Gå til innhold

Noen som har sjekket seg for antistoffer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og når var du syk?

Sønnen min var syk i slutten av januar start av februar. Har mailet med FHI, de mener det kan ha vært korona.

Anonymkode: 12579...c4b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var syk i mars/april med tørrhoste, tung pust, bronkitt, lungebet. Var isolert i 28 dager. Var på korona legevakt men de tok ikke test fordi de måtte spare på testene, og jeg er ikke i risikogruppe/jobber ikke i helsevesenet. 

Skulle gjerne tatt antistoff test for å vite, slik at jeg slipper å være engstelig for å få bli smittet. Regner med vi blir immune. 

Anonymkode: 351be...243

Skrevet

Forskere har vel gått ut å sagt at man ikke blir immun, men får potensielt mindre symptomer. Fler har fått det igjen etter første gang 😕

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Nuka skrev:

Forskere har vel gått ut å sagt at man ikke blir immun, men får potensielt mindre symptomer. Fler har fått det igjen etter første gang 😕

😯

AnonymBruker
Skrevet

Ja, hele familien min deltok i antistoffundersøkelsen som er en del av mor og barn-studiet til FHI. Vi ble innkalt og dro og tok blodprøver. Resultatet viste at ingen av oss hadde antistoffer i kroppen. Det var som ventet. 

Det ble tatt prøver av ca 400 personer, og resultatet viste at 2 prosent hadde antistoffer. Det utgjør vel 8 personer av de 400. 

Virker jo lite sannsynlig at noen hadde korona i Norge i januar. Selv om sykdommen selvsagt kan ha kommet langt tidligere til Norge enn man har antatt. Men hvis det bredte seg i januar, ville det jo trolig blitt fanget opp i helsevesenet tidligere enn i mars. Hvis sønnen din ikek hadde nærkontakt med noen som da hadde vært i et risikoområde som Kina eller Italia, virker det lite trolig.

Anonymkode: f053f...726

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå sier de jo at det kom til kina allerede i august. Da er jo sjansen stor/større for at det har vært tilfeller andre steder også lenge før februar hvertfall

Anonymkode: 2b986...7bc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Nuka skrev:

Finnes det noen dokumenterte undersøkelser på at de hadde fått påvist antistoff mellom sykdomsforløpene? 

Jeg har hørt om flere som har blitt friskmeldt (symptomfrie) som får tilbakefall/ blir syke på nytt. Men har ikke hørt om noen med påvist antistoff som har fått det. Men det kan jo være jeg har gått glipp av noe. Jeg leser jo ikke alt som er. 

Anonymkode: 4f4cf...cf2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hele familien min deltok i antistoffundersøkelsen som er en del av mor og barn-studiet til FHI. Vi ble innkalt og dro og tok blodprøver. Resultatet viste at ingen av oss hadde antistoffer i kroppen. Det var som ventet. 

Det ble tatt prøver av ca 400 personer, og resultatet viste at 2 prosent hadde antistoffer. Det utgjør vel 8 personer av de 400. 

Virker jo lite sannsynlig at noen hadde korona i Norge i januar. Selv om sykdommen selvsagt kan ha kommet langt tidligere til Norge enn man har antatt. Men hvis det bredte seg i januar, ville det jo trolig blitt fanget opp i helsevesenet tidligere enn i mars. Hvis sønnen din ikek hadde nærkontakt med noen som da hadde vært i et risikoområde som Kina eller Italia, virker det lite trolig.

Anonymkode: f053f...726

Han i FHI mente det kunne være korona.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå sier de jo at det kom til kina allerede i august. Da er jo sjansen stor/større for at det har vært tilfeller andre steder også lenge før februar hvertfall

R tallet var på vei ned da vi stengte av.

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Nuka skrev:

Det er det ingen som har sagt. Tvert imot regner fhi med minst 6 måneders immunitet, og for et slikt virus så er det ganske grei lengde. 

Anonymkode: 90b65...bcd

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

R tallet var på vei ned da vi stengte av.

Det har vel ingenting å gjøre med at det muligens kom tidligere?

AnonymBruker
Skrevet

Er de testene klare, da? 
Jeg tenkte å ta en sånn test for å se om det var korona jeg hadde - om det i det hele tatt er mulig å se dette, da.
Jeg var dårlig i hele mars

Anonymkode: 06cce...164

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Han i FHI mente det kunne være korona.

At det kunne være betyr ikke at det er stor sjanse for at det var det. Det testes 2000 eller noe slikt hver dag som kan være corona, men det er bare ca 15-20 av dem som er det.

Anonymkode: deff5...ef6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal ta til fredag. Var dårlig i starten av mars med hoste, brystsmerter, kortpust, noe feber, hodepine og tap av smakssans. Var nok ikke korona, men greit å sjekke👍🏻

Anonymkode: 2ee7b...d05

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Nuka skrev:

Har de det? Det er noen få tilfeller som har kommet frem i media og der tror de at det handler om samme sykdomsrunde som blusset opp...ikke nysmitte på andre runda. Hvis du har lest noe annet må du gjerne dokumentere 

Anonymkode: 61ba3...077

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal ta til fredag. Var dårlig i starten av mars med hoste, brystsmerter, kortpust, noe feber, hodepine og tap av smakssans. Var nok ikke korona, men greit å sjekke👍🏻

Hvor skal du ta antistoff test? Jeg så på NRK at de snakket om en covid19 antistoff test som nå har kommet, men det var en hjemmetest. Fikk ikke med meg om den er i salg.. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor skal du ta antistoff test? Jeg så på NRK at de snakket om en covid19 antistoff test som nå har kommet, men det var en hjemmetest. Fikk ikke med meg om den er i salg.. 

Den kommer snart: Vi er i løpet av kort tid klare for lansering av vår antistofftest for Covid-19.
Veil. pris 799,- frakt kommer i tillegg. Informasjon om tidspunkt for lansering får du ved å legge igjen eposten din. Vi tar kontakt med deg så fort som mulig!

799kr!!!!! var ikke billig 😛

Anonymkode: ffb8c...9f6

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På fastlegekontoret

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den kommer snart: Vi er i løpet av kort tid klare for lansering av vår antistofftest for Covid-19.
Veil. pris 799,- frakt kommer i tillegg. Informasjon om tidspunkt for lansering får du ved å legge igjen eposten din. Vi tar kontakt med deg så fort som mulig!

799kr!!!!! var ikke billig 😛

Anonymkode: ffb8c...9f6

Tar testen på Ullevål eller hos fastlege. Dette for oss som har vært med i programmet til FHI. 

TS 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke vært med i programmet til FHI. Skal ta hos fastlege neste uke, og det koster ikke mer enn en vanlig legetime.

Anonymkode: 6ae5e...255

• Liker 2
  • Opprett ny...