Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har gått på 5:2 dietten siden tidlig mars, bare gått ned 1.5 kg. . fram til for 1 mnd siden fastet jeg hele de to dagene, nå har jeg begynt å spise en liten middag på ca 500kcal.jeg har ikke passet på særlig de andre dagene. 

Jeg er litt nedslått over at det ikke funker, selv om jeg veit at noe av grunnen nok er at jeg ikke trener og beveger meg lite om dagen. 

Mulig jeg ser etter unnskyldninger, men lurer på om noen har erfaring med at de ikke klarer gå ned mens de ammer? Har lest noe om at prolaktin sperrer fettmetabolismen? Jeg har en baby på 1 år,  ammer litt enda, på kvelden og natta, dvs nok til at jeg har hormonene men ikke nok til å bruke noen kcal på det tenker jeg? Kommer ikke til å slutte med det pga slanking men bare lurer på dere tror jeg kan se fram til at jeg begynner å gå ned når amminga er ferdig? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke direkte erfaring selv, men vet mange som «holdt på» kiloene mens de ammet. 

Anonymkode: cf68f...250

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke gått ned i vekt før jeg sluttet amming med begge mine. Skjønte ikke grunnen men bare godtok at det er slik. Nå har du gitt meg en mulig forklaring, takk :)

Anonymkode: 57371...b98

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk ned når jeg ammet, men spiste ikke så mye, spiste sunt og kalorifattig. Pluss gikk turer. For å bli kvitt de siste kiloene ble det jogging etter at barnet var cirka ett år. 

Anonymkode: d25fe...b8d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...