AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #1 Skrevet 9. juni 2020 Jeg skal være fadder for første gang, og jeg lurer på hvor mye det er vanlig at en fadder gir i dåpsgave (skal kjøpe gave, men tenker verdi)? Jeg lurer også på om det er sånn at fadderne må stå fremme i kirken sammen med foreldre når barnet blir døpt? Anonymkode: e84ce...684
Million Skrevet 9. juni 2020 #2 Skrevet 9. juni 2020 Hvor mye du skal gi som fadder tror jeg ikke det finnes noen mal på. Du gir det du synes er en grei pris. Kanskje avhenger det også litt av hvor tett tilknytning du har til foreldrene, og hvor tett du kommer til å følge opp barnet i fremtiden. Blir det et fadderbarn du "aldri" ser og knapt treffer foreldrene en gang i året, ville jeg ikke lagt så altfor stor sum i dåpsgaven heller. En tusenlapp burde holde. Kanskje mindre om det er et litt fjernere bekjentskap, men som av en eller annen grunn har bedt deg om å være fadder. (hvorfor heter det fadder og ikke modder når det er en kvinne? ) Dette er bare min mening. Andre kan synes annerledes.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #3 Skrevet 9. juni 2020 Til det siste, så er det vanlig at fadderne kommer opp sammen med foreldrene, ja. Når det gjelder gave må du bare se an hvilken type foreldrene er, hvilken relasjon dere har, og egen lommebok/ønske. Vi sa klart ifra at vi ikke trengte noen dyra gaver, men andre vil kanskje ha høyere forventninger? Ene datteren vår fikk en bok av sin fadder, som tydeligvis hadde lagt mye arbeid i å finne en passende gave (det var en bok med en spesiell mening). En annen fikk et kort, og fadderen åpnet en sparekonto. Eldstemann fikk en sølvskje, såvidt jeg husker. Fine dåpsdager alle sammen ❤️ Anonymkode: 01d21...2ce
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #4 Skrevet 9. juni 2020 Du står framme ja. vi ga for 1500 Anonymkode: 7e749...a48
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå