AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #1 Skrevet 9. juni 2020 Jeg har lest at ideallengden på philtrum er 10-15 mm hos kvinner. Lengden fra nesen til leppekanten hos meg er hele 2 cm! Det er så sinnsykt lite pent og jeg ser ut som en ape. Det ville hjulpet veldig å redusere avstanden med 2-3 mm. Men samtidig virker operasjon litt drastisk. Men det er vel eneste man kan gjøre? Har noen her erfaring med dette? Har dere tatt operasjon eller gjort noe annet for å redusere avstanden? Anonymkode: 2a449...3dc 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #2 Skrevet 22. juli 2020 På 9.6.2020 den 11.59, AnonymBruker skrev: Jeg har lest at ideallengden på philtrum er 10-15 mm hos kvinner. Lengden fra nesen til leppekanten hos meg er hele 2 cm! Det er så sinnsykt lite pent og jeg ser ut som en ape. Det ville hjulpet veldig å redusere avstanden med 2-3 mm. Men samtidig virker operasjon litt drastisk. Men det er vel eneste man kan gjøre? Har noen her erfaring med dette? Har dere tatt operasjon eller gjort noe annet for å redusere avstanden? Anonymkode: 2a449...3dc Hei, Ingen erfaring, men vurderer leppeløft. Skal ha en neseoperasjon og skal høre på konsultasjon neste uke om det kan gjøres i samme operasjon. Enig at d ser rart ut med for langt. Har prøvd med fillers men hjelper lite. Blir lengre med alderen også, så det gjøres en gang 😆 Anonymkode: 07328...adf 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #3 Skrevet 22. juli 2020 Ikke ta leppeløft! Vurderte det selv for et år siden, men etter et dypdykk så fant jeg fort ut at resultatet sjeldent blir bra. Ser ok ut på bilder, men sjekk youtubevideoer av folk som har tatt det. Det ser utrolig rart ut når munnen er i bevegelse, og man får arr i nesen. Prøv heller en filler i overleppen. Anonymkode: 37870...743 1
AlexBee Skrevet 23. juli 2020 #4 Skrevet 23. juli 2020 (endret) Leste at så lenge haken er 2xlengden på haken så er det innafor. Min overleppe er 2 cm og hake er 4 cm så da er jeg «normal» om ikke perfekt 🤣 har tatt filler i philtrim og overleppen. Den hjalp noe sånn visuelt sett, men korter ikke lengden noe veldig. Dessverre så bli overleppen lengre med alderen, så kanskje jeg skal vurdere når jeg er 50+ kanskje teknikken er bedre også da. Evt har jeg hørt at plasmapenn kan gi et løft... Endret 27. juli 2020 av AlexBee
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #6 Skrevet 23. juli 2020 Hvem i himmelens navn måler hvor mange millimeter man er i ansiktet? Det dere trenger er en psykolog. Anonymkode: 6bbf9...542 17
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #7 Skrevet 26. juli 2020 Filler i leppekant/philtrum kan forkorte lengden og løfte overleppen litt. Anonymkode: 65c47...a23
AlexBee Skrevet 27. juli 2020 #8 Skrevet 27. juli 2020 På 23.7.2020 den 23.20, AnonymBruker skrev: Hvem i himmelens navn måler hvor mange millimeter man er i ansiktet? Det dere trenger er en psykolog. Anonymkode: 6bbf9...542 Ingen i himmelens navn så vidt jeg vet 🤨 Hadde nok aldri tenkt over det dersom min svigerinne som er kosmetisk sykepleier hadde latt vær å påpekt det. De ser nok etter «avvik» mer en andre. Tror ikke hun tenkte at det var noe jeg skulle bli opptatt av. Normalt så er jeg relativ avslappa. Eller rettere sagt - jeg var. Satser på det går over i likeste laget 😂 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #9 Skrevet 11. august 2020 På 22.7.2020 den 18.14, AnonymBruker skrev: Hei, Ingen erfaring, men vurderer leppeløft. Skal ha en neseoperasjon og skal høre på konsultasjon neste uke om det kan gjøres i samme operasjon. Enig at d ser rart ut med for langt. Har prøvd med fillers men hjelper lite. Blir lengre med alderen også, så det gjøres en gang 😆 Anonymkode: 07328...adf Hei! Fikk du noe svar hos kirurgen? Jeg ser på fremtiden med skrekk og gru når avstanden min i begynnelsen av 30-årene er hele 2 cm:/ Anonymkode: 2a449...3dc
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #10 Skrevet 11. august 2020 På 23.7.2020 den 0.12, AnonymBruker skrev: Ikke ta leppeløft! Vurderte det selv for et år siden, men etter et dypdykk så fant jeg fort ut at resultatet sjeldent blir bra. Ser ok ut på bilder, men sjekk youtubevideoer av folk som har tatt det. Det ser utrolig rart ut når munnen er i bevegelse, og man får arr i nesen. Prøv heller en filler i overleppen. Anonymkode: 37870...743 Jeg har også sett filmer hvor noen har unaturlig bevegelse rundt munnen, og det er jo ikke ønskelig. Hvor lang lengde har du? Har du slått leppeløft helt fra deg, eller vurderer du det senere hvis du finner en god kirurg? Anonymkode: 2a449...3dc
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #11 Skrevet 11. august 2020 På 23.7.2020 den 13.45, AlexBee skrev: Leste at så lenge haken er 2xlengden på haken så er det innafor. Min overleppe er 2 cm og hake er 4 cm så da er jeg «normal» om ikke perfekt 🤣 har tatt filler i philtrim og overleppen. Den hjalp noe sånn visuelt sett, men korter ikke lengden noe veldig. Dessverre så bli overleppen lengre med alderen, så kanskje jeg skal vurdere når jeg er 50+ kanskje teknikken er bedre også da. Evt har jeg hørt at plasmapenn kan gi et løft... Jeg har faktisk bestilt time neste uke til filler i haken. Min er nå ca 3,5 cm, så kanskje der vil hjelpe på helhetsinntrykket. Hvor setter man eventuelt filler i philtrum? Ja det er jo veldig vanskelig å korte ned på noe uten å fjerne hud:/ Anonymkode: 2a449...3dc
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #12 Skrevet 11. august 2020 På 23.7.2020 den 23.20, AnonymBruker skrev: Hvem i himmelens navn måler hvor mange millimeter man er i ansiktet? Det dere trenger er en psykolog. Anonymkode: 6bbf9...542 Man ser jo at noe er «off»og rart, og begynner å se etter hvordan andre ser ut ift deg. Oppdaget etterhvert at jeg hadde utrolig stort mellomrom mellom overleppen og nesa ift andre, og googlet dette. Anonymkode: 2a449...3dc 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #13 Skrevet 11. august 2020 På 27.7.2020 den 23.17, AlexBee skrev: Ingen i himmelens navn så vidt jeg vet 🤨 Hadde nok aldri tenkt over det dersom min svigerinne som er kosmetisk sykepleier hadde latt vær å påpekt det. De ser nok etter «avvik» mer en andre. Tror ikke hun tenkte at det var noe jeg skulle bli opptatt av. Normalt så er jeg relativ avslappa. Eller rettere sagt - jeg var. Satser på det går over i likeste laget 😂 Uff så kjedelig at hun påpekte det. Man skal jo ikke kommentere slikt hos andre. Jeg så selv at jeg hadde altfor stort mellomrom der. Hun som er kosmetisk sykepleier, sa hun noe i samme slengen om hva man kan gjøre med det?😂🙈 Anonymkode: 2a449...3dc
AlexBee Skrevet 11. august 2020 #15 Skrevet 11. august 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Fikk du noe svar hos kirurgen? Jeg ser på fremtiden med skrekk og gru når avstanden min i begynnelsen av 30-årene er hele 2 cm:/ Anonymkode: 2a449...3dc Hei, Ja, han kunne gjøre leppeløft samtidig, men anbefalte å gjøre nesen først og evt leppeløft senere. Leppeløft var et lite inngrep å null stress å gjøre noen uker etter operasjon. Jeg ble litt i tvil om jeg skulle gjøre nesen (annet en å rett opp skillevegg for å få bedre pust) ser litt svart på å gå hoven i flere mnd 🙁 å tenker på om forskjellen vil være så pass at d vil være verdt 60000 og nedetid. Så er i tenkeboksen. Vurderer å gjøre leppeløft først. Siden det plager meg minst like mye etterhvert. Kjenner ingen som har gjort leppeløft. Men tror det skal være liten sjansen for mislykket resultat
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #16 Skrevet 11. august 2020 11 minutter siden, AlexBee skrev: Hei, Ja, han kunne gjøre leppeløft samtidig, men anbefalte å gjøre nesen først og evt leppeløft senere. Leppeløft var et lite inngrep å null stress å gjøre noen uker etter operasjon. Jeg ble litt i tvil om jeg skulle gjøre nesen (annet en å rett opp skillevegg for å få bedre pust) ser litt svart på å gå hoven i flere mnd 🙁 å tenker på om forskjellen vil være så pass at d vil være verdt 60000 og nedetid. Så er i tenkeboksen. Vurderer å gjøre leppeløft først. Siden det plager meg minst like mye etterhvert. Kjenner ingen som har gjort leppeløft. Men tror det skal være liten sjansen for mislykket resultat Så fint å høre at leppeløft er et relativt lite inngrep. Hvilken kirurg var du hos? Sa han noe om arr, endret bevegelse når man prater osv? Ang nese, så trodde jeg at det var nesa mi det var noe «galt» med, før jeg skjønte at det var philtrumen som var problemet😅 Anonymkode: 2a449...3dc
AlexBee Skrevet 11. august 2020 #17 Skrevet 11. august 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uff så kjedelig at hun påpekte det. Man skal jo ikke kommentere slikt hos andre. Jeg så selv at jeg hadde altfor stort mellomrom der. Hun som er kosmetisk sykepleier, sa hun noe i samme slengen om hva man kan gjøre med det?😂🙈 Anonymkode: 2a449...3dc Leppeløft. Veldig vanlig å gjøre blant de med Asiatisk utseende. Jeg er blanda av asiatisk og fransk... å franskmenn har og litt langt ansikt 😱 men helt ærlig så har det ikke plaga meg i oppveksten. Men det har nok blitt noen mm lengre siste årene. Nærmer meg 40 års krisen 🤪
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #18 Skrevet 11. august 2020 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: d00f7...2db Jeg har sett denne, og er selvsagt redd for synlige arr:/ Jeg er i begynnelsen av 30-årene, så jeg er jo ikke helt ung. Anonymkode: 2a449...3dc
AlexBee Skrevet 13. august 2020 #19 Skrevet 13. august 2020 På 11.8.2020 den 11.18, AnonymBruker skrev: Så fint å høre at leppeløft er et relativt lite inngrep. Hvilken kirurg var du hos? Sa han noe om arr, endret bevegelse når man prater osv? Ang nese, så trodde jeg at det var nesa mi det var noe «galt» med, før jeg skjønte at det var philtrumen som var problemet😅 Anonymkode: 2a449...3dc Jeg var hos Westvik før å vurdere neseoperasjon. Han snakket om leppeløft som easypeasy. Men at sjeldent løftet mer en 2mm. Om tennene ikke viser når man slapper av i munnen med litt åpen munn så er man en god kandidat for løft.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #20 Skrevet 16. august 2020 Herregud nå fikk jeg noe nytt å ha komplekser for... Anonymkode: 58585...89b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå