Janedoee Skrevet 9. juni 2020 #1 Skrevet 9. juni 2020 (endret) Med så mange usaklige kommentarer og beskyldninger sletter jeg innlegget her. Så få de som forsvarer menn som slår kvinner med å beskylde de som ber om hjelp for svindel stå for det de mener. Fy faen for en kald og ekkel verden vi lever i Endret 9. juni 2020 av Janedoee Feilskriving
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #2 Skrevet 9. juni 2020 Krisesenter på den nye plassen. Politiet på den nye plassen. Barnevernet på den nye plassen. Begynn med krisesenteret. Hun trenger først og fremst beskyttelse og juridisk hjelp. ikke nødvendigvis penger. Anonymkode: 58fec...3a2 4
Lykkeligliten Skrevet 9. juni 2020 #3 Skrevet 9. juni 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Krisesenter på den nye plassen. Politiet på den nye plassen. Barnevernet på den nye plassen. Begynn med krisesenteret. Hun trenger først og fremst beskyttelse og juridisk hjelp. ikke nødvendigvis penger. Anonymkode: 58fec...3a2 Helt enig! Krisesenteret kan vell hjelpe til med å anmelde også? Eller tar jeg helt feil?
nomore82 Skrevet 9. juni 2020 #4 Skrevet 9. juni 2020 Dette følger dessverre oppskriften på økonomisk svindel fra start til slutt. Dersom dette er reelt - ta kontakt med krisesenteret! 8
Olsen Skrevet 9. juni 2020 #5 Skrevet 9. juni 2020 Hvorfor må det være en blogg eller spleis? jeg hadde aldri gitt en krone til en slik spleis/blogg. Og skal situasjonen legges ut til allmenn beskuelse? Selv om man ikke skriver navn kan det være lett å spore. Krisesenteret er riktig sted for henne. Er han for kjent ved det nærmeste krisesenteret bør hun kontakte et som ligger litt lenger borte. Er hun helt uten penger/inntekt søker hun sosialstønad i den kommunen hun er tilhørende(folkeregistrert). Krisesenteret vil bistå i dettte. 1
HotShot Skrevet 9. juni 2020 #6 Skrevet 9. juni 2020 Som flere allerede har nevnt over her. Send meg gjerne en Pm for flere tips.
Hr. Aktiv Skrevet 9. juni 2020 #7 Skrevet 9. juni 2020 Jeg tenker hvis han er så voldelig må jo det ha satt spor på noe vis? Jeg vet rettssikkerheten er dritdårlig her hjemme og at rettsstaten ligger nede med brukket rygg, men at det ikke skal gå å komme seg bort synes jeg er litt merkelig. 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #8 Skrevet 9. juni 2020 Hun reiser rett til krisesenteret på den nye plassen, så hjelper de henne. Å lage en utleverende post på en blogg hjelper ingen. Anonymkode: 69d72...944 6
Janedoee Skrevet 9. juni 2020 Forfatter #10 Skrevet 9. juni 2020 Beklager at så mange har misforstått. Jeg skrev kanskje litt uklart. Jeg skrev det på 5 minutter i panikk etter jeg fikk beskjed av venninnen min. Først tenkte jeg å poste det på facebook. Men så innså jeg at det ikke var lurt. Venninnen min er ikke ute etter å tjene penger. Hun trenger hjelp til å komme seg dit hun skal, og penger til mat og andre nødvendige ting i en liten periode mens hun får startet opp prosessen med å komme seg ut av ekteskapet. Så her var det snakk om penger til reise og nødvendige artikler for de 2 i noen dager. Dessverre er det ikke så lett som flere av kommentarene her antyder. Mannen hennes har rettigheter i forhold til datteren sin. Og de vil han bruke for alt det er verdt for å finne dem. Han kan for eksempel spore telefonen hennes. Og søker hun sosialkontoret om hjelp vil hun trenge papirer og andre ting hun ikke har tilgang til. Han har sikret seg godt at det ikke skal være lett for hun å stikke. Så å gå direkte til politiet eller krisesenter våger hun ikke. Å anmelde har hun prøvd før. Og det gjorde det bare verre. Politi hjelper sine egne. Hun stoler ikke på noen.Hun kan heller ikke ta lån siden det er noe mannen lett kan finne ut av. Denne saken er veldig vanskelig, og kanskje dette var feil måte å gå frem på, men jeg føler meg maktesløs og rådløs pga jeg må hjelpe hun og datteren. Synes at de som vil antyde at dette er svindel kan holde det for seg selv. De har tydeligvis ikke opplevd en så vanskelig situasjon som dette. Og hvem gidder å svindle med et så alvorlig tema for å tjene seg noen 100-lapper? Jeg skal forsøke å kontakte noen advokater og høre om de kan fortelle meg hva jeg skal gjøre
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #11 Skrevet 9. juni 2020 Kan ikke du ta lån for venninnen din? Som hun betaler tilbake senere... Anonymkode: c77c6...fbe
altflyter Skrevet 9. juni 2020 #12 Skrevet 9. juni 2020 Ring nummeret til et hvilket som helst politikammer utenfor der dere har tilhørighet og be om bistand fra dem! 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #13 Skrevet 9. juni 2020 Så du laget en egen bruker kun for å tigge penger.... Lukter svindel lang vei. Anonymkode: 1bcef...88a 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #14 Skrevet 9. juni 2020 Ante meg at dette bare var en tiggetråd - oppfinnsomt kamulert må jeg si. At du til og meg valgte å opprette en egen blogg skal du få honnør for. Økonomi bør være hennes minste bekymringer - det får hun hjelp til på krisesentre og nav. Anonymkode: 65bf9...27b
Janedoee Skrevet 9. juni 2020 Forfatter #15 Skrevet 9. juni 2020 Takk til alle som har kommet med saklige råd og tips. Dessverre er denne saken veldig vanskelig siden mannen har en høy stilling hos politiet. Og han har sikret seg på mange måter slik at venninnen min har lite å stille opp med. De som anklager for svindel bør gå i seg selv. Her var det snakk om en veldig alvorlig situasjon man ikke tuller med. Det er slike som dere som gjør at mange jenter ikke tør bryte ut av voldelige forhold. Det er slike som dere som gjør at jenter hver dag blir banket!!!! Og så er dere så tøff at dere må være anonym i tillegg
The Kitten Skrevet 9. juni 2020 #16 Skrevet 9. juni 2020 Nei, det voldsmenn (eller kvinner) som banker partnerne sine. Ikke oss som er skeptisk til historien. Det er jeg tøff nok til å si med brukernavn. 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #17 Skrevet 9. juni 2020 27 minutter siden, Janedoee skrev: Beklager at så mange har misforstått. Jeg skrev kanskje litt uklart. Jeg skrev det på 5 minutter i panikk etter jeg fikk beskjed av venninnen min. Først tenkte jeg å poste det på facebook. Men så innså jeg at det ikke var lurt. Venninnen min er ikke ute etter å tjene penger. Hun trenger hjelp til å komme seg dit hun skal, og penger til mat og andre nødvendige ting i en liten periode mens hun får startet opp prosessen med å komme seg ut av ekteskapet. Så her var det snakk om penger til reise og nødvendige artikler for de 2 i noen dager. Dessverre er det ikke så lett som flere av kommentarene her antyder. Mannen hennes har rettigheter i forhold til datteren sin. Og de vil han bruke for alt det er verdt for å finne dem. Han kan for eksempel spore telefonen hennes. Og søker hun sosialkontoret om hjelp vil hun trenge papirer og andre ting hun ikke har tilgang til. Han har sikret seg godt at det ikke skal være lett for hun å stikke. Så å gå direkte til politiet eller krisesenter våger hun ikke. Å anmelde har hun prøvd før. Og det gjorde det bare verre. Politi hjelper sine egne. Hun stoler ikke på noen.Hun kan heller ikke ta lån siden det er noe mannen lett kan finne ut av. Denne saken er veldig vanskelig, og kanskje dette var feil måte å gå frem på, men jeg føler meg maktesløs og rådløs pga jeg må hjelpe hun og datteren. Synes at de som vil antyde at dette er svindel kan holde det for seg selv. De har tydeligvis ikke opplevd en så vanskelig situasjon som dette. Og hvem gidder å svindle med et så alvorlig tema for å tjene seg noen 100-lapper? Jeg skal forsøke å kontakte noen advokater og høre om de kan fortelle meg hva jeg skal gjøre Krisesenteret er den riktige plassen. De har erfaring med akkurat slike saker. De kan hente henne og barnet. De vil gi råd.Litt mat kan hun ta med i veska, og "nødvendige artikler". Er det snakk om en flybillett, må hun kjøpe den idet hun drar, det kan ikke spores. Hun handler vel mat ol? Krisesenteret kan gi henne råd om det også. Det spiller ingen rolle om hun tømmer kontoen i det hun reiser. Krisesenteret kan hjelpe henne med å kontakte noen advokater/jussbuss. Anonymkode: 58fec...3a2 1
Janedoee Skrevet 9. juni 2020 Forfatter #18 Skrevet 9. juni 2020 Stor forskjell på å være skeptisk og å komme med falske anklager. Er man skeptisk tar man en saklig diskusjon om det. Ikke kommer med en forhåndsdømt anklagelse.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #19 Skrevet 9. juni 2020 Hvis det virkelig er slik at ingen, i absolutt hele politiet kan hjelpe henne fordi han er «høyt oppe i systemet» burde hun gå til media. Anonymkode: c224f...318
nomore82 Skrevet 9. juni 2020 #20 Skrevet 9. juni 2020 Men hvorfor vil dere ikke kontakte et krisesenter? Og dersom det er slik du skriver at det ikke nytter å gå til politiet direkte så tar du kontakt med spesialenheten i politiet som er til nettopp for å melde inn polititjenestemenn. http://www.spesialenheten.no/ 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå