Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og flere av venninnene mine fyller rundt år i år og alle har valgt ulike måter å feire på. (Det har aldri vært aktuelt å feire sammen fordi alle også har andre venner og fordi vi er ulike, noen liker store fester, andre intime middager.)

Vi har feiret på ulike måter og neste helg skal jeg feire min; jeg tar med meg de aller nærmeste venninnene mine ut på middag, noe jeg har spart til i to år, jeg bor alene med barn og har trang økonomi.

Så til problemet; ei annen i venninnegjengen skal også feire om kort tid. Hun ønsker spleiselag mot å "slippe" å få gaver, kuvertpris kr 450,-. I gruppechatten sier ei annen at hun SELVFØLGELIG skal få gave i tillegg. Jeg føler dette legger press på oss andre også, selvfølgelig må vi stille med gave i tillegg.. Dette har ikke jeg økonomisk mulighet til og ikke har jeg lyst til å bruke så mye penger på ei venninne heller..  What to do??

Anonymkode: 3f47a...f56

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du lar vær å kjøpe gave 🙂 Venninnen som har bursdag har ønsket at du kommer og spiser med henne, og trenger kanskje ingenting. Den andre i venninnegjengen som vil gi gave har sikkert god råd, og mener det vel, men det bryter jo med bursdagsbarnets ønsker hvis det gjør at du føler deg presset. Så: Si gjerne fra i chatten at du ikke har anledning til å betale for gave i tillegg. Og gir de andre gaver; så skriver du et pent kort med noen hyggelige ord. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Dropp gave. Viktigst å ha vennene sine.

På min bursdag, har jeg gitt tydelig beskjed om ingen gaver, men om de absolutt må gi, så kunne de spleise på en vannkoker. Så 10kr per pers. 

Anonymkode: 9c288...519

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det fremgår av chatten at ALLE de andre gir gaver i tillegg, ville jeg prøvd å finne på noe som er fint men ikke koster noe mye. Bak knekkebrød til henne, og pakk inn i en fin cellofanpose el.l.? Eller noe annet du kan bake.

Anonymkode: 0c0de...0f5

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det fremgår av chatten at ALLE de andre gir gaver i tillegg, ville jeg prøvd å finne på noe som er fint men ikke koster noe mye. Bak knekkebrød til henne, og pakk inn i en fin cellofanpose el.l.? Eller noe annet du kan bake.

Anonymkode: 0c0de...0f5

Dette var et veldig godt tips :) Ut i fra venninnen din sine interesser er det en million muligheter som ikke koster penger. Alt fra en stikling fra en plante du har hjemme til hjemmelagede knekkebrød til et gavekort på pizza hjemme hos deg til en senere anledning.

Når det er sagt så syntes jeg det er helt innafor å ikke gi gave når dere må betale for maten selv :) 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville kjøpt en symbolsk gave, som en liten blomst, en rimelig bok, god såpe, solkrem, eller lignende. Sånt kan du få kjøpt til under hundrelappen. Eller du kan kjøpe en liten pakning god sjokolade som du pakker inn. Trenger ikke koste mye.

Anonymkode: a0fb6...6fa

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...