrenning- og forbruk. Hvor de brukte alt mulig av fancy utstyr. Og jeg brukte da fitbit klokke og fitbit sin vekt. Og resultatet på kalorierforbrenning på fitbiten var ganske spot on i forhold til disse fancye testene gjort på sykehus. Vekten fra fitbit målte fett% helt likt som tanitavekten de hadde på sykhuset. Så jeg stoler ganske mye på fitbit sin data 😁 Anonymkode: 7ec99...4ba Hva slags fitbit klokke var det? Anonymkode: 69a15...0f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå