Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. Har nylig tatt steget å bryte ut av et psykisk dårlig forhold med en mann som mangler alt av empati og sosiale antenner. Jeg har to barn fra før som bor hos meg. Men nå nekter han å innse at det er slutt, og han nekter å bytte adresse!! Hva gjør jeg? Det at han står registrert på min adresse gjør at jeg ikke heller regnes som enslig forsørger, hans post kommer hit, og han har "mulighet" til å ha kontroll pga det.

Anonymkode: d6b49...e51

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1380968-han-nekter-%C3%A5-bytte-adresse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

https://www.skatteetaten.no/person/folkeregister/tips-om-avvik-i-folkeregisteret/

Tror dette er riktig skjema. Vet ikke hvor lang tid det tar da, du kan sikkert sende dem en mail i tillegg og forklare at meldingen haster pga. en som ikke bor på din adresse har registrert adresse der. 

Anonymkode: e111b...73e

• Liker 10

Annonse

AnonymBruker

Jo, men da må jo de ha en annen adresse til han, og det har jo ikke jeg. Han bor visst rundt hos venner og familie hører jeg. Men sitter med angst her for at han dukker opp i tide og utide pga posten. Ts

AnonymBruker
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke lov å ha folkeregistrert adresse et sted man ikke bor, så dette kan du melde :) Gå inn på skatteetaten.no og finn riktig skjema der.

Hahaha. Gjør det, og prat med politier, så du kan få alt du har rett på fra nav. Dokumenter alt.

Anonymkode: c86c5...88e

• Liker 2
AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, men da må jo de ha en annen adresse til han, og det har jo ikke jeg. Han bor visst rundt hos venner og familie hører jeg. Men sitter med angst her for at han dukker opp i tide og utide pga posten. Ts

Hmmm. Tror jeg hadde kasta brevene hans på bakken, og satt på hengelås, men det er kanskje ikke lov.

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmmm. Tror jeg hadde kasta brevene hans på bakken, og satt på hengelås, men det er kanskje ikke lov.

Nei, er ikke lov å åpne, kaste eller vandalisere andres post. Har tenkt på det😂 Ts

AnonymBruker
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke ditt ansvar, du kan bare fortelle at han ikke bor på adressen du bor på men at han har registrert adressen sin der, og at det derfor er feil. At han ikke har noen ny adresse får bli mellom han og skatteetaten. 

• Liker 8

Annonse

AnonymBruker
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, er ikke lov å åpne, kaste eller vandalisere andres post. Har tenkt på det😂 Ts

Hehehe. Du kan jo om det er plass, som andre sier, lage en egen postkasse med hans navn på, adskilt fra din egen. 

Jeg tror jeg hadde begynt å krysse posten hans med et stort rødt kryss over navnet, skrevet "flyttet til ukjent adresse - returneres til avsender" utenpå, og så bare postet dem i en rød postkasse.  

Når han så kommer og spør etter post, så bare setter du opp en uskyldig mine og et ærlig ansikt og sier at "nei, det har ikke kommet noen post i det siste. Ha det!" (slamre igjen døra)

PS! Har du skiftet dørlås etter at det ble slutt, eller driver han og låser seg inn etter forgodtbefinnende ennå???

Endret av Million
  • Liker 11
AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lag en kasse på utsiden du putter hans post i. så slipper du å ha han inn. 

alt 2. Flytt selv. 

Anonymkode: 220e5...ef4

Det er mitt hus som jeg eier. Ts

Annonse
AnonymBruker
2 timer siden, Million skrev:

Jeg tror jeg hadde begynt å krysse posten hans med et stort rødt kryss over navnet, skrevet "flyttet til ukjent adresse - returneres til avsender" utenpå, og så bare postet dem i en rød postkasse.  

Når han så kommer og spør etter post, så bare setter du opp en uskyldig mine og et ærlig ansikt og sier at "nei, det har ikke kommet noen post i det siste. Ha det!" (slamre igjen døra)

PS! Har du skiftet dørlås etter at det ble slutt, eller driver han og låser seg inn etter forgodtbefinnende ennå???

Nei, jeg klarte å ta nøkkelen fra han heldigvis. Ts

• Liker 6
AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man kan faktisk bli registrer som «uten fast bopel» eller hva det heter. Fyll ut nødvendige skjema og send det avgårde. 

Anonymkode: 77150...733

• Liker 3
AnonymBruker
4 timer siden, Million skrev:

Er det folk som fortsatt får post i 2020?

Anonymkode: ad439...399

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke lov å ha folkeregistrert adresse et sted man ikke bor, så dette kan du melde :) Gå inn på skatteetaten.no og finn riktig skjema der.

Feil.

Anonymkode: ad439...399

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...