AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #1 Del Skrevet 9. juni 2020 Jeg er med i flere grupper på Facebook. I en av dem går diskusjonen nå hvorvidt en trådstarter har lov til å slette egne innlegg. De viser til at masse flotte kommentarer går tapt og at det er respektløst for dem som har lagt ned tid på å gi grundige svar. Det står ikke i gruppereglene at det ikke er lov å slette egne innlegg. Men de henviser til at andre grupper har det og ønsker dette. Jeg forstår alle argumenter. Men for meg henger likevel retten til å eie mitt eget innlegg høyest. Kan grupper på FB nekte brukere å slette egne innlegg? Anonymkode: bd271...5b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 9. juni 2020 #2 Del Skrevet 9. juni 2020 De kan ikke hindre deg i å slette dine egne innlegg, men hvis det er i strid med reglene så kan du bli utestengt fra gruppen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #3 Del Skrevet 9. juni 2020 1 time siden, Leo skrev: De kan ikke hindre deg i å slette dine egne innlegg, men hvis det er i strid med reglene så kan du bli utestengt fra gruppen. Ja det er slike regler de ønsker å ha. Spiller egentlig ingen rolle for meg personlig, da jeg ikke har hatt behov for å slette mine innlegg der. Men prinsipielt mener jeg at man alltid eier sine egne innlegg. Og hvis man kan slette alt man selv legger ut på Facebook, forstår jeg ikke hvordan en undergruppe der kan lage sine egne regler for det. Jeg skal prøve å se om jeg finner noe på FB sine egne retningslinjer ang det. Anonymkode: bd271...5b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 9. juni 2020 #4 Del Skrevet 9. juni 2020 Ulovlig er det vel neppe, men det strider jo mot all god debattetikk. Det er forferdelig kjedelig å ha brukt mye tid og krefter i en diskusjon og så er plutselig alt vekk. Jeg skjønner jo TS godt dersom diskusjonen blir full av personangrep osv, for all del. Dersom folk flest i det minste kunne latt som om de kom fra et møblert hjem og beholdt et minimum av folkeskikk ville nok dette vært et ikke-problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #5 Del Skrevet 9. juni 2020 33 minutter siden, Sirah skrev: Ulovlig er det vel neppe, men det strider jo mot all god debattetikk. Det er forferdelig kjedelig å ha brukt mye tid og krefter i en diskusjon og så er plutselig alt vekk. Jeg skjønner jo TS godt dersom diskusjonen blir full av personangrep osv, for all del. Dersom folk flest i det minste kunne latt som om de kom fra et møblert hjem og beholdt et minimum av folkeskikk ville nok dette vært et ikke-problem. Jeg er fullstendig enig med deg i det jeg uthevet. Men kjenner bare at når det kommer til å ta et endelig standpunkt så lander jeg på at man må kunne eie sitt eget innlegg. Å bli kastet ut av en gruppe fordi man vil slette noe er for strengt. Men jeg kan jo foreslå feks at man heller forklarer admin grunnen til at man vil slette, og dermed ikke kastet ut. Det er jo også kun et fåtall som sletter sine innlegg, men herlighet så mye ståhei det blir når noen gjør det... Ts Anonymkode: bd271...5b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 9. juni 2020 #6 Del Skrevet 9. juni 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er fullstendig enig med deg i det jeg uthevet. Men kjenner bare at når det kommer til å ta et endelig standpunkt så lander jeg på at man må kunne eie sitt eget innlegg. Å bli kastet ut av en gruppe fordi man vil slette noe er for strengt. Men jeg kan jo foreslå feks at man heller forklarer admin grunnen til at man vil slette, og dermed ikke kastet ut. Det er jo også kun et fåtall som sletter sine innlegg, men herlighet så mye ståhei det blir når noen gjør det... Ts Anonymkode: bd271...5b3 Jeg forstår godt hva du mener og en del av meg er fullstendig enig med deg. Men fremdeles er jeg litt uenig Jeg har opplevd flere diskusjoner om f.eks seneskader på hest (bare for å ta et eksempel) hvor mange har kommet med veldig gode råd og erfaringer, delt linker til forskningsartikkler osv. Så kommer det noen "idioter" som mener at TS er dyreplager som ikke gjør nøyaktig som de ville gjort selv, TS blir lei seg og innlegget slettet. Dette er forferdelig trist da innlegget burde fått stå for kunnskapen i alle de gode innleggene sin del. Tror det ville vært mer debattnyttig om TS/admin kunne slettet stygge kommentarer, eventuelt forandret HI slik at innlegget kunne fått blitt stående enn å slette hele greia. Når det er sagt så forstår jeg godt at noen ønsker å slette egne innlegg. Folk eier jo ikke hverken medmenneskelighet eller folkeskikk og skjønner godt at TS i mange tilfeller ikke orker å ha det stående. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #7 Del Skrevet 9. juni 2020 Kvinner på randen? De var helt ekstremt på det, og grunnen til jeg ikke gadd mer. Det sto ikke i reglene, men mer bidig gang var to-tre stk som startet tråder om det, var et jævla mas... Anonymkode: 9ede0...a8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #8 Del Skrevet 9. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Kvinner på randen? De var helt ekstremt på det, og grunnen til jeg ikke gadd mer. Det sto ikke i reglene, men mer bidig gang var to-tre stk som startet tråder om det, var et jævla mas... Anonymkode: 9ede0...a8f mer skulle være hver Anonymkode: 9ede0...a8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #9 Del Skrevet 9. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Kvinner på randen? De var helt ekstremt på det, og grunnen til jeg ikke gadd mer. Det sto ikke i reglene, men mer bidig gang var to-tre stk som startet tråder om det, var et jævla mas... Anonymkode: 9ede0...a8f "når noen slettet innlegg eller en kommentar. Var rett og slett slitsomt. Anonymkode: 9ede0...a8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå