AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #1 Skrevet 8. juni 2020 Hvorfor er så mange kvinner på ung uføre stønaden tror dere? Anonymkode: 19d3f...155
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #2 Skrevet 8. juni 2020 Det er flere menn enn kvinner på ung ufør. En stor del av grunnen til økning i ung ufør kan du lese om her: https://www.vg.no/forbruker/helse/i/bK24M5/ny-nav-rapport-derfor-er-det-en-dobling-av-antall-unge-ufoere Anonymkode: d78f1...ed1 4
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #3 Skrevet 8. juni 2020 Det er i bunn og grunn relativt likt fordelt. Anonymkode: 85ca4...34c
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #4 Skrevet 8. juni 2020 Fordi mange som er psykisk utv hemmet Og syke lever lenger og får bedre behandlig og pleie. Det er de som utgjør det meste av ung ufør Anonymkode: f3379...f86 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #5 Skrevet 9. juni 2020 Er så deprimerte pga utseendet.... Ser seg i speilet hver dag og studerer rumpa og puppene, og blir aldri fornøyd med selfien. Anonymkode: 92c35...796 4
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #6 Skrevet 11. juni 2020 Sånn at de kan skaffe seg masse barn og leve lykkelig hjemme med barna sine og uføretrygden. De er for syke for å jobbe, men friske nok til å ta vare på barn, jaja.... Anonymkode: fd0cb...1b1 10
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #7 Skrevet 11. juni 2020 Finnes 100 sånne tråder. Anonymkode: 77480...13e 1
LadyGrey Skrevet 11. juni 2020 #8 Skrevet 11. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sånn at de kan skaffe seg masse barn og leve lykkelig hjemme med barna sine og uføretrygden. De er for syke for å jobbe, men friske nok til å ta vare på barn, jaja.... Anonymkode: fd0cb...1b1 No shit.. Har mange venninner som spyr ut den ene ungen etter den andre og som knapt nok aldri har vært i jobb.. Forstår det bare ikke. Første prioritet bør være å kunne jobbe, så kan man få barn om man har overskudd og økonomi. 6
K.B. Skrevet 11. juni 2020 #9 Skrevet 11. juni 2020 Større aksept for psykisk sykdom og bedre forståelse av andre diagnoser er vel mye av forklaringen. Mitt inntrykk er at økningen i antall unge uføre også er et resultat av at NAV fungerer dårlig, de tar ikke kampen sammen med brukeren, så uføretrygd blir endestasjonen, og så er det opp til den trygdede å nøste opp trådene og finne ut om det er en vei tilbake til arbeidslivet enten helt eller delvis. 4
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #10 Skrevet 11. juni 2020 En ab linker kilde som viser at flere unge menn er det Folk fortsetter å svare på TS sitt spørsmål som om det er fakta 🤖 Anonymkode: b6bfc...76f 4
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #11 Skrevet 11. juni 2020 16 timer siden, K.B. skrev: Større aksept for psykisk sykdom og bedre forståelse av andre diagnoser er vel mye av forklaringen. Mitt inntrykk er at økningen i antall unge uføre også er et resultat av at NAV fungerer dårlig, de tar ikke kampen sammen med brukeren, så uføretrygd blir endestasjonen, og så er det opp til den trygdede å nøste opp trådene og finne ut om det er en vei tilbake til arbeidslivet enten helt eller delvis. Mulig. Om alle er ærlige om lidelsene sine. Anonymkode: 60671...399
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #12 Skrevet 11. juni 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: En ab linker kilde som viser at flere unge menn er det Folk fortsetter å svare på TS sitt spørsmål som om det er fakta 🤖 Anonymkode: b6bfc...76f Og på denne måten endrer folk "sannheten". Til slutt drukner den reelle sannheten i enorme mengder svada og ingen føler lenger noen grunn til å sjekke, for de har sett disse alternative faktaene omtalt så mange ganger at de automatisk framstår som korrekte. Anonymkode: 79f16...1ff 4
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #13 Skrevet 11. juni 2020 Nå har arbeidslivet blitt mye tøffere de siste årene. Da jeg var ung, så var det ikke noe problem og få seg jobb, da fikk og de med diagnoser seg jobb. I dag får gjerne ikke de jobb, samme hvor mye de ønsker og prøver. Jeg har en sønn med Asperger og Tourettes, og jeg må si jeg er veldig bekymret for framtiden hans. Jeg ønsker jo virkelig at han skal kunne jobbe. Men det krever mye mer enn for en som ikke har hans utfordringer. Søsteren hans er voksen, og er svært sosial og utadvent, så hun får tilbud om alle jobber, hvor hun blir kalt inn på intervju. Anonymkode: 9eba0...6da 2
K.B. Skrevet 11. juni 2020 #14 Skrevet 11. juni 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mulig. Om alle er ærlige om lidelsene sine. Anonymkode: 60671...399 Jeg er ikke sikker på at jeg forstår hva du mener? Mener du at folk ljuger seg til uføretrygd? 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #15 Skrevet 11. juni 2020 NAV er for slepphendt med penga, kombinert med økende latskap (og aksept for det) Anonymkode: 617e3...37d 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #16 Skrevet 11. juni 2020 Trodde det var flere menn som ble unge uføre? Anonymkode: 46428...d62 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #17 Skrevet 11. juni 2020 3 timer siden, K.B. skrev: Jeg er ikke sikker på at jeg forstår hva du mener? Mener du at folk ljuger seg til uføretrygd? Jeg tror noen gjør det. I kombinasjon med at det er for lett å få 100% uføretrygd. Anonymkode: 60671...399 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #18 Skrevet 11. juni 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: NAV er for slepphendt med penga, kombinert med økende latskap (og aksept for det) Anonymkode: 617e3...37d Jepp. Men AP gjør seg klar til å fikse dette når de kommer i regjering: https://www.dagbladet.no/nyheter/slar-nav-alarm/72551657 Anonymkode: 60671...399
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #19 Skrevet 12. juni 2020 Jeg var psykisk syk som tenåring. Depresjon, ptsd, selvmordsforsøk, angst osv etter en traumatisk oppvekst. Men det var aldri et valg å bli uføre, det var forbeholdt eldre med fysiske skader. Selv om jeg ble "erklært" 100% uføre, var dette noe jeg trodde kom når jeg ble eldre og jeg fikk aldri noe info om det å bli uføre som ung, ei heller var det info som var lett tilgjengelig. Så jeg sleit meg igjennom vgs, studier og senere jobb. Ble ikke ferdig med studier før jeg var 30 år. Tror årsaken er kompleks, men før var det ihvertfall mer tabu å være psykisk syk. Tror også at sykeliggjøring av normale følelser, tilgjengelighet på info ang psykisk sykdom, hormonubalansen og presset mange unge har i dag ikke akkurat hjelper på. Anonymkode: aac8c...00e 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #20 Skrevet 12. juni 2020 Ifølge en psykiater jeg gikk til en gang, er det lettere å sykmelde og uføretrygde noen som sier de sliter psykisk,fordi psykiske plager kan ikke måles i blodprøve eller undersøkelser like godt som fysiske plager. Nav er mer forsiktige med å diskutere om dine psykiske plager er reelle, enn hvis du har fysiske plager. Det er derfor folk med lav arbeidsmoral egentlig ikke gidder å komme seg ut i utdanning eller jobb, og sier de har psykiske problemer og det må nav bare rette seg etter. Anonymkode: 92c35...796
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå