Gå til innhold

Vår "kjøreplan" for dagen - kommentarer??

Anbefalte innlegg

Gjest brud 03062006 gjest nå
Skrevet

Vi har satt opp et foreløbig tidsskjema - og vil gjerne ha kommentarer til dette...

Vielse kl 1400

Fotograf kl 1500 (brudepar kun)

Mottakelse for gjester hjemme hos oss med div drikke, og snitter

Brudepar ankommer mottakelse kl. 1615 ca og får litt tid til å snakke med gjester... (evt plante tre i hagen..)

Buss avgang til lokale hvor vi skal ha middag og fest

kl. 1730

Ankomst lokale kl. 1745/1800 med velkomstdrink

Middag 1830

Middag ferdig 2130/2200

2130/2200 Brudevals og musikk starter å spille

2300 Kake og kaffe?? el tidligere...

Blir kjempeglad for tilbakemelding...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok dere vil bruke lengre tid på middagen.

Og rent personlig, synes jeg det er litt dumt å kutte dansen hvis den nettopp har kommet godt igang, for å ha kaffe og kaker.

Lykke til med dagen :)

Skrevet

Jeg stusser litt over dette med at gjestene skal på mottagelse hjemme hos dere før de skal fraktes videre.

Skjønner dere vil plante tre i hagen, men kan dere ikke gjøre det uten alle tilstede?

Gjest Brudeberta 2006/07?
Skrevet

Reagerte også litt på den mottakelsen m/ snitter og planting av tre? Blir ikke dette litt vel hektisk på en sånn dag?

Har erfaring med at alt tar sin tid, de fleste kommer nesten "for sent" fra fotograf til middag!

Men på den annen side er det lenge mellom måltidene, da de fleste spiser frokost, og ikke får noe å spise før middagen! Så det er jo godt tenkt!

:roll:

Gjest brud 03062006 gjest
Skrevet

Takk for svar ...

Grunnen til at vi skal ha mottakelse hos oss før vi reiser til selskapslokalet er at det er noen barn som skal være igjen hjemme hos oss med barnevakt - og da er det mest praktisk å "mingle" litt hjemme hos oss for gjester og barn - (+at de får litt å spise) får gjester uten barn blir transportert videre..

Men ser jo at jeg kanskje har beregnet litt lite til på middag.. og kanskje planting av tre blir litt hektisk.. Men det trenger jo ikke å ta lang tid å sette det nedi jorda da - om alt er klart på forhånd...

Jeg er ikke så veldig opptatt av bildene -så vi regner ikke med å bruke lengre tid enn 1 time hos fotograf...

Takk for tilbakemeldinger!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Tror nok dere vil bruke lengre tid på middagen.

Og rent personlig, synes jeg det er litt dumt å kutte dansen hvis den nettopp har kommet godt igang, for å ha kaffe og kaker.

Lykke til med dagen :)

Gjest brud 03062006 gjest nå
Skrevet

Men er det vanlig å ha kaker og kaffe med en gang middag er ferdig - før musikken begynner??

Skrevet

me fekk beskjed att me måtte jaffal rekna me 4 timar under middagen. Og det gjekk det o..

det var sang og taler.. det tar sin tid.. :)

Me hadde middag kl 18.00 og kaffe kl 24.00

Skrevet

Jo, middagen tar nok sin tid. Vi regner med at middagen begynner 17.30 og at den er ferdig 21.30. Så tar vi en pause med å strekke på bena mens bordet blir rydda. Tenkte vi så skulle ta brudevals og danse en times tid og så servere kaffe og kaker rundt 23.00 og så danse igjen. Vi har lurt litt på det med å bryte opp dansen for kaffe og kaker, men har kommet frem til at det kan fungere. Grunnen er at vi skal ha en til å spille hardingfele så vi kan danse folkedans først og så skal vi ha disko etterpå, litt for hver smak. Derfor blir det mer naturlig med pause, dessuten er det lettere for han som skal spille, da vet han når han er ferdig. Men det er jo et dilemma med dansen.

Gjest Gjesta
Skrevet

Vi åpnet dansen først og hadde kaffe etterpå, men vi avbrøt ikke dansen (musikken) for det..... De som ville kunne se på kakeskjæring, de som ville danse kunne danse. Gikk veldig fint

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...