Gå til innhold

Jente(14) for full= fritt vilt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så forbanna!

Jeg hørte om ei jente på 14 som ble for full i helga, så full at hun ikke var i stand til å ta vare på seg selv. (Hvem av oss venta til vi var 18 for vi tok vår første fest?) En gutt som er noen år eldre begynner å dra av henne nedentil, en venninne prøver å hindre han, men han bare skyver henne unna... Hvor mye mer som skjedde vet jeg ikke,men det er ikke viktig i denne saken. Det som er viktig er hva faen er det med enkelte mannfolk?? Hva er det som får dem til å tro at de kan ta for seg av forsvarsløse jenter?? 

Anonymkode: cbfef...34b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor er foreldrene?

Anonymkode: 2fb2c...2b0

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så forbanna!

Jeg hørte om ei jente på 14 som ble for full i helga, så full at hun ikke var i stand til å ta vare på seg selv. (Hvem av oss venta til vi var 18 for vi tok vår første fest?) En gutt som er noen år eldre begynner å dra av henne nedentil, en venninne prøver å hindre han, men han bare skyver henne unna... Hvor mye mer som skjedde vet jeg ikke,men det er ikke viktig i denne saken. Det som er viktig er hva faen er det med enkelte mannfolk?? Hva er det som får dem til å tro at de kan ta for seg av forsvarsløse jenter?? 

Trist. 😢

Skrevet

Selvfølgelig er det ikke greit. Det du beskriver er et overgrep. Du skriver «det er ikke viktig» hvor mye mer som skjedde, men det er jo det! Det er muligens snakk om voldtekt, om dette gikk videre. Du har blitt informert om noe som er ulovlig, både juridisk og ikke minst moralsk. Innhent mer informasjon og vurder derifra hva du skal gjøre. Den som har gitt deg informasjonen har også et ansvar. Var vedkommende på festen og observerte dette? Isåfall har vedkommende også et ansvar her! Du/dere er en like stor del av «problemet» om du ikke har tenkt å gjøre noe mer enn å klage på KG! 

• Liker 5
Skrevet

Håper virkelig noen stopper han, for dette er langt over streken. Høres nesten ut som han mangler noe. Aldri hørt om noen som bare begynner å dra ned klærne på noen foran folk. (Hadde jo vært like ille om han skjulte det, men merkelig oppførsel).

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var den jenta en gang.. 

flere sa i fra til den mye eldre personen, plutselig var jeg Alene med fyren over meg og jeg gråt.. 

det er voldtekt! 

Tok mange år før jeg klarte og åpne meg om det.. det værste var alle som viste om det og skammen.. Livet ble aldri det samme. Så hvis du kjenner denne personen sørg for at jenta får hjelp og IKKE blir klandret.. det kan ødelegge liv. 

Anonymkode: c8886...74d

Skrevet

Ut fra beskrivelsen din så tenker jeg at det ikke er tvil om at dette er voldtekt. Han bør anmeldes og du bør snakke godt og lenge med de/den du har hørt det fra og oppmuntre dem til et. Det er viktig at vi ikke ignorerer, men reagerer på ikke akseptabel adferd. 

Hvordan de blir sånn er umulig å si. Jeg personlig tenker dog at en oppvekst med omsorgspersoner med mangelfulle evner til å vise empati og respekt i kombinasjon med mange fordommer sannsynligvis er til stede. Overgep handler ikke om sex, men om makt. Disse guttene har ikke hatt en ok og tilstedeværende far - og hvis mor ikke fungerer ...  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det blir levert anmeldelse ! Og hun har foreldre som stiller opp for henne og som har innhentet så mye opplysninger som mulig. Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

"ikke viktig" var feil måte å uttrykke seg på

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, Raven.Writingdesk skrev:

Selvfølgelig er det ikke greit. Det du beskriver er et overgrep. Du skriver «det er ikke viktig» hvor mye mer som skjedde, men det er jo det! Det er muligens snakk om voldtekt, om dette gikk videre. Du har blitt informert om noe som er ulovlig, både juridisk og ikke minst moralsk. Innhent mer informasjon og vurder derifra hva du skal gjøre. Den som har gitt deg informasjonen har også et ansvar. Var vedkommende på festen og observerte dette? Isåfall har vedkommende også et ansvar her! Du/dere er en like stor del av «problemet» om du ikke har tenkt å gjøre noe mer enn å klage på KG! 

"Klager" ikke på KG, men har ikke noe annet sted å ventilerere frustrasjonen min! Jeg vet at hun blir tatt vare på og at anmeldelse blir levert.

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

💩

Anonymkode: f1791...b0a

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det blir levert anmeldelse ! Og hun har foreldre som stiller opp for henne og som har innhentet så mye opplysninger som mulig. Ts

Ok bra! Godt å høre at hun har voksne som tar seg av henne.

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"ikke viktig" var feil måte å uttrykke seg på

Ts

Jeg skjønner. Du var mest interessert i å diskutere dette generelt? 

Vel: Regel nummer 1:) Verden er full av enkelte rasshøl.

Sånn er det bare.
Disse rasshølene går rundt oss hver dag, og vi vet ikke nødvendigvis hvor rasshøl de er, før de står i en posisjon til å utøve sin rasshøl-oppførsel. 

Det beste vi kan gjøre er dermed å ha en viss aksept for at rasshøl er en del av livet, og vi kan ikke kurere dem, bare forsøke å unngå dem. Likevel er det ikke like enkelt som man skulle tro. Plutselig viser det seg at bestekompisen din var rasshølet. Eller en lærer. Eller onkel.

Når man oppdager noe sånt, så går liksom hele verden litt i grus. 
- «Hvordan er dette mulig»!?!

Da er det viktig å huske på, ovennevnte lekse: «Verden er full av enkelte rasshøl».

Du kan ikke endre det. Du kan ikke forebygge det. Det eneste alternativet du har er dermed å lære å finne en måte å leve med det..
-  Nå har du vært utsatt for rasshølet. Hva gjør man da? 

Det er ikke din feil, (husk igjen: vi kan prøve å unngå dem, men det er aldri noen garanti)  Så vi må leve livene våre videre «Post rasshøl». Da er det noe som er veeeldig viktig å huske på.

Det er igjen, regel nr 1. «Verden er full av enkelte rasshøl». Disse er altså ikke representativ for resten av verden som skulle inneha en del felles egenskaper med rasshølet. Med det menes at om rasshølet var en dame i 20 åra så betyr det ikke at «alle damer i 20-årene er rasshøl». Om rasshølet var en ung mann på fest i tenårene, så betyr det ikke at alle unge menn i tenårene er rasshøl. Bare denne ene idioten. Det er såklart flere rasshøl, men: 
ikke la vedkommende ødelegge mer, eller farve synet ditt på resten av verden, fordi vedkommende var rasshøl. Ikke la vedkommende ødelegge mer enn hva han/hun allerede har gjort. Ikke plasser skyld noe annet sted enn der det hører hjemme: hos rasshølet. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal nå komme med en «alt var bedre før» betraktning. Jeg vet det også skjedde overgrep før, og jeg vet at slle holdningskampanjer har funket, og at flere melder fra, rapporteringen er høyere.

Jeg har allikevel inntrykk av at tilfellene er flere, og grovere enn hva det var i gamle dager, da jeg var ung og bare barnet. 

Det virker som om vi faktisk, i realiteten har en negativ utvikling, fordi reglene mot denne typen kriminalitet blir strengere. 

Det harmonerer ikke. Hva er årsaken?

Anonymkode: 69b75...11c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke hvordan det er mulig å se et menneske som ikke har det bra,som trenger hjelp og det personen kobler er: nå skal det pules! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår ikke hvordan det er mulig å se et menneske som ikke har det bra,som trenger hjelp og det personen kobler er: nå skal det pules! 

Enig. Sånne får sikkert for lite oksygen til hjernen, og trenger et hardt slag i skallen, så de får det banket inn.

Anonymkode: 2aac7...311

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Sånne får sikkert for lite oksygen til hjernen, og trenger et hardt slag i skallen, så de får det banket inn.

Anonymkode: 2aac7...311

Klippe bjellene av dem

Gjest Jon Are
Skrevet

Nei, det er absolutt ikke greit at en gutt oppfører seg sånn. Det er forkastelig rett og slett. Hadde jeg sett noe sånt, skulle jeg sørget for at han aldri gjorde noe tilsvarende igjen. Kvalmende med et sånt kvinnesyn.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...