AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #1 Skrevet 9. juni 2020 Hei! Jeg skal begynne på vernepleien til høsten nå, og er usikker på om jeg skal fortsette i min deltidsjobb som servitør, eller søke noe relevant innen helse. Er det slik at man opparbeider seg ansiennitet alle 3 årene, slik at årslønnen når man blir ferdig er en god del høyere? Og hvordan er lønnen som deltidsansatt og student innen div. Helseyrker? Er det godt betalt? Det jeg jobber nå har jeg 190,- timen, ingen tillegg. Anonymkode: 1334e...ff8
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #2 Skrevet 9. juni 2020 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg skal begynne på vernepleien til høsten nå, og er usikker på om jeg skal fortsette i min deltidsjobb som servitør, eller søke noe relevant innen helse. Er det slik at man opparbeider seg ansiennitet alle 3 årene, slik at årslønnen når man blir ferdig er en god del høyere? Og hvordan er lønnen som deltidsansatt og student innen div. Helseyrker? Er det godt betalt? Det jeg jobber nå har jeg 190,- timen, ingen tillegg. Anonymkode: 1334e...ff8 Det er er absolutt relevant. Men en urelevant deltidsjobb med GODE referanser kan være like viktig. Anonymkode: 4ea3a...b53 1
Alvario Skrevet 9. juni 2020 #3 Skrevet 9. juni 2020 Lønnsmessig vil du gjerne ikke tjene på noe, men erfaringsmessig bør du absolutt gå inn i annen, mer relevant jobb om du kan. Når du er ferdig på skolen er det ett stort pluss at du har praksis annet enn fra praksisperioder.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #4 Skrevet 9. juni 2020 2 minutter siden, Alvario skrev: Lønnsmessig vil du gjerne ikke tjene på noe, men erfaringsmessig bør du absolutt gå inn i annen, mer relevant jobb om du kan. Når du er ferdig på skolen er det ett stort pluss at du har praksis annet enn fra praksisperioder. Ja, det tenker jeg også. Vil gjerne stille sterkt for å ha større sjanser på arbeidsmarkedet etterpå. Men man opparbeider seg ikke ansiennitet? Isåfall kommer jeg sannsynligvis til å beholde jobben jeg har nå i ett år til (superfleksibelt, og må ikke jobbe så mye helg), og så heller søke deltidsjobb innen helse 2.året. Da vet jeg også litt mer hva jeg går til. Anonymkode: 1334e...ff8
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #5 Skrevet 9. juni 2020 Følger denne, er i samme situasjon. Hva regner dere som relevant deltidsjobb for vernepleie? Føler man trenger å være ferdig utdannet for de fleste jobber. Anonymkode: 36666...9ef
Gjest Løpegærn Skrevet 9. juni 2020 #6 Skrevet 9. juni 2020 Jeg fikk talt det som ansiennitet (3 år) da jeg jobbet mens jeg gikk sykepleien, og fortsatte å jobbe samme sted etter endt utdanning.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #7 Skrevet 9. juni 2020 All jobb teller som erfaring innen de fleste kommuner, ergo vil du få annsinitet etter hvem som helst jobb. Jeg jobber i miljøarbeidertjenesten i boliger for utviklingshemmede. Det er en selvsagt jobb for vernepleiere. Men skoler og barnehager, sykehus og sykehjem er like aktuelle. Spørs rett og slett hvilken intresse du har. Anonymkode: 6c58f...20a
Alvario Skrevet 9. juni 2020 #8 Skrevet 9. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, det tenker jeg også. Vil gjerne stille sterkt for å ha større sjanser på arbeidsmarkedet etterpå. Men man opparbeider seg ikke ansiennitet? Isåfall kommer jeg sannsynligvis til å beholde jobben jeg har nå i ett år til (superfleksibelt, og må ikke jobbe så mye helg), og så heller søke deltidsjobb innen helse 2.året. Da vet jeg også litt mer hva jeg går til. Anonymkode: 1334e...ff8 Det kommer rett og slett ann på bedriften/kommunen/stat du søker jobb hos. Noen tar med relevante jobber fra studietiden og også før det. Andre igjen gir deg ansinnitet fra du er ferdig utdannet innen det du skal jobbe som. For min del har jeg f.eks ansinnitet fra universitetssykehuset fra jeg var 18 år forsi jeg var så heldig å få en jobb der da. 5 år etter at jeg var ferdigutdannet og skiftet jobb til kommune fikk jeg plutselig kortere ansinnitet fordi de beregnet it fra når jeg hadde tittelen jeg jobbet som.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #9 Skrevet 9. juni 2020 Jeg ville søkt meg en relevant deltidsjobb. Først og fremst er det gull erfaring å ha med seg videre! Kan tenke meg at det gir deg en bredere forståelse for pensum du leser også, når du kan se det opp mot situasjoner du opplever på jobb feks. Kommunen jeg bor i gir bedre lønn til helsestudenter i relevant deltidsjobb, etter hvor langt man har kommet i utdanningen. Man får jo også helg- og kveldstillegg, så totalt sett ender du gjerne opp med bedre lønn også. Anonymkode: bdbfb...dcf
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #10 Skrevet 9. juni 2020 Trenger du deltidsjobben i høst? Da er det kanskje dumt å slutte? Ellers er det greit å få relevant erfaring i studietiden. Jeg valgte feks å ikke slutte i deltidsjobben min om sommeren, fordi jeg trengte fortsatt å leve på den mens jeg studerte de andre semestrene. Men når jeg var ferdig fikk jeg meg sommerjobb og fast jobb det året. Anonymkode: 80dd2...3bb
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #11 Skrevet 9. juni 2020 Veldig relevant. Både erfaring, referanser og ansiennitet. Anonymkode: bcd7a...c4b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå