Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Liten forhistorie om denne jenta. Hun har alltid vært høylytt, rappkjefta og himler med øynene og har en fæl holdning. Rett og slett umoden.

I og med hun har vært sånn, så har folk startet å etterligne henne, rett og slett mobbe henne.

Da har hun dratt frem rasistkortet og kommet med påstander om at de eller hen har revet av henne hijaben, kalt henne stygge ting mot hennes rase og kalt henne terrorist osv, noe som aldri har skjedd og at det virker som om at hun sier det, bare for å få en unnskyldning for å skulle slår ned folk og får med seg vennegjengen sin. 

Dette skjedde en gang med meg og ei venninne. Vi gikk forbi henne i kantina og pratet om hva som skjedde i klassa tidligere og vi lo av ting som skjedde da. I og med de er så høylytte, så fikk de oppmerksomheten i fra oss og vi så rask bort på de, så de sikkert mente vi lo av dem. Dette har skjedd med flere av våre venner også, at bare vi ser på dem, så klikker de i vinkel.

Etter skolen var slutt, kom hun ned og da: «Ser dere stygge fittetryner på meg igjen, så skal jeg slå dere ned drepe dere med kniv Wallah» 

Dager etter i matfri, så var vi på vei på butikken. Jeg, venninna mi og en kompis gikk ut døra og denne vennegjengen fulgte etter oss. Plutselig skrek hun etter oss og kom med påstander om ting vi hadde gjort. Heldigvis har politiet 2 dager hvor de er hos oss i matfri og at de hadde fått med seg begge delene. Både hva som hadde skjedd i kantina og slåsskampen. Så de anmeldte saken.

Vi nektet for det hun kom med og spurte når vi hadde gjort det hun mente vi gjorde, vi fikk ikke svar og da vi snudde oss og ignorerte henne, så hoppet hun på venninna mi så hun fikk stygge kloremerker i ansiktet og kvelte henne. Samme skjedde med meg også, bare at ei annen jente tok tak i meg. 

Politiet kom, tok et avhør og masse bilder av skadene. De hadde kommet med påstander om at vi hadde kalt henne terrorist og venninna mi hadde revet av henne hijaben i slåsskampen. 

Så fikk politiet tak i overvåkingsvideoene av hva som skjedde. Vi ble kalt inn alle sammen til et mer formelt avhør. Da hadde hun som truet oss, sagt at jeg hadde revet av henne hijaben i kantina. Dette hadde hun sagt før politiet informerte om at de hadde overvåking og politiet så at dette ikke var sant, men ren løgn.

Etter det, ble vi sendt til konfliktrådet. Da hadde hun forandret historien igjen. Da hadde vi begge revet av henne hijaben. Én gang i slåsskampen og en gang på do, den dagen hun truet oss. 

Er fortsatt redd for å møte på dem den dag i dag....men det jeg lurer på:

Dette har nettopp skjedd igjen, bare med ei på 14 år. Hun havnet på sykehuset med store skader og hun høylytte som knuffe med oss, dro rasistkortet.

kan hun dermed risikere fengsel? Så lurer jeg på om jeg kan få utvidet den avtalen vi har med politiet om å holde oss unna hverandre. Går med konstant frykt om at de slår meg igjen.

Det at hun har brukt samme grunn for å gå på angrep på ei ny ei, ser de det hos politiet da? Og spiller det noen rolle at det samme har skjedd før? Kan vi bli innblandet på nytt?

Anonymkode: c52de...b06

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her var det mye. Nå så jeg ikke noe om alderen på voldsutøveren, men det kan se ut som det er snakk om ungdomskoleelever her? 

I så fall vil hun nok ikke havne i fengsel - men det er veldig viktig at dere melder inn alle hendelser til skole/lærer/rektor/politiet. Særlig når det har skjedd før (og kanskje kan skje igjen?), så har de dette registrert. 

Ellers bør jo skolen virkelig ta tak i dette og følge opp, med både foreldre/hjem og evt. barnevern eller lignende. Håper dere har involvert og snakker dere med lærer/rektor om dette.

Anonymkode: ada2f...f42

AnonymBruker
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her var det mye. Nå så jeg ikke noe om alderen på voldsutøveren, men det kan se ut som det er snakk om ungdomskoleelever her? 

I så fall vil hun nok ikke havne i fengsel - men det er veldig viktig at dere melder inn alle hendelser til skole/lærer/rektor/politiet. Særlig når det har skjedd før (og kanskje kan skje igjen?), så har de dette registrert. 

Ellers bør jo skolen virkelig ta tak i dette og følge opp, med både foreldre/hjem og evt. barnevern eller lignende. Håper dere har involvert og snakker dere med lærer/rektor om dette.

Anonymkode: ada2f...f42

Hun er født 2000, vi er født i 2002. Dette skjedde i fjor vår. Hun som ble slått ned sist, er født i 2006. Vi har prøvd å prate med miljøterapeut, helsesøster osv, men det eneste de gjør, er å prate med dem selv om det er stor sjanse for at de gjør det igjen. Sist fikk de beskjed om at hvis de gjorde det igjen, så ble de permanent utestengt fra skolen.

Anonymkode: c52de...b06

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...