AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #61 Skrevet 18. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nå følger jeg opp mitt tredje barn på helsestasjonen, og det er ikke noe jeg føler så stort behov for, men jeg følger da opp! Det er bare noe man gjør. Jeg synes vår helsesykepleier er helt «bak mål» som person, men den ene gangen jeg virkelig trengte er henvisning for det ene barnet mitt så fulgte hun virkelig opp. Vi prøvde i 7-8 måneder å få samme hjelp gjennom barnehagen, men der kom vi ingen vei. Mitt råd er å følge opp på helsestasjonen samme hvor ubrukelig konseptet og helsesykepleier enn virker. Det kan komme noe godt ut av det en gang😊 Anonymkode: 38b74...8fe Det kan komme noe godt av å følge opp hos fastlege eller barnelege også. Anonymkode: f9e61...c1b 4
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #62 Skrevet 18. juni 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har akkurat fått et slik brev om at jeg er meldt. Hvordan gikk du frem ovenfor barnevernet? Anonymkode: d49ca...263 Det er ikkje godt å seie noko om korleis barnevernet i din kommune vil reagere. Kan hende blir meldinga lagt bort som "openbart grunnlaus": Andel av meldingar som går vidare til undersøking varierer ein del mellom dei ulike barnevernkontora. Men med bakgrunn i at bv har fått føringar for å opne undersøking når det er ein person med meldeplikt som melder (det skal jo då vere mistanke om alvorlege forhold), så vil eg råde deg til å gå ut frå at det vil bli opna undersøking. Eit poeng er at sjølv om vilkåra for å sende melding er strenge, så er terskelen for å opprette undersøkingsak låg: Det er nok at bv tenker at barnet kan ha nytte av hjelpetiltak. Det er ikkje noko kjekt når brevet frå barnevernet dukkar opp i postkassa, men det går bra 🙂 I mitt tilfelle gjekk barneverntenesta grundig til verks og brukte store ressursar på saka, før den til slutt vart konkludert med at det var ikkje grunnlag for å sette inn hjelpetiltak. Anonymkode: 95bd1...e0f
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #63 Skrevet 18. juni 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man blir meldt til barnevernet om man ikke går på helsestasjonen. Anonymkode: b3f8c...2f7 Det skjer ja. At helsestasjonen er eit frivillig tilbud så lenge barnet får helsekontroll ein annan stad, er det ikkje alle helsesjukepleiarar som kjenner til. Anonymkode: 95bd1...e0f 3
Anbefalte innlegg